Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Leste på et svenskt forum der det var en fyr som sa at han kjørte bmw e39 520i med m5 motor som ikke var godkjent men han sa han kjørte med det i mange år uten trøbbel er det sant og tror dere det er mulig å svindle forsikringsselskapet ?

Her kan man havne i trøbbel på flere måter:

1) Du blir tatt i tilfeldig teknisk kontroll på veien, der de som regel huker inn "ungdomsbiler" for å sjekke om felger/senking/eksos osv. er godkjent.

2) Du blir tatt i tilfeldig teknisk kontroll på biltreff. Hørt historier om at de stopper folk ved Gatebil-treffene av og til.

3) Du kræsjer med noen, bilen din blir sjekket av bilskadetakstere og får kraftig reduksjon i utbetaling pga. skikkelig trimmet bil uten godkjenning.

4) Du kræsjer med noen, bilen din blir sjekket av bilskadetakstere og når de finner ut av at du har kjørt ulovlig trimmet bil, må du plutselig punge ut maaaasse penger til vedkommende du kræsjet med, da ditt forsikringsselskap ville nektet å ta oppgjøret på seg selv.

5) Du blir tatt og staten sier at siden du har V8 5,0, så må du betale avgifter for den motoren, og du kan risikere å måtte betale hundretusenere i engangsavgift.

 

 

Bor man midt i gokk så stiller det seg kanskje annerledes, men i tettbygde strøk med signifikant sjanse for å kræsje med andre, hadde jeg unngått ulovlig trimma bil (i den grad - litt senking uten godkjenning eller sportseksos som bråker litt for mye f. eks. er muligens ikke så nøye) for alle penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var meg! Den er helt rå ja... Finfin størrelse også! :) Lydkvaliteten er helt fin synes nå jeg!

Ja, den var ganske overraskende bra mtp pris :) Blir fint å ha den liggende i midtkonsollen i E90'en :) Hvordan er batteri levetiden på den da?:) Bestilte 12v usb lader til denne isted, så får den ligge pent nedi der! :)

Takker for tipset iallefall!:)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi snakket om på noen sider tidligere her så var det et problem at en del biler ikke har DAB+ mottakere. Jeg er da en av disse, og med et originalt DAB opplegg i bilen var jeg lite gira på noen nye eksterne enheter. Etter å ha sjekket litt mer måtte jeg bite i det sure eplet å kjøpe meg en Tiny Audio DAB/DAB+ mottaker til A4´n. Koster i skrivende stundt 1199,- på Torshov. Denne krever 12V strøm og en antenne som er limt på en av rutene i bilen. Jeg strakk da kabelen i pakningen på døra, og under noen lister frem til den ene ruten bak (den som er over bagasjerommet, ikke bakdørene) og festet antennen der. Monterte deretter selve enheten over en av koppholderne i midtkonsollen med borrelåsteip, slik at den enkelt kan fjernes. Det ble seende slik ut:

post-69511-0-05156400-1392903471_thumb.j

Noe jeg syntes ble helt greit. Kjører også lyden via AUX ut biten på enheten, slik at jeg ikke får noe stort kvalitetstap. Fikk nå da plutselig 22 DAB+ kanaler, og meget god lyd. Enheten fungerer ypperlig, og det sparte meg da for 2800,- kontra å kjøpe en egen boks som deretter må monteres. En grei løsning! ( Og ja, bilen er møkkete, blir vårvask innvendig straks ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Føler at bilen har uendelige utgifter for tiden! :(

 

Noen som vet hva disse bremse-luft-rør greiene til mtech 2 fangeren koster? Tenker på disse som sitter ved tåkelysene. 

Noen som kan finne delenr til meg? :)

 

Edit: er disse rørene nødvendige? vil det se stygt ut uten?

 

 

Edit2: Noen som vet om de luftrørene som sitter på den originale fangeren passer mtech 2 fangeren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Audi?

Driver å vurderer neste bruksbil og ser at S4 rundtom 94 er ganske greit priset. 2.2turbo quattro manuell. Greie biler? Får jo rundtom 300hk med chip.

