DanielMK Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Noen oppdateringer her, mheieren og bimmer530 ?? Eg har verken hatt tid eller penger til å få den på verksted for å sjekke nermere (betalte nettopp 13 000 for å tette lekkasjen på kassa, og få ny olje) - og Eu-godkjenning + senkesett godkjenning kommer denne måneden også. Og problemet er ikkje sååå gærnt, bilen går og er normal 99% av tida. Men turteller-tullet kommer av og til tilbake, ved spesielle hastigheter og trykk på gasspedalen.
bimmer530 Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Noen oppdateringer her, mheieren og bimmer530 ?? Eg har verken hatt tid eller penger til å få den på verksted for å sjekke nermere (betalte nettopp 13 000 for å tette lekkasjen på kassa, og få ny olje) - og Eu-godkjenning + senkesett godkjenning kommer denne måneden også. Og problemet er ikkje sååå gærnt, bilen går og er normal 99% av tida. Men turteller-tullet kommer av og til tilbake, ved spesielle hastigheter og trykk på gasspedalen. Hei Jeg har tenkt gå over min bil litt i morgen,fjerne swirl flapsene og gå over egr systemet. Kommer tilbake med oppdateringer når det er gjort.
Kjennern Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Hadde lignende feil på en E39 530d, da var det dyser.
mheieren Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Hadde bilen på diagnose + softwareoppgradering på uavhengig, autorisert BMW verksted. Tilbakemeldingen jeg fikk var at det hvis det nå ikke fungerte så måtte converter på girkassa byttes (ca. 23 000 kr, så det blir ikke aktuelt). Syns det bedret seg til å begynne med, men er det samme som skjer fortsatt dessverre. Utrolig irriterende, og ingen feilkoder er lagret heller. Min oppfører seg også stort sett helt normalt, men det er altså innimellom ved jevn belastning i hastigheter rundt 70 kmt og oppover. Virker som vi har rimelige like symptomer her, hadde jo vært ålreit om ihvertfall en av oss fant ut om det var en grei fix på dette her Om ikke annet så gikk ihvertfall bilen gjennom EU kontrollen i dag
mheieren Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Ser ut som en rengjøring av innsugsmanifolden og EGR ventilen faktisk kan gjøre susen: http://www.bmw-driver.net/forum//showthread.php?t=9979 Blir spennende å se om bimmer530 da får fikset problemet. Men jeg tror for min egen del at det er litt over det jeg har lyst til å begi meg utpå på egen hånd..hadde vel hatt hvilepuls på 190 hvis jeg skulle begynt å skru av det her
DanielMK Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Noen oppdateringer her, mheieren og bimmer530 ?? Eg har verken hatt tid eller penger til å få den på verksted for å sjekke nermere (betalte nettopp 13 000 for å tette lekkasjen på kassa, og få ny olje) - og Eu-godkjenning + senkesett godkjenning kommer denne måneden også. Og problemet er ikkje sååå gærnt, bilen går og er normal 99% av tida. Men turteller-tullet kommer av og til tilbake, ved spesielle hastigheter og trykk på gasspedalen. Hei Jeg har tenkt gå over min bil litt i morgen,fjerne swirl flapsene og gå over egr systemet. Kommer tilbake med oppdateringer når det er gjort. Flotte greier Spennende å høyre resultatet...!
wicky124 Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Har dere prøvd å nullstile girkass da?Kommer slik feil på e65 min også en gang i blant, og da hjelper det å nullstille kassa...
TRF Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 du tenker nok på å slette adapsjoner. dette gjøres når man programmerer kassa, og skal helst ikke gjøres med mindre man har reparert noe eller byttet kasse, altså forandret grunnlaget (i vesentlig grad) for hvilket trykk som skal brukes på lameller osv.
wicky124 Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 njaaaah...man kan nullstille girkassen selv før man starter bilen....
wicky124 Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 nei gjør vel ikke det Men det kan vel hjelpe på noen?spess om man har litt rykkete giring innimellom...
DanielMK Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Kan informere om at da eg tettet kassa for olje-lekkasje, og fikk på ny olje, så ble "adapsjoner i kassa slettet" - står det i papirene eg fikk fra verkstedet. Kassa girte heilt fint dagene etter eg fikk den tilbake, men så kom tullet tilbake. ...Men det rare med min bil er at den en dag kan gire og oppføre seg heilt normalt, men så neste dag tulle seg igjen. Så virker som det er noe elektronikk som tuller seg, fra dag til dag ?? hmm. For eksempel, idag er den heilt fin. Har kjørt litt rundt nett istad på oppdrag for jobben, og alt er PERFEKT - men så parkerer eg, sitter på kontoret eit par timer, og så skal eg ut å køyre igjen - og da er plutselig turteller-hoppinga/pendlinga tilbake. Wicky : Hva mener du med å nullstille kassa før man starter bilen? Ossen kan det gjeres?
wicky124 Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 på E65 er det iallefall slik: Lås og åpne bilen putt nøkkel inn i bilen trykk på startknappen UTEN å holde bremsen inne bilen skrur da på lys og stereo og slikt trykk deretter inn gasspedalen helt inn, til man hører klikk (kickdown) Hold den inne i 25sekunder trykk deretter inn bremsepedalen og trykk på startknappen bilen vil da starte (med litt høyere tomgang i ett par sek) girkassa er da nullstilt...
Hpi Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Den metoden for å nullstille kassa ble vel avslørt som en myte her tidligere. Det du gjør med metoden du beskriver er å sette kassa i Sport modus og har ingenting med sletting av adapsjonsverdier å gjøre. slik er det ihvertfall på E39. Sletting av adapsjonsverdier gjøres i software eller muligens med å ta strømmen på bilen i 20-30 min, siste er jeg usikker på.
TRF Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 siste er jeg også veldig usikker på. og jeg har hørt om wicky sin metode på forum, men aldri gjennom bmw eller diagnosesystemet hvor det burde stå beskrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå