Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Åja sånn sett, er nok skade saken som gjør det ille :P hjelper jo ikke st du er 20 heller?

Jeg er 22 snart 23 så er dyrt for meg. Betaler vel nesten 14-15 med full kasko på 330'n i året xD

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja har bra med bonus forde da.

Er alderen som gjør det sa de til meg.

Mente jeg burde nærme meg slutten av 20 årene før jeg kunne forsikre en bil som 328'n. Men de har vell oppdatert risikovurderinga på bilen elns siden første gang jeg prøvde forsikre bilen der.

Kjøpte bilen i september og da nekta dem og sa jeg måtte finne annen bil å kjøpe :P så endte opp med dnb.

Men når jeg forsikra bilen igjen for snart 2 mnd siden når jeg fikk lappen igjen, så gikk det fint å forsikre den merkelig nok :P

Forsikringa blir vell en del billigere når man blir 23 eller 24 tror jeg?

Men 14-15k for kasko på 330i er ikke så gale da. Har bare delkasko på mine jeg. Kan få kasko får 10-12k elns nå da, men betaler ca halvparten nå heller.

Fikk ikke et tilbud under 30k for kasko på 328n min noenplass. Nemi var vell verst som skulle ha 60k i året for ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og en misstanke om det :) hun i telefonen begynte jo å le :P

Er vell krav at alle forsikringsselskap skal gi del tilbud om ansvarsforsikring. Men del/kasko er dems valg å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter faktisk forsikrings selskap i disse dager i forbindelse med nybil kjøp, går fra IF til Tryg :) Har samlet alle forsikringene både fra biler, hus, innbo og reise og det gjør at nybilen bli like billig å forsikre som E90en. Ennå den nye bilen har større motor, er dyrere og nyere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja har bra med bonus forde da.

Er alderen som gjør det sa de til meg.

Mente jeg burde nærme meg slutten av 20 årene før jeg kunne forsikre en bil som 328'n. Men de har vell oppdatert risikovurderinga på bilen elns siden første gang jeg prøvde forsikre bilen der.

Kjøpte bilen i september og da nekta dem og sa jeg måtte finne annen bil å kjøpe :P så endte opp med dnb.

Men når jeg forsikra bilen igjen for snart 2 mnd siden når jeg fikk lappen igjen, så gikk det fint å forsikre den merkelig nok :P

Forsikringa blir vell en del billigere når man blir 23 eller 24 tror jeg?

Men 14-15k for kasko på 330i er ikke så gale da. Har bare delkasko på mine jeg. Kan få kasko får 10-12k elns nå da, men betaler ca halvparten nå heller.

Fikk ikke et tilbud under 30k for kasko på 328n min noenplass. Nemi var vell verst som skulle ha 60k i året for ansvar.

helt sinnsykt oO 

trur jeg fikk pris på orginal m3 på meg med full kasko og 12k i kjørelengde på rundt 20/25 syns heller ikke det var så gærnt, koster meg like mye å ha en e60 530D/535D liksom oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil mister :)

men si meg...du skal oppgradere understellet...? Why?Er det ikke bare bedre å bestille M-sport? Eller tenkte du å montere luft og sånt? :P

Blir ikke senket nok (bare 1 cm). Skal se på kvalitetsalternativer fra H&R og Eibach osv, og gjerne høydejusterbart også.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bestilling! Du skal ikke ha deg en 420iA istedet da? Du kommer til å bli fristet etter prøveturen hvertfall :) Jeg ble hvertfall imponert og min kommer om ikke så lenge! Gled deg masse :) Stas med nybil

Jepp, så tråden om bilen din :) Nei det er flere faktorer da. For det første vil bilen bare være en comfy A-B bil i hverdagen, og det at jeg må ha 4 dører :P Vil også alltid ha helgebil ved siden av som oppfyller sportslige krav som en nyere 3-serie aldri ville klart å oppfylle - derfor tenker jeg ærlig talt aldri på motorstyrke i hverdagsbil som skal kjøres 99% av tiden i Oslo sentrum! Testkjørte 316iA i byen samt litt gasspådrag i 80-sonene, det var helt greit - på høyde med vanlige 140-150 hk turbodieselmotorer som jeg tror de fleste vil mene fungerer godt på norske veier!

