Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en herlig følelse det må være, å ha en slik bil :oops:

Helt fantastisk perfekt den E21`n der altså.. Alt er så tidsriktig og rent.. Denne håper jeg nesten du tar med deg i graven, om ingen andre vekker interesse for den den dagen du ikke kan kjøre den mere ;):lol:

Skrevet
hvorfor ville du ikke ha bevaringsverdig i vognkortet egentlig?

For min del kunne jeg godt ha hatt det - og jeg trodde jeg skulle få det - men jeg hadde en kopi av en norsk typegodkjenning på 323i, og det ble tydeligvis godkjent. Det er mye lettere å få godkjent veteranbiler som bevaringsverdig fordi man da (nesten) ikke trenger noen teknisk dokumentasjon på bilen.

Skrevet

Nydelig bil Orjan, ser ingenting jeg ville endret på :D

Men tenkte å høre med deg iom at du har vært igjennom registreringsprosessen.

Skal igjennom samme selv med 6eren om 2 uker. Førstegangsregistreing.

Hvordan fant du ut bokstav og tallseriene som var brukt i 79? Har prøvd meg på google uten hell.

Jeg fikk nemlig tilbakemelding fra BT at jeg delvis kunne velge bokstav og tall etter ønske, men de hadde ikke tid til å søke for meg. Jeg måtte evt finne ett ubrukt selv, hvis ikke bare fant de ett vilkårlig fra perioden. :S

Skrevet

Takk takk.

Tall og bokstavserie er veldig enkelt å finne utav her i byen min; vi har hatt XV siden 1971, og fattern byttet bil ganske ofte, så jeg husket nummerene han hadde i 1977 og 1979 og 1981 :-) Hvordan du kan gjøre det annet enn å spørre de som kjøpte biler på den tida vet jeg ikke, men kanskje et biltilsynet i nabobyen har tid å lete litt?

Skrevet
Nydelig bil Orjan, ser ingenting jeg ville endret på :D

Men tenkte å høre med deg iom at du har vært igjennom registreringsprosessen.

Skal igjennom samme selv med 6eren om 2 uker. Førstegangsregistreing.

Hvordan fant du ut bokstav og tallseriene som var brukt i 79? Har prøvd meg på google uten hell.

Jeg fikk nemlig tilbakemelding fra BT at jeg delvis kunne velge bokstav og tall etter ønske, men de hadde ikke tid til å søke for meg. Jeg måtte evt finne ett ubrukt selv, hvis ikke bare fant de ett vilkårlig fra perioden. :S

Og for å finne ut hvilke skiltnr. som er "ledige" kan du gå inn her:

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... er=BL40000

Tast inn nummeret du vil ha, så ser du :) BL40000 er f.eks. ledig.

"Du har tastet inn et ukjent registreringsnummer" = Dette skiltnummeret er ledig.

"Denne bilen er avregistrert." = Dette skiltnummeret kan ikke brukes.

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...