Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig!

Ting å være obs på: bildene lyger litt. Med mindre det står flatskjerm, er det knøttsmå kasse TVer. Men ja, mye som ser bedre ut på bilder. Haha.

Betjeningen er østeuropeisk og kun ene snakker litt norsk. Ellers er det engelsk ddt går i. Vi så kun to andre som snakket norsk der (av gjestene). Det var nesten som å være i en liten bygd i japan, der alle glor på deg fordi du ser rar ut. Haha. Var en del polakker og rumenere også. Men så var dette midt på sommeren. Er butikk og bensinstasjon rett over veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjører over oppgitt forbruk, hvilket gir pleier dere å kjøre på? Holdt meg alltid under oppgitt forbruk på Vectraen, helt til kjørecomputeren låste seg. I by ligger jeg i tredje/fjerde så fort det går over 30, og på landevei er det alltid femte gir. Papsen mener jeg å huske alltid lå over, for av en eller annen grunn klarer han ikke å se at lavere turtall = lavere forbruk. Jeg mener at så lenge turtallet er lavt, vil den bruke mindre bensin enn lavere gir selv tungt lastet.. Han mener at en vil bruke mindre ved å gire ned fordi den ikke skal "trekke tungt". Jeg ser ikke helt logikken, og tror han fremdeles har et forgassersystem i hodet, hvor bensinforbruk er avhengig av pedalposisjon.

 

Hva mener dere?

 

** Altså at papsen ligger over, jeg ligger under. Gikk litt fort i svingene første gang.

 

I tillegg mener jeg at det å holde Vivaroen (1.9 TDI) i sjette gir å godta det at det tar litt lengre tid før en tar igjen trafikken enn ved femte gir også vil spare på forbruket.. Han pleier å kjøre lavt giret, fatter meg ikke helt på det. Nå har han hatt lappen en god stund lengre enn meg, så jeg godtar jo egentlig det han sier, men likevel..

 

Høyt gir, lavt forbruk.

 

Ellers holder jeg med kjexx, 1,5+ l/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5+ l/mil, hvordan får dere det til i det hele tatt? Drar dere benevnelsen "sportlig" langt, eller ligger dere jevnt over oppi rompa på folk?

Det er helt normal, blandet kjøring. Moderat pådrag så evakuerer forbruksnåla ut av instrumentet og kommer aldri ned igjen. :smile:

Men jeg fyller bare på når det begynner å bli lite på tanken, så det er egentlig ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du deg under 1.5 er du nok god :P

 

Snitter godt over literen med normal kjøring med 328i, tullekjøring forsvinner tanken før man tenker seg om.

 

Vent å se når du kjører uten gamlingen i bilen, så passerer alt du kjører literen med glans, da er pedalen planta i bunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor stor forskjell det er egentlig! Lå å luska opp te hytta i kø etter alle forsiktige byfolka som lister seg opp på "fjellet" med sine nye x5, q5/7 og cayenne med nye piggdekk og firehjulstrekk (huff) forrige fredag, lå vel på 0.8, kjørte ned igjen lørdag kveld og lå på 1.2 :P og det er endel høydemeter, som har endel å si på forbruk :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sånn spikermatte som skal være bra for ryggsmerter på Havaristen i dag (går). Prøvde den i 5 minutter før jeg skulle på jobb i natt, og prøvde da selvfølgelig rett på gulvet. Det var mildt sagt en ulidelig smerte!!!  :iwant: Måtte google litt, og der sto det at det var anbefalt å starte i sengen, da det kunne være "litt" vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

Ting å være obs på: bildene lyger litt. Med mindre det står flatskjerm, er det knøttsmå kasse TVer. Men ja, mye som ser bedre ut på bilder. Haha.

Betjeningen er østeuropeisk og kun ene snakker litt norsk. Ellers er det engelsk ddt går i. Vi så kun to andre som snakket norsk der (av gjestene). Det var nesten som å være i en liten bygd i japan, der alle glor på deg fordi du ser rar ut. Haha. Var en del polakker og rumenere også. Men så var dette midt på sommeren. Er butikk og bensinstasjon rett over veien. :)

haha.. Det skal vell gå fint.. Blir bare å såve der Fra ca 23 tiden til rett over natten. Satser på å ver hjemme igjen lørdags kveld/natt :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...