Evt dra det videre med RS2-grenrør, turbo og dyser = 380 stabile hjulhester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på et svenskt forum der det var en fyr som sa at han kjørte bmw e39 520i med m5 motor som ikke var godkjent men han sa han kjørte med det i mange år uten trøbbel er det sant og tror dere det er mulig å svindle forsikringsselskapet ?

 

Å svindle forsikringsselskapet er lett, de vet jo ikke annet enn det som står i vognkortet om du ikke sier noe til dem.

 

Her kan man havne i trøbbel på flere måter:

1) Du blir tatt i tilfeldig teknisk kontroll på veien, der de som regel huker inn "ungdomsbiler" for å sjekke om felger/senking/eksos osv. er godkjent.

2) Du blir tatt i tilfeldig teknisk kontroll på biltreff. Hørt historier om at de stopper folk ved Gatebil-treffene av og til.

3) Du kræsjer med noen, bilen din blir sjekket av bilskadetakstere og får kraftig reduksjon i utbetaling pga. skikkelig trimmet bil uten godkjenning.

4) Du kræsjer med noen, bilen din blir sjekket av bilskadetakstere og når de finner ut av at du har kjørt ulovlig trimmet bil, må du plutselig punge ut maaaasse penger til vedkommende du kræsjet med, da ditt forsikringsselskap ville nektet å ta oppgjøret på seg selv.

5) Du blir tatt og staten sier at siden du har V8 5,0, så må du betale avgifter for den motoren, og du kan risikere å måtte betale hundretusenere i engangsavgift.

 

 

Bor man midt i gokk så stiller det seg kanskje annerledes, men i tettbygde strøk med signifikant sjanse for å kræsje med andre, hadde jeg unngått ulovlig trimma bil (i den grad - litt senking uten godkjenning eller sportseksos som bråker litt for mye f. eks. er muligens ikke så nøye) for alle penga.

 

1. Om du blir stoppet i teknisk, så får du mangellapp og må levere bilen i original stand innen fristen.

2. De stopper ikke folk "av og til" på Gatebil, de setter opp leir rundt treffet og stopper alt.

3 og 4. I teorien har forsikringsselskapet bevisbyrden, og de må dermed bevise at din modifikasjon var en direkte eller indirekte årsak til ulykken. Hvordan dette gjøres i praksis vet jeg dog ikke.

5. Om så skjer, så må bilen også godkjennes med ombyggingen. Engangsavgiften medfører at du får bilen registrert med motoren i vognkortet, og du har dermed fått deg en godkjent ombygd M5. Avgiftene kan ikke gis som "bøter", hvor du bare betaler avgiften og samtidig bygger bilen tilbake til original motorstørrelse.

 

Uansett hvor man bor, og uansett hvilken modifikasjon man har, så er det like alvorlig om noe skulle skje. En 520 er ikke bygget for 400 hk, og det er nettopp derfor du risikerer regress. Litt senk kan være like ille om senkesettet er møkk..

 

 

Noen som har peiling på Audi?

Driver å vurderer neste bruksbil og ser at S4 rundtom 94 er ganske greit priset. 2.2turbo quattro manuell. Greie biler? Får jo rundtom 300hk med chip.

Evt dra det videre med RS2-grenrør, turbo og dyser = 380 stabile hjulhester.

 

Jeg hører MYE negativt om 2.2 turboen som sto i gamle S4. Det er visst en møkkamotor.

Du kan klemme like mye ut av 1.8TSQ'en, og den får litt bedre kritikk.

 

Om du skal ha S4, så er "the word on the street" at du må gå for 2.7 biturboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Audi?

Driver å vurderer neste bruksbil og ser at S4 rundtom 94 er ganske greit priset. 2.2turbo quattro manuell. Greie biler? Får jo rundtom 300hk med chip.

Evt dra det videre med RS2-grenrør, turbo og dyser = 380 stabile hjulhester.

