wicky124 Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Jeg kom ut for en litt vemmelig situasjon i trafikken idag. Det er ikke påbudt stoppeplikt for gående i uregulerte fotgjengeroverganger her i Danmark (altså fotgjengeroverganger som ikke er lysregulerte). Dette betyr at man har lov til å kjøre over slike overganger selv om det står folk og venter på fortauet. Det er først når de gir et signal om at vil gå over veien eller befinner seg i forgjengerovergangen at bilistene i følge loven har plikt til å stoppe. Vel... jeg kjører mot en uregulert fortgjengerovergang og ser at en mann står alene på fortauet. Han holder en hund i snor med den ene hånden og holder en barnesykkel med den andre hånden. Jeg har dårlig tid, men bremser ned slik at hastigheten er ca. 30 Km/t. Jeg forsøker å tolke evt. signaler i hans ansikt om at han vil gå over overgangen, men ser intet. Jeg kjører derfor over og det neste jeg hører er at det dunker høyt på siden bak bakdøren på bilen. Jeg stopper og vrenger bilen rundt slik at jeg kommer opp på siden av vedkommende. Jeg hopper ut av bilen, ber fyren om å stoppe og kaster et blikk på bilen der jeg hørte at det dunket. Jeg ser at han hadde dyttet sykkelen inn i siden på bilen. Bilen er skitten og det var merker etter de grove BMX dekkene på barnesykkelen. Jeg går bort til fyren og ber om en forklaring. Han svarer at jeg hadde plikt til å stoppe for ham i fotgjengerovergangen. Jeg svarte at det har jeg ikke iht. den danske veitrafikkloven, men at det kanskje burde være slik. Jeg fortsetter med å spørre om han har lov til å gjøre hærverk på biler etter eget forgodtbefinnende. Til dette svarte han at han gjør som han vil... og slik fortsatte diskusjonen i noen minutter uten en løsning. Jeg tror aldri at jeg har blitt så sur mot noen i trafikken. Jeg var alt for tett på å ville gi ham en på tygga av det tyngre slaget. Heldigvis besinnet jeg meg og lot fyren være. Hva ville dere andre ha gjort? Jeg har blandede følelser her jeg sitter. På den ene siden angrer jeg på at jeg ikke ga ham en på tygga (han ville ha fortjent det), men på den andre siden ville jeg ikke ha fått noe ut av det uten kortsiktig glede, vondt i hånden og kanskje store problemer med politiet (de liker ikke at man gir andre mennesker en på tygga). Håpløst... Skjedde samme med meg, bare at den fylliken kom syklende over fotgjengerfeltet...han dytta sykken borti volvoen min og lagde riper...jeg gikk ut...og han dytta meg...jeg klinte han ned. ferdig. sånn løser man ting i Oslo...haha Men kommer an på situasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Noen som har tips til hvor jeg kan skaffe korte stabstag til E46 raskt til en ok pris ? Typen disse: http://www.partsandretards.no/senkesett/tilbehor-justerbare-senkesett/ta-technix/kortere-stabstag_1 Bare uten de latterlige prisene på betaling/frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Jeg lurer på det samme igrunn! Ser det passer fra Polo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Må innrømme jeg digger fargen som ble byttet ut ( den hvite) Endelig kan man surfe på bimmers igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Noen som har tips til hvor jeg kan skaffe korte stabstag til E46 raskt til en ok pris ? Typen disse: http://www.partsandretards.no/senkesett/tilbehor-justerbare-senkesett/ta-technix/kortere-stabstag_1 Bare uten de latterlige prisene på betaling/frakt. Billigste blir vel å kappe de du har og sveise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wackamole Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Da kan jeg informere om at det nye designet er sluppet for alle og enhver Tilbakemeldinger på design/farger/menyer osv. osv. kan gjøres her. \\ Fredrik Fredrik 90 og And-reas reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Mye behageligere Litt metal fargevalg haha, liker'e! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Billigste blir vel å kappe de du har og sveise Har allerede korte. Men de er spist opp. Hadde jeg hatt de originale hadde jeg gjort det Eneste feil på EU... Også 2'er feil da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Linkstag bør være i orden, 400kr hadde jeg glatt betalt Forsøk å finne noe billigere til en Mercedes 124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 (endret) Handles skal det. 400 er jo en grei pris. Men i det øyeblikket du tråkker inn i utsjekking/betaling så er det brått 199 - 347 kroner ekstra. Ser på ebay at det blir ca. samme summen uansett. Noen erfaringer med senkesett.no anyone ? Endret Oktober 23, 2013 av pautomagi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Har allerede korte. Men de er spist opp. Hadde jeg hatt de originale hadde jeg gjort det Eneste feil på EU... Også 2'er feil da gitt. Okei du vet at de koster 160 kroner pr stykk på biltema ? jeg kjørte med de, funket like bra som de dyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Så de har på biltema. Skal sjekke ut. Kjøpt langt og sveist det da Joakim ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Så de har på biltema. Skal sjekke ut. Kjøpt langt og sveist det da Joakim ? 169 var det http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/For--og-bakstilling/Stabilisator/SATBILISATORSTAG-BMW-72617/ har en kompis som hadde kappet og sveist det , litt jalla om du ikke har tid å vente på en kort ett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milfhuntern Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 ¨ ¨Det kan jo forsåvidt godt hende, at mange av påstandene har blitt ytret for å fyre Fredrik90 litt. Det ligger jo høg underholdningsverdi i å få Fredrik til å koke!¨ Hehe, du er nok inne på noe der Flonoen.. Litt som han med "spark meg bak" lappen på ryggen på ungdomsskolen. Jo mer han brøler, jo høyere blir latteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Kjøpte likesågodt hos senkesett.no. Billigere enn parts. Får håpe leveringstid er bedre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg