Kattlikzm Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg passerer 500 000km på klokka før sommeren med min, men dessverre kan det se ut som speedometeret også er skrudd tilbake tidligere Bilen har forøvrig vært varebil inntil 2008 kan man forresten sjekke om bilen er blitt stilt tilbake eller ikke? har hørt rykter om at det er mulig på nyere biler? Hvis ja, hvor nye snakker vi da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 kan man forresten sjekke om bilen er blitt stilt tilbake eller ikke? har hørt rykter om at det er mulig på nyere biler? Hvis ja, hvor nye snakker vi da? Min bil er fra 1994, så mekanisk telleverk på denne.. Jeg byttet speedometerklokke fordi jeg byttet til en differensial med annen utveksling, trengte derfor ny speedometerklokke for å få korrekt fartsvisning. Jeg justerte fram speedometeret på det jeg fikk med differensialen, og da jeg tok ut klokka i instrumentet som originalt sitter i bilen så fantes det tydelige spor på at ting har blitt rørt på etter at speedometeret forlot samlebåndet på VDO For å justere tilbake km. må man forsiktig banke ut en aksling som holder styr på tallene, denne banker man ut 2-3 mm gjennom et plastikkhull slik at man får lagt akslingen til side, på den måten holden den ikke igjen tallene. Og for at akslingen ikke skal skli gjennom har de på fabrikken klemt endene flate. Man kan derfor tydelig se at noen har banket akslingen gjennom dette plastikkhullet en gang før. Dette er ikke noe man gjør for noe annet enn å justere på km. stand Med akslingen ute kan man rotere tallskivene fritt til ønsket km.stand, også setter man pinnen på plass. Det er så enkelt at selve operasjonen tar bare noen minutter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Min bil er fra 1994, så mekanisk telleverk på denne.. Jeg byttet speedometerklokke fordi jeg byttet til en differensial med annen utveksling, trengte derfor ny speedometerklokke for å få korrekt fartsvisning. Jeg justerte fram speedometeret på det jeg fikk med differensialen, og da jeg tok ut klokka i instrumentet som originalt sitter i bilen så fantes det tydelige spor på at ting har blitt rørt på etter at speedometeret forlot samlebåndet på VDO For å justere tilbake km. må man forsiktig banke ut en aksling som holder styr på tallene, denne banker man ut 2-3 mm gjennom et plastikkhull slik at man får lagt akslingen til side, på den måten holden den ikke igjen tallene. Og for at akslingen ikke skal skli gjennom har de på fabrikken klemt endene flate. Man kan derfor tydelig se at noen har banket akslingen gjennom dette plastikkhullet en gang før. Dette er ikke noe man gjør for noe annet enn å justere på km. stand Med akslingen ute kan man rotere tallskivene fritt til ønsket km.stand, også setter man pinnen på plass. Det er så enkelt at selve operasjonen tar bare noen minutter.. Å . Trist at folk gjør sånt. Hva med nye biler da (e9x og e6x og oppover)? kan man sjekke dette uten å ta ut speedometeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Å . Trist at folk gjør sånt. Hva med nye biler da (e9x og e6x og oppover)? kan man sjekke dette uten å ta ut speedometeret? For min del spiller det liten rolle annet enn at jeg har gledet meg til å runde 500 000km.. Nå vet jeg jo ikke hvor langt over 500 000km bilen faktisk har gått! Men jeg må nesten bare forholde meg til km.stand jeg faktisk vet.. På nyere er det vel en datamaskin tilkoblet bilens systemer som må til! En lur ting kan være å sjekke km.stand ved ulike Eu kontroller og ved feks. import. Dersom bilen er import fra feks. Tyskland, har Statens Vegvesen et register hvor bilen ligger inne med full dokumentasjon med bilder av alt mulig på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Tror jeg leste nå nylig at NAF har fått gjennomslag for et km.-stand register som skal tre i kraft snart. Km skal noteres ved EU-godkjenning. Bra det, men det er vel flest importbiler det er tuklet med? 1 av 3 importerte biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 For min del spiller det liten rolle annet enn at jeg har gledet meg til å runde 500 000km.. Nå vet jeg jo ikke hvor langt over 500 000km bilen faktisk har gått! Men jeg må nesten bare forholde meg til km.stand jeg faktisk vet.. På nyere er det vel en datamaskin tilkoblet bilens systemer som må til! En lur ting kan være å sjekke km.stand ved ulike Eu kontroller og ved feks. import. Dersom bilen er import fra feks. Tyskland, har Statens Vegvesen et register hvor bilen ligger inne med full dokumentasjon med bilder av alt mulig på bilen. Gøy å runde av til et tall med mange nuller bak. Lykke til Og ok! Da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg skal kjøpe f10 om et par år ! Den bilen står høyt på lista. Er for øyeblikket kjempe fornøyd med e46en, så tror neppe jeg har hjerte til å selge den helt enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 316, var de du som linket til den bluetooth aux dingsen? Steik, den var