Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Eneste BMW taxien her irundt blir leaset ifra Bavaria Molde og han går irundt å skryter att han drar inn 90k i mnd :P Har veldig dårlig tru på de.. En kompis skulle kjøre for han ei veke, mens han var på ferie. Da hadde han ikkje betalt regninga til samband greia :P Og du dæven, de er mye svart kjøring i taxikjøringa rundtom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alle som kjører taxi tjener en million for å si det sånn... Det er ikke noe lukrativt yrke, ikke spesielt bra betalt og forferdelige arbeidstider.

De tjente godt i gamle dager. Nå er det for mye konkurranse i Oslo til at noen skal tjene veldig bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

890000kr i inntekt...Minus en eventuell sjåfør... Så skatt...Så må billån betales...så dieselkostnader...så bompenger...så reperasjoner....

Er ikke så veldig mye igjen da nei...

han bruker ikke sjåfør, han jobber selv og jobber i akershus og han driver med ikke med så mye svart arbeid eller masse overtidsarbeid. han har fortsatt mye penger igjen etter alle utgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxisjåfører er vel som alle andre yrkesgrupper. Noen tjener bra, og noen tjener dårlig. Når man ser folk som kjører F01/F10/W212/W221 til en million pluss så sier det seg selv at de lider ingen nød.

I Oslo har taxibilparken blitt dårligere siste årene - mye Toyota og Skoda Octavia. Jeg har gjort meg kjent i Oslo gjennom bruk av kartbok, og føler jeg er greit kjent. Men likevel sliter jeg med å plassere mange adresser selv om jeg i utgangspunktet vet hvor det er og har kjørt der mange ganger. Derfor har jeg også fundert på hvordan alle disse somalierne har fått løyve....Men er mye snusk i den bransjen her i Oslo - spesielt blant innvandrere. De fleste kommer fra en kultur som ikke vil betale skatt, og helst gjøre ting mest mulig useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxisjåfører er vel som alle andre yrkesgrupper. Noen tjener bra, og noen tjener dårlig. Når man ser folk som kjører F01/F10/W212/W221 til en million pluss så sier det seg selv at de lider ingen nød.

I Oslo har taxibilparken blitt dårligere siste årene - mye Toyota og Skoda Octavia. Jeg har gjort meg kjent i Oslo gjennom bruk av kartbok, og føler jeg er greit kjent. Men likevel sliter jeg med å plassere mange adresser selv om jeg i utgangspunktet vet hvor det er og har kjørt der mange ganger. Derfor har jeg også fundert på hvordan alle disse somalierne har fått løyve....Men er mye snusk i den bransjen her i Oslo - spesielt blant innvandrere. De fleste kommer fra en kultur som ikke vil betale skatt, og helst gjøre ting mest mulig useriøst.

MAAANGE utlendinger jobber svart innenfor taxibransjen, og i tillegg så lurer jeg også på hvordan somaliere uten norskkunnskaper kan bestå kjentmannsprøven. men alle de jeg kjenner som kjører taxi har et bra liv, med egen enebolig, bil osv. Så det ligger fortsatt penger der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må jobbe svart for å tjene bra, så tjener man vel egentlig ikke bra... Fornøyd med mitt yrke, kunne ha tjent 100 000 mer om jeg hadde takket ja til alle muligheter eier overtid men jeg verdsetter fritiden min høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må jobbe svart for å tjene bra, så tjener man vel egentlig ikke bra... Fornøyd med mitt yrke, kunne ha tjent 100 000 mer om jeg hadde takket ja til alle muligheter eier overtid men jeg verdsetter fritiden min høyt :)

de som jobber svart skyter seg selv i foten egentlig, på papiret så har man ikke så høy inntekt som kan føre til at man ikke får boliglån/billån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man smart så sparer man de pengene man får på å jobbe svart, så slipper du å ta opp lån. Dessuten spiller ikke inntekten din like stor rolle hvis du kan vise til at du har for eks 200 000 i egenkapital.

njaaa man kommer til å bli tatt en dag uansett, så hvorfor risikere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye mindre snusk i drosjebransjen etter den store saken for par år siden..takstametrene er annerledes og fanger opp svindel ganske lett... Men det er seff noen som fremdeles kjører svart...

vet ikke hvordan svart arbeid funker i taxi bransjen, men er det ikke bare å si feks 600kr fra lillestrøm til oslo s og ikke taste det inn på takstameterene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fremdeles noen svarte som jobber svart, ja.

Du sauseboss, jeg frarådet jo å velge et yrke der du måtte jobbe svart for å tjene mye, så du behøver ikke si det til meg... Du misforstår ofte ting virker det som :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...