Det andre er prisen; med x20i motor hadde jeg ønsket meg xDrive, samt Stop&Go (ikke mulig å få på 316iA dessverre), sportsautomat, Comfort Access og sikkert litt til for å få en ordentlig komplett bil- da er bilen både for dyr for lommeboka og for dyr for hva den er (da er jo alternativet en nøktern utstyrt 420iA Gran Coupe i stedet!).

Så egentlig er 316iA noe jeg er storfornøyd med; lite forbruk, stillegående motor, god automatgir, god komfort i byen, akseptable ytelser, nydelig design (har vært F30 fan fra dag 1) både innvendig og utvendig osv.

Storfornøyd med pakken og ser frem til mange års eierskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner bort Merca til familiemedlemmer, BMWn var det kun brodern og min bestekamerat som fikk prøve en liten tur + En BMW entusiast med fersk lapp fikk kjøre frem og tilbake på en rettstrekke.

Sist jeg lånte bort Merca fikk jeg den tilbake med et tykt lag med gjørme på alle sider, forran og bak, vinduer, felger.. Innsiden av felgene måtte jeg vaske bort for sand, grus og gjørme igår da jeg har slitt med vibrasjoner jeg aldri har hatt før.. Tok en titt inni felgene og det befant seg en steinrøys i de alle sammen :P

Så fikk jeg beskjed om at temperaturnåla hadde stått limt på 120 grader mens gjørmeturen oppover en stigning fortsatte på nærere 800 meter med tilhenger på slep. Motoren orket ikke å trekke på 2. gir og klarte 2200rpm på 1ste.. Så kombinasjon av bratte bakker, gjørme og tung last der altså..

Jeg tenker som så, at når bilen tålte den påkjenningen, så skal den fint tåle en tur nedover hele Europa og tilbake om snart en måned :headbang:

Diffolje skal byttes, motorolje skal byttes med en litt tykkere Mobil1 olje, hjullagre sjekkes, foringer og stag byttes(alle sammen), vannpumpe! Så er man klar :P

Jeg har ikke no problem med å låne bort bilen. Sist gang var vel til ei jeg nesten ikke kjente pga jeg ikke orka å kjøre henne til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ser på serien Heroes her? Må si at den fascinerer meg'! Ferdig med sesong 1 nå, starter på nr. 2 i kveld :) 

Egentlig en bragd i seg selv at jeg ser på noe, de som kjenner meg vet at TV'n er noe jeg bruker særdeles lite, frem til den serien ble funnet var TV-bruket lik null, og den ble kun brukt som en monitor for spotify!

http://www.imdb.com/title/tt0813715/

Verdt en titt om dere er interessert i science fiction.

Veldig intens og spennende serie, hvertfall første sesongen. Jeg tror jeg kom meg halveis ut i sesong to og syntes da at det rett og slett begynte å bli for dumt. Mulig jeg må prøve å gi det en ny sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartelista pga statistikk :)

Gjenstridige skal ha 12k mer i året enn det jeg betaler nå, og det er med 5k i rabatt i gjensidige igjennom jobben.

Hvor sprek bilen er har egentlig lite å si for prisen. Jeg kan fint forsikre en 535d med 286hk men daue driten min nekter dem på :P

Sjekka pris på ny nå på 535d, prisen har gått opp der :P konge deeee.

Jaja da slipper jeg å kjøpe 535d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievogn sa du? Hvorfor ikke en stasjonsvogn?

Det jeg lurte litt på også... bagasjerommet til sedanen er ikke no å skryte av... og siden du venter barn, og skal bruke den som familievogn, så er det enklere få seg stasjonsvogn som forenkler hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...