Jørgen Lie Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Okey. Hvor fett hadde det ikke vært med en bil man kan, med skilter og veiforsikring, bare kjøre til akkurat den banen man vil uten henger - hvis man har godkjent bur. Har lest om to dødsfall på bane den siste tiden, og er litt for skremt til å tenke kjøring på bane uten ordentlig helbur. Jaa, absolutt ! Nei på en måte så skjønner jeg ikke den tankegangen der, om det er gjort forskriftsmessig, og etter regler, mtp på at man skal unngå og bli skadet av selve buret. Så en dokumentar på tv`n for en del år tilbake, der de testet to identiske biler (Ford Sierra), en med bur, og en uten bur. De testet en kræsj, som kunne vært reell i virkeligheten, i den grad det går. Farten var 80km/t, front mot front med en annen bil. Bilen uten bur var totalt ødelagt, og evt mennesker i den bilen hadde det gått ille med, i alle fall de foran. Bilen med bur kom ut av hendelsen med skader i front, mens coupèn var tilnærmet urørt, og ville teoretisk berge liv..
noekult Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Selvsagt hjelper bur. Tenk å take i 150 km/t+ og rulle 2-3 ganger før man blir most most autovern. Tror ikke noen gatelovlig bil i dag har så kraftig støtmotstand i stolpene at de tåler den slags... En kis i NSX døde på den måten, også en i Carrera GT (som har fancy konstruksjon som skal beskytte passasjer i karbonfiber"skall")... Skal man først gi bånn gass så er det greit å vite at man blir beskytta... Har hørt at bur ikke er lurt i dagligdags bil, grunnet vanskeligheter hvis du setter deg fast etter en ulykke (vanskeligheter for offentlige tjenestemenn som skal få deg løs). Vanskelig å komme ut osv. Men jeg tenker mer som gammel BMW med rekkesekser som man ikke trenger henger for eller prøveskilt hvis man velger den løsningen. Bare tut og kjør til banen og tilbake.
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Nei så klart er d både for og i mot, og helt riktig at ved en evt ulykke kan d være vanskelig for tjenestemenn og gjøre jobben sin, menne, kommer du virkelig til å klare og sette deg fast med bur? Følte meg rimelig trygg da vi rasa rundt i sted, med 4-punktseler og fult bur fra a-stolpe til C-stolpe! Men det med bane er jeg enig i.. Om man har en litt eldre bil, og vil kjøre til og fra banen.!
winchester Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Hva skal jeg si, Knut? Kondolerer..? Noen som har tips til hvilket 'theme' jeg skal kjøre på min E36 rat? Hele bilen er pusset ned, og rustingsprossessen er godt på gang takket være saltvann og eddik. Har veldig lyst til å teste haimunn fram mot hjulbuen, men føler det blir litt teit å stjele idèen til Mike Burroughs. Har lett flerfoldige timer på nett, men finner ingenting annet jeg liker..
noekult Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Hadde jeg først bestemt meg for et bur, hadde jeg bladd opp for å fått det bygget av noen med erfaring og rykte på skikkelig konstruksjon, først da er det tilfredsstillende God natt ^^
bmwnissen99 Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 æsj får ikke sove vært på sommer fest på jobben
S.Hafsmo Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Jau jau.. etter 7 år tar jeg av meg ringen.. sånn kan det gikk.. Kjedelige greier.. Er det barn i bildet og her eller?
mAZE Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Noen som er interessert i å være introdusør/kommentator på årets rallycrossfilm som jeg lager? Ta gjerne kontakt på mail..
Clerion Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 jepp... har sett det komme, så jeg knekker ikke sammen å legger meg i fosterstilling, men suger kamelkølle uansett Awh :/ Kondolerer. Kjipt sånnt.
Yngvejos Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Har hørt at bur ikke er lurt i dagligdags bil, grunnet vanskeligheter hvis du setter deg fast etter en ulykke (vanskeligheter for offentlige tjenestemenn som skal få deg løs). Vanskelig å komme ut osv. Men jeg tenker mer som gammel BMW med rekkesekser som man ikke trenger henger for eller prøveskilt hvis man velger den løsningen. Bare tut og kjør til banen og tilbake. En annen grunn til at det ikke er lurt i en dagligdags bil, er at man vanligvis kjører uten hjelm på veien. Med helbur er det med andre ord mulighet for å bli knocka ut av buret under en kolisjon. Evt burpolstring er designet for å ta imot en hard hjelm, ikke et mykt hode. Jeg kommer aldri til å sette meg inn i en bil med helbur uten hjelm på. Halvbur derimot burde vært lov.
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Sant d ja Yngve.. I 2002`n så sitter man så lavt at med 4-punktene på er d ikke mulig og nå buret på noen som helst plass.. Det føltes greit egentlig, med tanke på at vi ikke kjører med hjelm etter veien..! Forresten, stopper på demperne bak til meg ja! Liten tusendels my antydning til å touche dekket på venstresiden bak, men ikke noe som ødelegger noe !
|Ole| Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Usakleg post: Eg synst det er litt forstyrrande att dei sa på radion her om dagen att 3/7 jenter pissa i dusjen
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Usakleg post:Eg synst det er litt forstyrrande att dei sa på radion her om dagen att 3/7 jenter pissa i dusjen Mens 15 av 10 karer gjør det sikkert??? Elsker hjulstillinga mi forresten, siden vi er på usaklige poster her nå
Anbefalte innlegg