Det et egentelig veldig greie biler, men lykke til med å finne forsikring og finne en bil som ikke er rævkjørt :P S4 C4 er gøyale biler med motorer som tåler mye juling og litt til, bilene ruster også lite så bare der er man kvitt en bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og for GUDS skyld sjekk pixlene i displayet mellom turteller og speedo.

De ryker konstant, og det koster fletta å fikse.

 

Jeg bytta fra 1998 1.8TSQ (225 hk) til BMW 3-serie - og jeg ville aldri bytta tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å svindle forsikringsselskapet er lett, de vet jo ikke annet enn det som står i vognkortet om du ikke sier noe til dem.

 

 

1. Om du blir stoppet i teknisk, så får du mangellapp og må levere bilen i original stand innen fristen.

2. De stopper ikke folk "av og til" på Gatebil, de setter opp leir rundt treffet og stopper alt.

3 og 4. I teorien har forsikringsselskapet bevisbyrden, og de må dermed bevise at din modifikasjon var en direkte eller indirekte årsak til ulykken. Hvordan dette gjøres i praksis vet jeg dog ikke.

5. Om så skjer, så må bilen også godkjennes med ombyggingen. Engangsavgiften medfører at du får bilen registrert med motoren i vognkortet, og du har dermed fått deg en godkjent ombygd M5. Avgiftene kan ikke gis som "bøter", hvor du bare betaler avgiften og samtidig bygger bilen tilbake til original motorstørrelse.

 

Uansett hvor man bor, og uansett hvilken modifikasjon man har, så er det like alvorlig om noe skulle skje. En 520 er ikke bygget for 400 hk, og det er nettopp derfor du risikerer regress. Litt senk kan være like ille om senkesettet er møkk..

 

 

 

Jeg hører MYE negativt om 2.2 turboen som sto i gamle S4. Det er visst en møkkamotor.

Du kan klemme like mye ut av 1.8TSQ'en, og den får litt bedre kritikk.

 

Om du skal ha S4, så er "the word on the street" at du må gå for 2.7 biturboen.

Nja alt stopper dem nå ikke inn til gatebil, men ja dem setter leir. Har selv kjørt igjennom med mercedes helsota s-klasse med 20" felger godt senka, subbende igjennom, med vogn igjennom teknisken der :P ikke noe problem. Også komt igjennom med gammel mercedes 300D med bremser som skrapte forbi og vogn bakpå :P

 

Dem står med kamera og stopper dem som mangler forsikring, årsavgift og sånne ting. men selvfølgelig, dem stopper jo biler som er veeeldig åpentbart ulovlige eller snakker i telefonen og sånnt. 

 

Men enig i deg når det gjelder forsikringsselskap dem er ikke såå firkanta. Når jeg dro av veien med gamle min hadde den ulovlige coilovers og ulovlige hjul :P Ble ikke nevnt noe fra verken forsikring eller politi, bortsett fra noen spydige kommentarer fra politiet på plassen om at bilen var helt ubrukelig lav og jeg umulig kunne komme over noe fartshumeper med den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og for GUDS skyld sjekk pixlene i displayet mellom turteller og speedo.

De ryker konstant, og det koster fletta å fikse.

 

Jeg bytta fra 1998 1.8TSQ (225 hk) til BMW 3-serie - og jeg ville aldri bytta tilbake.

 

Hey! Flere med (har hatt) 1.8 TSQ her inne jo.. Har en slik stående i garasjen. Vært en tur hos Dahlbäck i Sverige med den. Morsom liten sak, og ikke minst på vinterferie. Er mye muligheter med den motoren, men det koster vel fletta? Har selv en chip, anlegg og -1 kat. Fikk beskjed om ca. 220 hk/380nm. Har vært tunet i snart 15 år nå, og den går som ei klokke den dag i dag. Straks 300 000 jubileum på den. Det meste annet har ryki på den, men motor/girkasse/drivverk er bombesikkert! 1.8TSQ var jo en ganske sjelden bil når den var i salg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...