Gå til innhold

Burde Bimmers.no få medlemsavgift?


tonyku
 Share

Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?  

191 stemmer

  1. 1. Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?

    • Ja.
      70
    • Nei.
      122


Anbefalte innlegg

del opp forumet, 1 gratis del, og 1 betalingsdel.

ja mangen kommer til å syte, det gjorde dem på fordclubnorway.no, og det vil dem fortsette med, slik er det når ting har vært gratis siden dag 1.

for mye piss som blir skrevet her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herregud. Så han vanlige mannen i gata som får problemer med sin bmw som bare skal lure på 1 eneste ting må betale 400 kr for det?

Hva gjør da f eks den vanlige mann i gata som har VW og lurer på en ting og han ikke vil regge seg på VW forumet som tar 400 kroner i avgift? Eller han som kjører Mercedes? eller han som kjører Volvo? eller han som kjører Nissan? Ingen av disse merkene har "fan" forum på samme linje som BMW har bimmers! Ser likevel ut som de overlever!

Dessuten så kan man ha en sånn ordning at uregistrerte brukere kan lese på forumet og søke i forumet, slik at de kanskje kan finne fram til det de lurer på! Men å skrive, se profiler til medlemmene osv må man være betalende medlem for å gjøre!

Noen grep må man ta for å få litt mer orden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg hva han gjør!

Akkurat det samme som meg.. Betaler HALVPARTEN for en Haynes manual..

For meg blir detta en gjentagelse av tidligere diskusjoner.. Jeg hadde hvertfall ikke betalt 200 kroner for å sitte her såpass lite som jeg gjør for tiden.. Nå er det unger, stasjonsvogn og huslån som råder, men jeg har jo skrevet 6500 innlegg en eller annen gang. Ser på det som hyggelig å ha mulighet til å komme å si "hei" en gang i blandt uten at jeg skulle måtte betale..

Og som noen her poengeter, så fort det blir betaling, skal folk ha noe mer igjen.. Og ikke bare det! Skal hver man betale 200 kroner i året, og det så bare er 500 som gjør det, må en eller annen skatte av det eller drifte ett firma.. Det umulig å dytte på Gunnar enda mer.. Da er det større sannsynlighet at dette blir innført om forumet blir solgt..

Så hva med å kjøpe folkens! Om bare 400 betaler 200 kroner, har du tjent inn 160 000 til å kjøpe forumet, bare på 2 par års tid.. Talla ser jo veldig lukrative ut, så om detta hadde vært noe aktuelt, hadde vel noen kjøpt forumet for lenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er at det er sikkert flere hundre personer som står som medlem av forumet men som ikke er aktive lenger, det er derfor ikke særlig ideellt med tanke på at et forum som har mange medlemmer faktisk kan få større spons enn et forum som har reelle tall på lista dvs at medlemstallet vil synke drastisk hvis det innføres kontigent

Ikke mange hundre... det er helt sikkert flere tusen personer som står som medlemmer av forumet , men som ikke er aktive lenger. Jeg tror ikke at Gunnar har laget noen regler vedr. hvor lenge man kan være inaktiv her inne før man mister medlemskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gjeng her. Sitter med hus og bil, katt og unger, men å betale feks. 200 kr. i året for å kunne skrive på ett forum med såppas mange innlegg og brukere, nei det vil dere ikke.

"Skal bare jeg" så da trenger jeg ikke å betale noe eller yte noe som helst. Synes Audi klubbens medlemsavgift er helt grei og oppfordrer Admin til å delta i diskusjonene her om hvorfor man skal få lov til å skrive i ett forum man ikke vil være med på å betale for driften av. Ikke noe problem å administrere pålogging kun for betalende medlemmer. Resten blir gjester som ikke får tilgang på annet enn de gratisinnleggene de vil se.

Må det være 20,000 her da?

Skattemessig vet jeg ikke hvordan dette skulle vært løst, men andre fora får dette til.

Har en paralell på jobben til dette. Vi hadde innført te og kaffepenger og innkjøpt på spleis endel utstyr. Sjefen reiv i en ekspressomaskin. Over noe tid er det kun noen få som betaler for kaffe og te ALLE drikker av. Alle som ikke vil betale for dette utover en fire, fem stykker av 44 drikker fortsatt te og spiser kjeks.

Vi fire fem som betaler blir lei og tar med termos eller pulverkaffe.

Resultatet på historien om "alle, noen og ingen" er at sjefen tar ekspressomaskinen hjem og jeg har termos.

Slutt på kaffe, te og småkaker/varmlunsch på fredag.

