Gå til innhold

En historie om et verksted som har tatt seg en frihet..

SiggenK
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

Fruen leverte sin Golf IV 1,6 på verksted fordi det var en liten ulyd fra bremsene bak. Mest sannsynlig slitte klosser tenkte jeg....

Hun la ved en lapp på nøkkelen når hun parkerte bilen på verkstedet kvelden før, hvor det stod at de skulle ta kontakt når de visste hvilke deler som skulle byttes, og komme med et pris overslag. Planen var å skaffe delene selv, da dette er mye billigere. Det er uansett fint å vite hvor mye en reparasjon kommer på..

Det verkstedet i stedet gjorde, var å fikse bilen uten å si fri, og levere en regning på 5000,-!

Når har det seg slik at jeg ikke kjenner detaljene i hvilket arbeid de har gjort enda, men dersom de kun har byttet bremseklosser bake, så er det et ran!!

Eksempelvis byttet jeg nettopp 1 kaliper bake og klosser begge sider bak på min E46 320 til en total pris på ca 2600 - 2700,-......... Da ble delene handlet på Koed, og jobben gjort på verksted.

Uansett er poenget mitt at jeg synes det er utrolig dårlig at de ikke tar kontakt først med et prisoverslag. Spesielt siden det her er snakk om en student, og ikke minst siden vi gav beskjed om at det var ønskelig..

Har vi noen rettigheter her? Kan vi klage på evt. pris eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betal. Jeg ble utsatt for noe av det samme. Jobben ble veldig mye dyrere enn hva som er vanlig fordi de slet med å løsne noen stag. Men da sa vi riktignok ikke i fra om at de skulle ringe hvis det ble dyrt. En jobb til 2000-3000 ble til 6000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bilen min påverksted for å bytte foringer bak (knirkeforinger) regninga kom på 4700,- og jeg ba de sende meg regning på reperasjonen, ikke noe problem fikk jeg til svar, dette var i slutten av oktober i fjor og det har fortsatt ikke kommet noen regning :) det kan gå den veien også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å nekte å betale, du har loven på din side! Utrolig provoserende når de tar seg slike friheter, er derfor jeg kun bruker merkeverksted! Der har de litt andre rettningslinjer har jeg erfart enn selvstandige verksteder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når har bilen blitt hentet.

Jeg vet fortsatt ikke nøyaktig hvilket arbeid som har blitt gjort på bilen, da jeg hverken har sett bilen eller en spesifisert regning, men de på verkstedet la seg helt flate. Beklaget det som hadde skjedd og gav to muligheter; enten at de plukka av delene de hadde satt på, eller at vi fikk 20% avslag på deleprisen.

Regningen lander da på ca. 4100,-

Tror vi godtar sist nevnte tilbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så har verkstedet tilbydt trådstarter å ta av delene på bilen (og ikke betale noe) eller å få 20% rabatt på delene. Ergo har verkstedet tilbydt seg å ordne opp i saken. Så får det være opp til en selv om man vil ta av delene og få ordnet ting på et annet verksted eller å godta prisforslaget som er lagt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med saltkjelen. Det virker fornuftig av verkstedet å ta av delene som er montert evt gi en rabatt. Dersom det er montert/utført noe ekstra så var det helt sikkert ett behov for det, og med tanke på hvor vanskelig det kan være å få seg time når det uler,hyler,skriker og kviner så kan det vel være like greit å ta "alt" når man først er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo også snakk om at de i første omgang ikke har holdt avtalen med kunden, altså å gi beskjed om pris, og hva som evt måtte byttes. og 4000 kroner er myye penger for en student, som lever på nudler og stipend.. Jeg hadde ikke godtatt det alternativet deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere verkstedet har tatt vare på de delene som ble byttet ut da? ;)

Det får være det aktuelle verkstedet sitt problem dersom trådstarter velger å ta til takke med å bytte over til de gamle delene igjen. Uansett går jeg ut ifra at verkstedet har beholdt delene ettersom det er et aktuelt tilbud som ligger på bordet. Noe annet ville vært dumt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...