Gå til innhold

Min 1979 323i


Orjan
 Share

Anbefalte innlegg

For en herlig følelse det må være, å ha en slik bil :oops:

Helt fantastisk perfekt den E21`n der altså.. Alt er så tidsriktig og rent.. Denne håper jeg nesten du tar med deg i graven, om ingen andre vekker interesse for den den dagen du ikke kan kjøre den mere ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ville du ikke ha bevaringsverdig i vognkortet egentlig?

For min del kunne jeg godt ha hatt det - og jeg trodde jeg skulle få det - men jeg hadde en kopi av en norsk typegodkjenning på 323i, og det ble tydeligvis godkjent. Det er mye lettere å få godkjent veteranbiler som bevaringsverdig fordi man da (nesten) ikke trenger noen teknisk dokumentasjon på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil Orjan, ser ingenting jeg ville endret på :D

Men tenkte å høre med deg iom at du har vært igjennom registreringsprosessen.

Skal igjennom samme selv med 6eren om 2 uker. Førstegangsregistreing.

Hvordan fant du ut bokstav og tallseriene som var brukt i 79? Har prøvd meg på google uten hell.

Jeg fikk nemlig tilbakemelding fra BT at jeg delvis kunne velge bokstav og tall etter ønske, men de hadde ikke tid til å søke for meg. Jeg måtte evt finne ett ubrukt selv, hvis ikke bare fant de ett vilkårlig fra perioden. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Tall og bokstavserie er veldig enkelt å finne utav her i byen min; vi har hatt XV siden 1971, og fattern byttet bil ganske ofte, så jeg husket nummerene han hadde i 1977 og 1979 og 1981 :-) Hvordan du kan gjøre det annet enn å spørre de som kjøpte biler på den tida vet jeg ikke, men kanskje et biltilsynet i nabobyen har tid å lete litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil Orjan, ser ingenting jeg ville endret på :D

Men tenkte å høre med deg iom at du har vært igjennom registreringsprosessen.

Skal igjennom samme selv med 6eren om 2 uker. Førstegangsregistreing.

Hvordan fant du ut bokstav og tallseriene som var brukt i 79? Har prøvd meg på google uten hell.

Jeg fikk nemlig tilbakemelding fra BT at jeg delvis kunne velge bokstav og tall etter ønske, men de hadde ikke tid til å søke for meg. Jeg måtte evt finne ett ubrukt selv, hvis ikke bare fant de ett vilkårlig fra perioden. :S

Og for å finne ut hvilke skiltnr. som er "ledige" kan du gå inn her:

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... er=BL40000

Tast inn nummeret du vil ha, så ser du :) BL40000 er f.eks. ledig.

"Du har tastet inn et ukjent registreringsnummer" = Dette skiltnummeret er ledig.

"Denne bilen er avregistrert." = Dette skiltnummeret kan ikke brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...