genial fikk min i posten igår! Var ganske bra rekkevidde på den og Blir digg å slippe å koble opp med aux på mobilen i bilen, hver gang jeg setter meg i bilen Sent from my C6903 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 En god venn av pappa eide en mercedes e300 fra 90 tallet. Passerte 500.000 km for et par år siden . Var en eier frem til den ble vraket ifjor. Min onkel har en E34 520i fra 1990 som han kjøpte ny, den har nå nettopp bikket 400 000 km og har aldri blitt langkjørt, eneste han har gjort er å være nøye med service og tatt gjevnlige understellsbehandlinger Den lever fortsatt i beste velgående og ble nettopp EU godkjent At det sjelden finnes BMWer som har gått over 300 000km, tror jeg har mer med at km. er skrudd tilbake på de fleste, er jo ganske rart at det skal være på kanten til 300 000km omtrent på hver eneste slitne E36/E46. Så er 550 000km en god del over 300 000km også.. faktisk hele 250 000km Det stemmer dessverre Er en bil i byen her som har en bmw 520i e39 gått 521 tusen Har nevnt det før men en her i byen har en E39 523I som har gått over 700 000 km, den gikk riktignok som taxi til å begynne med da Min 520 med sine 260 000 km er jo såvidt innkjørt, betryggende å vite at jeg har mye bil igjen Kattlikzm reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Bak lager koster 961,- hos gs. Forsterket. Bak http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/545/1538142 Forran med camber justering http://gsbildeler.no/nettbutikk/vare/545/1538160 Må ikke finne på å kjøpe uniball lager bak hos gsbildeler. Verste jeg noengang har montert på en bil, slakk i uniballen så det smalt over hver bittelille stein jeg kjørte over. Ble returnert og jeg bestilte heller topplager til M3 fra koed til 1/4 av prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Husker det var en e38 740 eller 750 elns med veeldig mye km på finn for en stund siden. Men tror mye e36 og biler i fra samme tid er mye stilt på. Alle er gått rundt 235 000km eller toppen 300 Ang mercedes så går dem langt virker det som for meg, en kompis handla en w124 250TD denne uka, mener den har 450 000km på klokka Ble bytta girkasse på den i fjor i følge forrige eier, ellers vet jeg ikke noe om den. men fungerer nå, tror noen HK har rømt bort med tia men Får går ekstremt dårlig, type caravelle 2.4D uten turbo dårlig. En annen kompis har kjørt rundt 400 hk på org innmat fra en motor som var gått mellom 400-500k km om606. Varte en del drifting før veiv og rådelager gikk Rundt 3 bar ladetrykk. Ang mercedes, så har jeg vurdert litt på å handle en W212 med kjedelig e220 cdi motor. Er ikke dette ganske bra biler som tåler litt km? Må være noe med rundt 200 000km da jeg ikke gidder å ta så enormt lån. Virker som det vill være mye lettere å selge videre enn feks en e60 med mye km? Synspunkt på w212 fredrikE24 og wicky? Dere som er mercedes kongene her, hehe. Har kjørt w204 som var forsåvidt ganske fin å kjøre, bortsett fra at den var kjip inni. Kjørt GLK, den likte jeg ikke i det heletatt Fæl bil på alle vis. X3 er 100 ganger bedre ennå jeg ikke liker de heller spessielt godt Har bare vært passasjer i w212 etter hva jeg husker, har ikke mer enn flyttet på en vertfall. Virka som helt annen kvalitetsopplevelse enn c klassen. 220 cdi motoren virka OK i den bilen, langt ifra noe fly da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Carbonfiber er fine saker. (For de som har råd til det)http://www.wimp.com/steelcarbon/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Leste på et svenskt forum der det var en fyr som sa at han kjørte bmw e39 520i med m5 motor som ikke var godkjent men han sa han kjørte med det i mange år uten trøbbel er det sant og tror dere det er mulig å svindle forsikringsselskapet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 316, var de du som linket til den bluetooth aux dingsen? Steik, den var genial fikk min i posten igår! Var ganske bra rekkevidde på den og Blir digg å slippe å koble opp med aux på mobilen i bilen, hver gang jeg setter meg i bilen Sent from my C6903 using Tapatalk Ja, det var meg! Den er helt rå ja... Finfin størrelse også! Lydkvaliteten er helt fin synes nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Leste på et svenskt forum der det var en fyr som sa at han kjørte bmw e39 520i med m5 motor som ikke var godkjent men han sa han kjørte med det i mange år uten trøbbel er det sant og tror dere det er mulig å svindle forsikringsselskapet ? Hvorfor skulle det ikke være sant? Selvfølgelig mulig å svindle forsikringsselskapet.. Det er også mulig å havne i en ulykke hvor du gjør noen invalid for livet, deretter får en regress mot deg på et par mill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Ja, det var meg! Den er helt rå ja... Finfin størrelse også! Lydkvaliteten er helt fin synes nå jeg! Kan jeg få linken jeg også? På jakt etter bluetooth mottaker til min aux jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg