Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/2014/01/21/nyheter/innenriks/trafikk/5244875#.Ut6QNBA1iBY

Den der er bare drøy. Tror det beste er om han parkerer bilen for godt.

 

Lurer på om ikke politiet sa de skulle prøve og finne føreren av den bilen da dette skjedde.

Var vel på nyhetene på tv også dette om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtere bilen er ikke noe problem, det er bare morsomt, det man blir lei er at de tar for stor plass, bråker og drikker altfor mye diesel.. Kjøreegenskaper har den ikke, bladfjærer med manglende fjæring på "hytta" er det det er..

 

Kjørte rolig og pent av sted, følte jeg satt med motoren i fanget.. Skulle tro turtallet var nærere rødmerkinga, men neida.. 2000rpm.. Usikker på hvorfor disse motorene som høres ut som et steinknuserverk på en god produksjonsdag, men alle lager jo disse fæle lydene så.. Noe fint er det hvertfall ikke å høre på. Det jeg fant underholdende med bilen var god akselerasjon. Ellers synes jeg ikke noe om verken komfort eller interiør. Det er stort og tungt, det er eksotisk og spennende, men jeg synes ærlig talt andre varebiler er bedre. Til og med Hiace føler jeg er bedre.. Hiacen er stumpete, men F-250n var minst like stumpete på humpete vei..

  

Ja akkurat F250 er ikke den beste å kjøre, her er det meste i understellet er ganske basic. Men du å solid og lenge slikt noe varer, Ford bygger sine arbeidsbiler mer etter prinsippet "Built to last". Chevrolet Silverado er en langt mer behagelig og komfortabel bil å kjøre da den har mer moderene understell og ett noe mer påkostet interiør, Chevy har også alltid vært "Drivers car" av de tre store i USA. F serien til Ford bygger ikke så rent lite på samme prinspipet som Hiace, funksjonelt, solid og enkelt. Har selv kjørt F250 med Powerstroke dieselen, ett satans spetakkel både under kjøring og på tomgang. Excursion bygger på samme ramma som denne men jeg kjørte en Excursion 6,8 V10 bensin og det var en helt annen kjøreopplevelse (forsatt stumpete), mye bedre støyisolert og mer harmonisk gange selvsagt siden dette var en bensin bil. Men fyttirakkern å tørst den var, tror jeg hadde 1,6 l per mil på landeveiskjøring... Men det er bare ett stykk fasinerende kjøredoning, rett og slett :)

Siste generasjon Tahoe er ganske moderene og fin å kjøre, her er det ventilerte skivebremser på alle fire, ingen stive akslinger eller bladfjærer. Fortsatt en stor og tung bil på ramme med den overrasket meg veldig, supergrom original V8er lyd også 8) Samme med en 2013 Silvarado jeg prøvde i sommer, overraskende gode kjøreegenskaper og helt på høyde med sine konkurrenter fra andre land :)

Den skjønner jeg, men når når bilene kommer til Norge og smeller sammen med våre avgifter fungerer det ikke lengre. Jeg er ikke kjent med biler regga som lett lastebil, men når jeg ser bl.a tahoe regga som B i lokalavisa fra den lokale forhandleren, til en pris tilsvarende en rimelig grei 5 serie må jeg bare dra på smilebåndet. :grin:

Ja prisene på klasse B biler er helt hinsides all fornuft, når en 10 år gammel Suburban med over 100 000 km på tellern skal koste 320 000 kr så er noe stein galt en plass. Men de er ettertraktede på bruktmarkedet og det er disse prisene folk tydligvis er villige til å bla opp, sikkert med hensyn til hva det koster å kjøpe disse bilene nye i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være forlover :D Kult å bli betrodd en så stor greie i noen andres liv! Dette skulle egentlig vært 2. gangen (den 1. for en annen kompis), men ble ikke noe av pga misforståelse. Men nå har jeg mulighet igjen såeh, jævlig artig at man betyr såpass mye for andre mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der må være potte tett mellom øra, hva er det folk tenker med?

 

Fint lite, trodde jeg skulle bli vitne til dødsulykke selv i fjor vår da en E39 kom opp på sida for meg rett før en blind sving og så møtte en buss. Klarte akkurat å svinge unna. I bilen satt 5 ungdommer, og eieren tror jeg til og med er her på forumet.... Satte en støkk i meg, men tydligvis ikke sjåføren, for han gjentok oppførselen ved neste blinde sving....

Måtte nesten kaste meg i grøfta på samme strekning men et lite stykke unna da en E46 Touring la seg ut i mitt kjørefelt rett forran meg. Ca mest oversiktelige stedet på hele 4-mils strekninga om man faktisk bruker øya. Jeg kjørte E28'n og hadde antagelig ikke vært her i dag hadde han truffet meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, veldig mange som kjører vogntog som seriøst bør klype seg i armen av og til også. Her en kveld, i skikkelig drittvær (snø, dårlig sikt og glatt som faen) møtte jeg to vogntog i en 60 sone. Kikket i speilet fordi jeg synes han bak lå så forferdelig nære, og jammen meg klinte han til og kjørte forbi MOT en sving. Det tar jo litt tid å komme forbi... Dessuten vet vel alle som kjører moped at de gir fullstendig faen, flere ganger i min mopedkarriere var jeg nær ved å bli sugd under fordi de ikke gidder å legge seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange ykressjåfører som bør få en oppstramming, ser mye rar kjøring der også. Angående passering av mopeder eller syklister legger jeg meg alltid over i andre fila for å gi størst mulig klaring, mens alle personbilene som kommer etter sneier mopedisten/syklisten med få centimeter... Men er mange syklister som gir en fullstendig faen dem også skal jeg si deg. Over sollihøgda vet folk at det er mye tungtransport som skal over, er du da så dum at du ligger i veien og ikke på gangfeltet får du tåle å bli passer med få centimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=2131&sort=0&make=749&ref=fas&finnkode=46280581

Dæven så rått interiør! Hvordan får en tak i slik? Fant bare bodykits der jeg søkte :P

 

Tror du skal være flink om du finner tak i ett sånt. De har ingen importør til Norge, og selger ikke interiør direkte fra nettsiden sin som jeg ser. Fant heller ingenting på hverken ebay.de eller ebay.com. Men om du er flink nok å google kan du være heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal handle inn deler etter EU kontrollen men stusser litt på den siste 2.er feilen. Er det nedre bærearm foran det menes med? Er E39 det er snakk om.

attachicon.gifSnapchat-20140121103207.jpg

 

Du må spørre om slikt før du går ut av verkstedet. ;-)

 

Ville i utgangspunktet tippet på nr. 14, men da var det i såfall merkelig at de ikke har nevnt "øvre" som i punktet over.

Kan jo være de mener foringen nærme nr. 9, men disse selges i utgangspunktet ikke løst.

 

262.png

 

Eller kanskje de mener nr. 4? Disse er imidlertid litt vanskelige å se uten å demontere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...