wicky124 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Kjørt mye bmw og må seriøst si at en standard bmw 3serie ikke er like morsom som alfaen.. Hadde med en kompis med 525D e60 etter meg...han hadde seriøst ikke sjangs til å holde følge pga svingene...
Fredrik Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Kjørt mye bmw og må seriøst si at en standard bmw 3serie ikke er like morsom som alfaen.. Hadde med en kompis med 525D e60 etter meg...han hadde seriøst ikke sjangs til å holde følge pga svingene... Jeg er 100% sikker på at en standard 325i eller 330i (og tilsvarende dieselmodeller)... E46 som E90... klart tilbyr mer kjøreglede enn Alfa`n. Ikke at Alfa´n på noen måter er dårlig, men BMW´s 3-serier er ikke kjent for svært gode kjøreegenskaper for ingenting. Husk at dette har intet med image eller stil å gjøre... det er ren fysikk og teknikk.
noekult Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Må ikke glemme 3 ting: 1) At Alfa også har fokus på kjøreglede. De KAN kjøreegenskaper, mulig hakket bedre enn Audi sine forhjulstrekkere. Jeg har ingen problemer med å tro at 5-ern sleit med Alfaen. 2) Samtlige BMWer (eller så godt som) som finnes på norske veier er ribba for utstyr og motor. Ikke minst er 5-serien feitere enn 3-serien, MYE feitere (og det kjennes). Heller ikke min gamle E34 525i klarte å holde følge med min E30 318i på norske skogsveier (jeg hadde dem begge samtidig). 3) Vekt er nesten alt når det gjelder svinger. 525d er ganske feit og tung bil i grunn. Image og markedsføringa sier sport, men det er mye mer en cruiser og komfortabel bil, enn en sportsbil uansett standard. Jeg liker forhjulstrekkere og. Honda, Alfa og Audi har MYE morsomt som ligger som et klegg på veien og stikker garantert av feite 5-ere med dieselmotor.
S.Hafsmo Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Det blir vel ikke helt korrekt å vurdere kjøreegenskaper utfra 2 biler som kjører etter hverandre. Det kommer stort sett ene og alene an på hvor hardt du har lyst til å presse bilen.
wicky124 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Kjørt mye bmw og må seriøst si at en standard bmw 3serie ikke er like morsom som alfaen.. Hadde med en kompis med 525D e60 etter meg...han hadde seriøst ikke sjangs til å holde følge pga svingene... Jeg er 100% sikker på at en standard 325i eller 330i (og tilsvarende dieselmodeller)... E46 som E90... klart tilbyr mer kjøreglede enn Alfa`n. Ikke at Alfa´n på noen måter er dårlig, men BMW´s 3-serier er ikke kjent for svært gode kjøreegenskaper for ingenting. Husk at dette har intet med image eller stil å gjøre... det er ren fysikk og teknikk. La meg si det slik... 1,9 diesel ga mer kjøreglede enn en 325/330... Og det med å presse bilene...han kompisen min presser bilen sin hardere enn meg og SKAL forbi/vinne no matter what...men selv han måtte gi tapt mot min el-loco alfa
S.Hafsmo Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Tipper det er sjåføren i Alfaen som er litt loco. Jeg har ihvertfall en kamerat som er rape gal når det kommer til bilkjøring, og han kjører fra det aller meste uansett hva slags bil han kjører.. Hører vel til å nevne at han krasjer veldig ofte da.
Morty999 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 kræsje ofte tilsvarer att han ikke er så god da hehe. satser over evne
knut_olestad Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10089589 0-100 på 5 meter.. wow, bare wow.. han kan virkelig ikke ha kjørt mye bil!
316 Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Det skjedde for et par år siden, med en bil som plutselig gikk fra 30 til 200, sier han. Det er jo fysisk umulig at det skjer helt PLUTSELIG. Da må han ha hatt automat i hvertfall, ellers har du en dårlig sak!
Kjexx Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Er det noen som trenger ny turbo til bilen sin? Den er vel god for 25000 hk eller noe.
Fredrik Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 La meg si det slik... 1,9 diesel ga mer kjøreglede enn en 325/330... Ja... jeg er jo tilfreds med vår 318d... så intet er umulig...
S.Hafsmo Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Det var jaggu en sværing kjexx. Hva er den til? Syntes rotoren virket så "grovbladet" i forhold til den vi hadde på en B&W 8L90 (36 000hk)
noekult Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Jeg har ihvertfall en kamerat som er rape gal når det kommer til bilkjøring, og han kjører fra det aller meste uansett hva slags bil han kjører..Hører vel til å nevne at han krasjer veldig ofte da. Har en lik kompis selv... Morsomme er at han har hatt tre biler i det siste som alle har endt opp på huggern pga EU-godkjennings mangellapp. Bare billige biler (under 20.000 kr.), men han kjører jo dem så hardt og vasker dem aldri - så det er ikke rart at ting ryker så mye at bilen må skrotes og at bilene ruster i hjel i løpet av to vintere - men han forstår virkelig ikke hvorfor altså (jeg forteller vel han 10x hver vinter om at han må vaske bilen før han gidder). Han har kræsja pga andre ting (f eks i rundkjøring og på parkeringsplass) men likevel, noen mennesker bør holdes unna kraftige sportsbiler... Heldigvis har han ikke råd. Enda. Husker også en annen hissigpropp. Dekka røyk og skrek nedover fjellsiden i en jævla Mondeo... Det gikk unna, men fy faen som han pressa den stakkars bilen for alt den var verdt! Er det noen som trenger ny turbo til bilen sin? Den er vel god for 25000 hk eller noe. Han Wicky får vel plass til den i båten sin?
Anbefalte innlegg