Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en pumpe til tremasse.. Pumper vel 600 liter i sekundet.. :) Den er 2 meter høy. Så det er på en måte turbo..

Hva er en B&W 8L90?

Skrevet

skulle ha grillfest i hagan i går, så vi lagde en grill for annledningen ;)

Relativt spontant .

tn999e0ddwmkmmubkuuz.jpg

Skrevet

Hva er en B&W 8L90?

Det er en stor skipsdiesel som står i en stor båt !

Edit: Kan det være en 8 syl langslagsmotor? Står L`en for 90 cm slaglengde? :oops:

Skrevet

Hva er en B&W 8L90?

Det er en stor skipsdiesel som står i en stor båt !

Edit: Kan det være en 8 syl langslagsmotor? Står L`en for 90 cm slaglengde? :oops:

Stemmer nesten. Rekke 8 med 90cm stempeldiameter. Slaglengden er 2.2 meter om jeg husker rett. :-k

Burde selvfølgelig sett at det der var ei pumpe. Hallo i luken.. #-o

Edit:

Her er et tverrsnitt av tilsvarende maskin:

F11.large.jpg

Skrevet

Brutal motor det ja, vi har en del elmotorer på 25mw de er ganske brutale de og. Det er instant 1900 omdreininger i minuttet på skiver som veier 7 tonn. :) Fabrikken jeg jobber på bruker like mye strøm som bergen kommune inkludert industri. Altså 2 % av norges total forbruk. :)

Skrevet
Kjørt mye bmw og må seriøst si at en standard bmw 3serie ikke er like morsom som alfaen.. Hadde med en kompis med 525D e60 etter meg...han hadde seriøst ikke sjangs til å holde følge pga svingene...

Jeg er 100% sikker på at en standard 325i eller 330i (og tilsvarende dieselmodeller)... E46 som E90... klart tilbyr mer kjøreglede enn Alfa`n. Ikke at Alfa´n på noen måter er dårlig, men BMW´s 3-serier er ikke kjent for svært gode kjøreegenskaper for ingenting. Husk at dette har intet med image eller stil å gjøre... det er ren fysikk og teknikk.

La meg si det slik... 1,9 diesel ga mer kjøreglede enn en 325/330... :)

Det er jo flott at man har forskjellig smak for jeg hadde garantert ikke vært enig med deg om jeg hadde prøvd den bilen din mot 330i...

Og jeg vil tørre påstå at de fleste som har god peiling på bil og er over gjennomsnittet bilinterresert hadde ikke vært enig med deg der!

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.157672,9.554591

Skrevet
Brutal motor det ja, vi har en del elmotorer på 25mw de er ganske brutale de og. Det er instant 1900 omdreininger i minuttet på skiver som veier 7 tonn. :) Fabrikken jeg jobber på bruker like mye strøm som bergen kommune inkludert industri. Altså 2 % av norges total forbruk. :)

25mw el-motor er jo en relativt grei størrelse. Fremdriften på båten jeg er på nå, er vel 2x 5mw. Småtasser som sådan i forhold til mye annet rundtom i verden. ;)

Her er en 80cm motor, altså hakket mindre enn den jeg refererte til over her.

man-tat.jpg

Stilig bilde Wicky!

Jeg sto ved en slik en når jeg var i Korea, og man får virkelig et annet inntrykk av motorene, når de er på utsiden av båten og ikke kledd av 4 dekk, så du bare ser en etasje i slengen. ;)

Skrevet

Spottet denne lille rakkeren på ett flystevne i går. :-) V12 scalamodell, full running... Fy fela for en lyd.

2p2t9z72cvemuwhz0boa.jpg

hom5jc9ca2se1usmpss2.jpg

Skrevet

Men dieselmotor er møkkakjedelig i forhold til bensinmotoren uansett!

Jeg hadde e46 m3 og gikk fra den til e61 535d og selv om aks fra 0-100 og dreiemoment og slikt er bedre i dieselmotoren er "morofaktoren" så til de grader bedre på m3 ;)

Selvfølgelig, men det var heller ikke mitt poeng. Jeg hadde en opplevelse som beskrevet med min Porsche 944 for over 20 år siden. Den gangen var 0-100 Km/t på 8 sekunder og en topphastighet på 230 Km/t relativt imponerende. Det var derfor ganske surt å bli frakjørt på Autobahn av en Mercedes-Benz W124 320TE med hele familien på tur. Jeg forsto at tiden der sportsbiler med relativt små motorer kunne gjøre seg gjeldende i ytelseskappløpet var over.

Hvis man ville ha en komparativ fordel måtte man enten satse på små og lette sportsbiler som f.eks Mazda MX-5 (som jeg også har hatt) eller sportsbiler med skikkelig motor som f.eks Porsche 911 Carrera (som jeg også har hatt). Nesten alt annet i mellom blir en blandet opplevelse vis av vis f.eks E91 335i/335d.

Joda, jeg skjønte at det ikke det var poenget ditt, men jeg bare sier at uansett om den går like godt eller bedre er det ikke tvil om hva som er morsomste uansett :)

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.157744,9.554684

Skrevet

Stemmer nesten. Rekke 8 med 90cm stempeldiameter. Slaglengden er 2.2 meter om jeg husker rett. :-k

Burde selvfølgelig sett at det der var ei pumpe. Hallo i luken.. #-o

Haha, ja så klart.. 2,2 meter klinger bedre med langslags ja.. Husker mye fra fagskolen ser du :^o

Går til daglig rundt en Wichmann (Wärtsila) på stakkarslige 1600hp, så disse dimensjonene er ikke hverdagskost for min del ;)

Skrevet

Inne i den bygningen der er den ene maskina vi har. Den er like stor som et skip..

2KDxj5tXdIeg_6_sbsazzgASY6Mu1D8NblcA4DvMAg7g.jpg

Her er bare litt av den maskina..

IMAGE_116.jpg

1268650440000_100316161863_1_jpg_3137624728x1000r.jpg

Her er litt fra den biten jeg holder på med.

Saugbrugs%20TMP%202.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...