Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ops. Nå blandet jeg prisene her :P. Pappa betaler litt over 8000 for bilen min nå (JEG betaler han - han betaler selskapet :P - er ingen "pappagutt")

 

 

Gjorde en rask research, og fant ut at det ikke er så ille å forsikre bilen min på mitt navn.Husker at det var mye høyere som 20 åring. Fylte nettopp 21, og ser med en gang at prisene har falt noe.

 

Sjekket opp et par selskaper nå i farta:

Kjørelengde: 12.000km
Bonus: 20%
Delkasko

 

Nemiforsikring: 38.139 (?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!? er dem seriøse?)
Gjensidige: 18.343
Sparebank1: 17.802
Dnb: 13.708

 

Skal se og få bilen på mitt navn, slik at jeg kan starte bonus ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig dyrt ut, og jeg lurer på om du har sjekket alle forsikringsselskapene? Jeg husker at Gjensidige var en av de dyreste når jeg skulle forsikre e34 min. Må også tenke på om det er verdt å ha full kasko på en så gammel bil.

 

Jeg byttet selskap hver 6. mnd, og fikk dermed økning på 20% i året. 

 

En annen ting som mange ikke vet om er at hvis du har kjørt bil i yrkessammenheng, så er det noen selskaper som kan gi deg høyere startbonus. Hvis du feks har jobbet som bilmekaniker i to år, og ikke hatt bonus på deg selv, så kan du begynne på 40%. Eneste du trenger er underskrift fra sjefen din på at du har kjørt en del bil i yrkessammenheng.

 

Visste ikke at man kunne øke 20% i året :o. Blir alltid litt klokere etter å ha lest Offtopic tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg husker da vi var 18 år og en kompis med fersk lapp hadde vært hos en småtvilsom brukbilforhandler å fått en E39 528I til 79 000 kr på hjemlån. Dette var da syykt billig for en 528I selv om denne bilen var gått over 300 000 km og var veldig sliten, likevel skulle han ha bilen. Faren som var fornuftig Mazda mann nektet jo å ta denne på sitt navn så da ringte han selvsikkert til forsikresselskpet selv, beskjeden var svært nedbrytende. 110 000 kr i året skulle de ha for denne bilen på en 18 åring med fersk lapp, eller som hun i selskapet sa "Er vel en pen måte å si at vi ikke ønsker deg som kunde med den bilen"

Vi har ledd mye av dette eksemplet i ettertid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ekstremt pirkete. Du er vel også klar over at du i utgangspunktet har gitt en aksept og at du også således er bundet til å selge ham bilen? Dette fremgår av NL 5.1.1 og avtalelovens relger om tilbud/aksept. I tillegg er ditt tilsvar å anse som dispositivt og oppfattes helt klart som en aksept. ;)

haha ja, men må først komme med penger då. Noe han aldri gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler rett under 4000,- for kasko på 320d'en min, dette hos Gjensidige med 16.000km kjørelengde.

Det lønner seg som sagt å kjøpe en relativt kjip bil som førstebil for å bygge bonus. Man kan jo evt kjøpe en kjip vinterbil forsikret på seg selv og ha stasbilen registrert på foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikkje hvordan alle får så dyr forsikring  :bounce: 

E90 40% bonus 16.000km full kasko  med motor og gir forsikring på meg som 20 åring= 12.000kr
E34 M5 50% bonus 8000km full kasko+ forsikret for ekstrautstyr opp til 40.000kr på 20 åring= 16.500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 16 000 i året med Topp Kasko, 40% bonus, 8000 egenandel og 12 000 kjørelengde til min lille 318D (var 21 000 før forbundet heldigvis ga meg en telefon) og det var med bare vanlig kasko, 12 000 egenandel og 8000 kjørelengde.

Sjekket nettopp med DNB, ble 21 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 40% bonus 16.000km full kasko  med motor og gir forsikring på meg som 20 åring= 12.000kr

Da jeg kjøpte min E90 325d som 20 åring så hadde jeg 30 prosent bonus, 12000 km, BMW superforsikring så kostet det 17000 kr i året hos IF. Synes det var mye dengang men ser jo nå i ettertid at det slettes ikke var så galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min E90 325d som 20 åring så hadde jeg 30 prosent bonus, 12000 km, BMW superforsikring så kostet det 17000 kr i året hos IF. Synes det var mye dengang men ser jo nå i ettertid at det slettes ikke var så galt :)

If har vert heilt suverent for forhandlere før!  Ingen aldersbegrensning på If sin superforsikring, det er nesten ingen som har klart å skaffe samme pris som vi får hos if. Nå er det nettopp skjedd noen forandringer på dei som e under 22år (tapt for mye på det)

En venn av meg ringte til if for å få pris på sin 2009 mod Audi A4 2,0tdi å han fikk pris på 18.000kr,  la eg det inn i min portal hos if å da blei det 7800kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Jeg er 22 år og har 70% bonus. Betaler 8000,- i året for full kasko på 2006 320D. Hadde en e34 525 før, og da betalte jeg vel ca 10.000,- i året for delkasko med 50% bonus.

Beste du kan gjøre er å undersøke alle selskapene. For min del var Dnb 4-5.000,- billigere enn det nest billigste.

 

Lite kult å sitte med skjegget i postkassen når man er 23 år og ikke har råd til å forsikre en 325 en gang. Det blir litt billigere, men du har fortsatt bare 20% bonus.

Nja, eg har lov å gi 40% bonus til folk over 23år uten å snakke med forsikringselskapet. Viss eg tar kontakt med dei får eg ofte lov å gi 50% startbonus.

Men det beste er jo heilt klart å ha spart opp bonus fra du er 18, men skal du ha en bil med litt motor så har ikkje alle penger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...