316 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Lurer på hvor mange meter din Tesla går før den må lades, er du heldig så kommer du ut av garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ja igrunn ikkeno å lure på...teslaen er inntil videre satt på vent (selv om jeg har betalt depositumet)... Så den kan egentlig bare stå inne hos forhandler lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ja igrunn ikkeno å lure på...teslaen er inntil videre satt på vent (selv om jeg har betalt depositumet)... Så den kan egentlig bare stå inne hos forhandler lenge Fått kalde føtter?? Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Går ikke an å få kalde føtter...Teslaene brenner jo under beina så holder varmen Men er ute etter ny jobb...og da må jeg tilpasse meg det firmaet... Og dessuten... er litt vel keen på F01... og ny leilighet.... masse som skjer i hverdagen som gjør at en Tesla IKKE passer inn det førstkommende året... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Det er mange som har kjøpt de og solgt de igjen med en gang med fortjeneste. Vet ikke om det går an når det har kommet så langt ut i produksjonen og etterspørselen synker men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Noe av euforien rundt Tesla har vel blitt litt mindre de siste månedene iom. at nyhetens interesse ikke er like stor samt et par-tre kjedelige bilbranner. Jeg mener også at kursen på Tesla Motors aksjen i USA har fallt 30-40% den siste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Tesla har satt opp prisene, både på basisversionen samt ekstrautstyr...Om jeg bestiller min nå må jeg ut med 90tusen ekstra... Men siden jeg har betalt depositum så holder prisen seg slik den var før prisstigningen... De reklamerer også med at det er 6mnd ventetid...og de har jo som alle vet ikke flere Signature modeller igjen... Er vel de modellene det er størst fortjeneste... men til sommern er det vel ikke like lett å selge Tesla med fortjeneste da det vil være ett stort antall til salgs på finn.no... Aksjene har gått ned etter bilbrannene ja...men det er litt...merkelig... Det brenner biler daglig, med forskjellige merker... Men siden Tesla er outsidern i markedet så blir eventuelle branner der blåst opp i media... Dog skal det sies at alle ulykkene har endt vel for de involverte i Teslaen, og det har begynt å brenne etter at de har parkert på siden / fjernet seg fra bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Jeg tror heller ikke at vi skal legge for mye vekt på de aktuelle bilbrannene. Som du er inne på står Tesla kun for noen promiller av det totale antall bilbranner i USA pr. måned. Jeg tror at dette mest handler om å ha marginene/tilfeldighetene på feil side. De vi imidlertid ikke skal se bort fra er at Tesla kan være utsatt for et slags industrikomplott iom. at USA nå igjen er selvforsynt med olje og gass. Dette betyr at det er svært stor interesse for å bruke denne muligheten aktivt for å sette fart på amerikanernes egen bilproduksjon igjen... og for ikke å snakke om industrien generelt. Man mener at olje og gassproduksjonen alene vil skape 1,5 millioner nye arbeidsplasser. I dette bildet passer elektriske biler svært dårlig inn for å si det forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Sølv E46 Sedan.. Har nettopp kjøpt Bakrute Spoiler/senker og spoilerlippe..Vurderer og lakkere taket svart, men lurer på om eg ska beholde spoilerene svart eller sølv?Tips / kommentarer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Enig i den... Usa "sponset" Elon så lenge økonomien var skral kun for å vise at de brydde seg om miljøet...Men nå er det viktigere å bygge opp "den stolte nasjonalfølelsen" ved å spytte inn oljepenger i GM etc så folk har muligheten til å skaffe seg jobber..Detroit er jo en spøkelsesby for tiden siden de ikke har no industri lenger... Tesla har jo vært i media siste par årene, og de har blitt rost opp i skyene... Derfor er det skikkelig viktig for media å bringe frem 3stk branner i hele verden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Sølv E46 Sedan.. Har nettopp kjøpt Bakrute Spoiler/senker og spoilerlippe.. Vurderer og lakkere taket svart, men lurer på om eg ska beholde spoilerene svart eller sølv? Tips / kommentarer? Sort tak, sort list. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ja... Detroit er en utfordring som må løses for enhver pris og da er ikke Tesla Motors spesielt viktig. Hvis jeg ikke tar helt feil har salget av pickups med stor V8 motor de siste tre månedene ligget helt på topp i USA. Dette er utvilsomt back on track slik vi normalt kjenner USA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Sort tak, sort list. Svaret eg ville ha ! Takk Spoilerlippen då? Sølv? Shadowline forresten.. så mye svarte detaljer på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Top Gear USA testet i sin siste episode pickuper, der det bl.a. ble nevnt at Ford sin v6 ecoboost motor med pustehjelp hadde stor suksess i F150. Spørs om de begynner å kjenne litt på forbruket borti statene også nå siden de har så fantastisk dyrt drivstoff... Hele 5 kroner litern ganske nøyaktig i gjennomsnitt utifra dagens tall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Ligger noen Tesla på finn.no nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg