7ertzen Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Er det noe negativt å bruke "snow" knappen på automat? Er snakk om en e36 320. Mener da om det sliter ekstra osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Er det noe negativt å bruke "snow" knappen på automat? Er snakk om en e36 320. Mener da om det sliter ekstra osv Da går den bare på høyere gir og girer sent for å gjøre kjøring i glatte bakker lettere, jeg bruker ikke dette på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Jaja er klar over virkningen, men spørsmålet er om dette sliter negativt på bilen? Motor/gir osv. En kamerat som er lei av å ligge på 3-4k omdreininger sia det er så masse lyd fra bilen. Han liker mye bedre å bruke "snow" funksjonen si da ligger han på 2-3k omdreininger. Så lurte han på om dette er skadelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 øh? Da skulle en tro at det var noe feil med girkassa? Om man setter kassen i Drive, skal da kassa ligge i høyeste mulige gir? Er jo ikke eget "snøgir" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 SNOW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 SNOW Om du forstår hva jeg mener utifra det du skriver... Du sier altså at bilen ligger på høyere turtall ved normal kjøring uten snøfunksjonen er aktivert. Hvorfor skal den ligge på lavere turtall med snøknappen aktivert?? Forstår du hvor jeg vil? Er jo ikke et ekstra høyt gir kun for snøkjøring(hjelp på fremkommelighet)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Om du forstår hva jeg mener utifra det du skriver... Du sier altså at bilen ligger på høyere turtall ved normal kjøring uten snøfunksjonen er aktivert. Hvorfor skal den ligge på lavere turtall med snøknappen aktivert?? Forstår du hvor jeg vil? Er jo ikke et ekstra høyt gir kun for snøkjøring(hjelp på fremkommelighet)? jaja drit nå i hvordan den oppfører seg, sier bare det jeg ble fortalt. spørsmålet mitt er bare om denne modusen er negativ å bruke i lengden mtp. sliting av bilen (du har tre forskjellige moduser, tror dere vet hva jeg mener). Sport, drive, og den vintermodusgreia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Nei, det sliter ikke ut girkassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Kult at bilprodusenter legger inn moduser i kassa som sliter på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Det er "vintermodus" på girkassa, så det hadde vært latterlig dumt, ja... Har funnet ut av dette før, det gjalt da en Subaru. Mener det eneste som sto forklart da var at bilen STARTET i andregir, i stedet for første. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Her står det forklart for E36: * (snowflake) was the Winter setting which locked out 1st gear to avoid excessive wheelspin in the snow (and might even have brought the auto upshift point further down the rev range than E) The snow setting allows you to manually set the gear e.g if you choose snow, then put the auto box in 3rd gear, it will stay in 3rd gear until changed. This can be useful for low traction situations, as you can keep the revs down. You listed the third setting as being M? on mine it was a snowflake. Det du mener med at den ligger lavere på turtall er at du låser den fra å gire ned, antar jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 E står da for Express giring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 tenk ju, tenk ju, guys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Datarelatert spørsmål: Ungen har slått og tasta og lekt med laptopen til kona...og nå er det masse taster som ikke funker... how to fix!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg