Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kan man se hvem nettside folk klikker på en lenke for og komme inn på min nettside?

Skjønte ikke helt hva du spurte etter, men man kan lett se hvor i verden (helt ned til nettside, som i dette tilfellet var bimmers.no) trafikken kommer fra med Google Analytics f. eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du spurte etter, men man kan lett se hvor i verden (helt ned til nettside, som i dette tilfellet var bimmers.no) trafikken kommer fra med Google Analytics f. eks. :)

bimmeren, ikke bimmers. Viktig forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var.

Si jeg har en nettside som heter nettside.no. Du legger en lenke på bimmers og 1000 brukere klikker på lenken og kommer til min side. Kan jeg da se at det er kommet 1000 besøkende via en lenke på bimmers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var.

Si jeg har en nettside som heter nettside.no. Du legger en lenke på bimmers og 1000 brukere klikker på lenken og kommer til min side. Kan jeg da se at det er kommet 1000 besøkende via en lenke på bimmers?

Jeg er rimelig sikker på at det går ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med moderatorer og admins på bimmers og bimmeren og andre forum har tilgang til ip-adressene de forskjellige brukerene kommer fra, men å vite personen bak ip'en er ikke kjent info. Derimot kan man ta whois-søk og sjekke hva tilbyder som har ip-adressen, og om f.eks en amerikansk bruker kommer fra telenor eller nextgentel, virker det litt suspekt. Har man ipadressa googler man bare "whois xx.xx.xx.xx", og får f.eks opp sånt her:

http://ipaddress.is/95.34.249.5#.UsYc0rR0kYI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...