"Drikker bare lite" må nå lure rundt i gangerne for å stjele av andres Neskaffe. Men, så liten kan man la seg bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet dobbelt så mange innlegg som meg! Å SÅ. Jeg startet ikke denne tråden og jeg skriker ikke etter noe som helst. Bare forteller at jeg fra dag en av i dette forumet har vært villig til å betale skarve 200 kroner i årskontingent for at det skal være en rimelig kvalitet på dette forumet som interesserer meg siden jeg har 6 - 7 BMWer.

Sludder og struntprat kan jeg ta gratis med naboen som heller ikke kan veldig mye om hverken bil eller verden rundt oss, mer er hyggelig og oftest uten syrlige kommentarer.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke den rettet til deg, men som regel når slike diskusjoner kommer opp så er det de som er minst aktive som skriker høyest, det ender som regel med at de som har ropt høyest IKKE betaler for å være med, sånn som forumet fungerer nå helt uten styring tviler jeg på at så mange vil betale, forumet har vært til salgs i snart et år og er fortsatt ikke solgt, hvis det skal betales for å være her så må Gunnar starte Bimmers som et firma, han må betale skatt og moms og all dritt som hører med, sånn han driver siden nå så tviler jeg på at han er interessert i å ta imot en eneste krone, det han burde gjøre var å utnevne en som kan være Adm Dir for siden til han får tilbake interessen selv, enten det eller selge til førstemann som hoster opp penger, hører rykter om at han har takket nei til 180 000,- så den som vil ha forumet må nok belage seg på ei skikkelig hostekule for å bli forumeier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk strukket meg helt til 400 ,- i året jeg altså! For å virkelig få luket ut dem som ikke har andre planer enn å tulle!

Da hadde det GARANTERT ikke blitt noe igjen av bimmers.no. Et graits alternativ vil poppe opp, og forumet vil dø ut.

400,- er helt på jordet. 50 kroner maks, men bare at det er betaling gjør at folk snur i døra. Internett er ikke slik.. Åpne kanaler fungerer bedre. Det må gjøres noe med reklamedelen i stedet. Her er det masse potensiale for salg av deler ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg virkelig at noen skal ta å minne Gunnar på at han faktisk har ett forum han har ansvar for.........Det er vell noen her inne som møter han mere enn 1 gang i uka. Kan ikke skryte av 20 000 medlemmer+ når bare 1000 av dem er aktive.

1000 aktive ? heller 100 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kroner året, og la noen som har lyst få lov til og lage ett medlems blad som kommer i posten som en tilbakebetaling av summen.

De som kun har til hensikt og komme med ett innlegg i forbindelse med ett enkelt problem, kommer som regel ikke tilbake for og gi oppklarende svar på utredningen av problemet heller.

Disse personene kan for min del heller legge sine kroner i en diagnose og ta derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde betalt utansett hva årsavgiften hadde blitt. :lol:

Forøvrig er jeg enig i det noen nevnte over her at ikke-betalende kun kan lese innlegg, men ikke skrive noen. På den måten lukker du ikke ut alle som bare søker seg inn på bimmers.no for å finne det de leter etter. På den måten får du sett verdien av forumet uten å måtte betale deg inn først.

man sparer jo utrolig mye tid/penger på feilsøking og greier med dette forumet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde betalt utansett hva årsavgiften hadde blitt. :lol:

Forøvrig er jeg enig i det noen nevnte over her at ikke-betalende kun kan lese innlegg, men ikke skrive noen. På den måten lukker du ikke ut alle som bare søker seg inn på bimmers.no for å finne det de leter etter. På den måten får du sett verdien av forumet uten å måtte betale deg inn først.

man sparer jo utrolig mye tid/penger på feilsøking og greier med dette forumet. ;)

+1.

200kr er iallefall ikke noe problem som årskontigent. Hva er det? Burgermeny og BMW blad på Narvesen? For meg er det snakk om en kjemp enkel prioritering: Jeg bruker mye tid her og får stor nytte av mange diskusjoner. Jeg har lært MASSE (helt gratis!) og fått sinnsykt mange MEGET hjelpsomme bekjentskaper som har jekket nivået på hobbyen opp med 20 hakk.

Det viktigste med forumet er at det er intressant, har en saklig tone og at forumet effektivt blir "holdt rent" for søplete sjeler via dyktige moderatorer og admin.

Personlig syns jeg litt mange syter litt vel mye over bimmers.no om dagen. Det virker som det nesten er trend å klage. Er det noe dere burde klage på så er det andre brukere, som ikke klarer å lage overskrift, skrive en tydelig tekst, eller på andre måter kun fungerer som fjortisser uten evne til å formulere, forstå og opptrå på en normal måte. Send de gjerne en PM og fortell DEM hvor misfornøyd du er å måtte lese søppelet dems.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...