Fredrik 90 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg er litt sjokkert over dama sine manglende kjørekunnskaper på vinterføre.....Jeg blir rett og slett litt flau... e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Da må du nesten la den stå ute i kulda.. står den i minus grader så spiser ikke saltet på bilen...Står den i varm garasje hver kveld så smelter møkk og snø og renner av..saltet blir igjen... derfor bilen din blir hvit nederst... Aha, der lærte jeg noe nytt. Kan ikke la den stå ute, vindusruta går ikke 100% igjen, da blir det bare frost og drit innvendig også :/ Skjønner hvorfor mange ikke bruker dyre biler om vinteren... VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Lite teknisk spørsmål her utveksling på diff: er høyere tall lettere giring? feks 3.46 og 2.93 Vil da 2.93 ha høyere hastighet i samme gir med samme turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Jeg er litt sjokkert over dama sine manglende kjørekunnskaper på vinterføre.....Jeg blir rett og slett litt flau... Burde gitt henne E34en...da hadde hun klart alle utfordringer i vinter... Men fra spøk til alvor...Skjedd noe alvorlig siden du er sjokkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Aha, der lærte jeg noe nytt. Kan ikke la den stå ute, vindusruta går ikke 100% igjen, da blir det bare frost og drit innvendig også :/ Skjønner hvorfor mange ikke bruker dyre biler om vinteren... Såpass ja...Da er det strax litt verre.. Prøv å fiks ruta kanskje? Hadde iallefall spylt av bilen par tre ganger i uken..Trenger ikke vask med svamp og hanske etc...spyl på såpe... la det jobbe litt..Så spyler du av med høyttrykk..Spesielt i hjulbuer og under bilen..Da får du vekk den verste driten som godgjør seg..Sånn holder bilen seg lenger også...Spyl gjerne på nærmeste bilvask før du skal hjem og parkere i garasjen..Koster deg 30-40kr men er verdt det...hvor bor du nå forresten? Dyr bil på vintern er vel aldri no problem..Har aldri hatt problemer med mine biler (kanskje ikke dyre men likevel...) Så lenge man vasker bilen jevnlig og kjører den varm etter start så skal det ikke være no problem å bruke millionbiler.. Har jo sett Rapide durende rundt i salten for litt siden... idag har jeg endelig fått testet dekka på E klassen...perfekte dekk! Nesten slitsomt å få slædd...kommer seg opp overalt selv med alle hjelpemidler avslått... Måtte gire manuelt på kassa for å få sleng...og...bilen spinner på begge bakhjula <3 Prøvde også ut ESP i rundkjøringa...Må si det er en genial oppfinnelse... Med ESP avslått så skled bilen litt, rumpa kom sigende.. og man gikk litt "rett frem" istedet for å svinge (med fullt rattutslag).. med ESP tilkoblet så gikk bilen rett vei, fulgte rattutslag, tok seg inn igjen enkelt og man kunne fortsette uten problemer... PS... dumt å slædde når man har masse ting i bagasjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Lite teknisk spørsmål her utveksling på diff: er høyere tall lettere giring? feks 3.46 og 2.93 Vil da 2.93 ha høyere hastighet i samme gir med samme turtall? Stemmer! Mattae reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Såpass ja...Da er det strax litt verre.. Prøv å fiks ruta kanskje? Hadde iallefall spylt av bilen par tre ganger i uken..Trenger ikke vask med svamp og hanske etc...spyl på såpe... la det jobbe litt..Så spyler du av med høyttrykk..Spesielt i hjulbuer og under bilen..Da får du vekk den verste driten som godgjør seg..Sånn holder bilen seg lenger også...Spyl gjerne på nærmeste bilvask før du skal hjem og parkere i garasjen..Koster deg 30-40kr men er verdt det...hvor bor du nå forresten? Dyr bil på vintern er vel aldri no problem..Har aldri hatt problemer med mine biler (kanskje ikke dyre men likevel...) Så lenge man vasker bilen jevnlig og kjører den varm etter start så skal det ikke være no problem å bruke millionbiler.. Har jo sett Rapide durende rundt i salten for litt siden... Vanskelig problem å fikse, det er der ruta foran skal treffe ruta bak, der det er gap... Litt slitsomt når bilen står ute i kulde eller når bilen vaskes, bare. Ja, har vært ganske ivrig med vask fordi jeg så hvor ille det ble på E28en, men man orker ikke å spyle etter alle småturer heller. Pleier bare å ta avfetting etterfulgt av avspyling når det skal vaskes for å verne mot rust. Med dyr bil tenkte jeg egentlig på sportsbiler og litt eldre entusiastbiler. Bil i aluminium hadde vært noe Men også der kan komponenter få rust, selv om bilens paneler ikke får det :/ Har også ligget sidelengs over alt i dag Gamle BMWer så jævla kontrollerbare! Dritgøy. Men skulle absolutt hatt mer dreiemoment, skjer lite under 4000 omdreininger... Fristes enormt av turbo-japser med firehjulstrekk for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Burde gitt henne E34en...da hadde hun klart alle utfordringer i vinter... Men fra spøk til alvor...Skjedd noe alvorlig siden du er sjokkert? Vi bytter fint på bilene men ho foretrekker E90en nå på vinterføre, men når antispinn lampa begynner å blinke så slepper ho opp på gassen helt med det resultat at ho ikke klarer å kjøre opp bakken her hjemme. Systemet må få jobbe og da må man holde gassen inne, da kommer man opp selv de værste og bratteste bakkene med denne bilen Jeg ble faktisk litt irritert, tok bilen ut og opp bakken. Stoppet på det bratteste og tok bakkestart for å demonstrere hvordan systemet jobber og bilen krabber oppover, vi måtte bare ha bilen i 3 år før ho skjønte det Også er ho av typen som kjører likefort uansett føre, for vi har jo vinterdekk og hjelpemidler. Jeg sa, prøv det med E34en og du får deg en jævla ubehagelig opplevelse. Den er stødig og fin på vinterføre og kan gi en viss grad av falsk trygghet, når den slepper så slepper den godt Men hun har lært nå da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Dama er kjempefornøyd med E34 på glatta:) må ha nye vinterdekk neste år da. Ho prøvde E30'n,gikk fint det også sa hun:) greit når dama er flink til å kjøre, slippe å være redd for at hun bulker:) Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Dama mi har snart oppkjøring og jeg har tenkt å kjøpe nye felger til sommerdekk sesongen... Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Mest idiotiske annonseteksten ever.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46169736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Mest idiotiske annonseteksten ever.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46169736 har nå sett mye verre,men skjønner hva du mener,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Vi bytter fint på bilene men ho foretrekker E90en nå på vinterføre, men når antispinn lampa begynner å blinke så slepper ho opp på gassen helt med det resultat at ho ikke klarer å kjøre opp bakken her hjemme. Systemet må få jobbe og da må man holde gassen inne, da kommer man opp selv de værste og bratteste bakkene med denne bilen Jeg ble faktisk litt irritert, tok bilen ut og opp bakken. Stoppet på det bratteste og tok bakkestart for å demonstrere hvordan systemet jobber og bilen krabber oppover, vi måtte bare ha bilen i 3 år før ho skjønte det Også er ho av typen som kjører likefort uansett føre, for vi har jo vinterdekk og hjelpemidler. Jeg sa, prøv det med E34en og du får deg en jævla ubehagelig opplevelse. Den er stødig og fin på vinterføre og kan gi en viss grad av falsk trygghet, når den slepper så slepper den godt Men hun har lært nå da HELT LIKT dama mi, har vinterdekk på, kjører like fort over alt, full fart ut av gården som det skulle vært bart på veien.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Mest idiotiske annonseteksten ever.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46169736 " Det er dobbelt glass i alle vinduer (en ypperlig bil for gjengmiljøet i Oslo under skudd vekslinger) " Uzi out off the Window ! haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Gjengmiljøet kjøper vel ikke så gamle biler? Og dobbel isolerte vinduer er ikke skuddsikre (som selger tror)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg