Gå til innhold

Toll og avgifter på kjøp i utlandet


E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis varen koster over 200 kroner kommer det 25% mva på varens pris pluss på frakten. Det er ikke toll på bildeler, men fraktselskapet tar gjerne et par hundre kroner eller mer for å ta varen gjennom tollen. (Hos noen selskaper er dette inkludert i fraktprisen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakt blir ikke tatt med i verdien på pakken. Så du må regne med som sagt 25% av prisen du betaler for selve varen + 150-200. Og det hjelper ikke om den er merket som gave om det er et firma som sender, da gaver kun kan sendes av privarpersoner og maks verdi da er 1000kr.

Prøv heller å få pakken merket som "Used car parts", har funket en del ganger for meg.

Og om de er villig til å senke verdien, ikke senk den for mye, da kan de fatte mistanke og beholde pakken din til de finner ut hva de skal gjør (kan ta litt tid).

Se mer på toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar 110kr i geby pluss den vanlige mva selvfølgelig.

Bruker du annet en posten kan du fortolle selv.

https://fortolling.toll.no/Tvinn-Internett

Da er det kun MVA og ingen avgifter ellers

Gjør dette hele tiden selv og det er kjempegreit og enkelt.

Like raskt som feks DHL og posten er det også

Så bestiller du deler fra statene og bruker jetcarrier, så sparer du sykt mye penger hvis du i tillegg kan fortolle selv.

Jetcarrier gjør at du også får en amrikansk postadresse så da kan du også bestille av de som ikke sender worldwide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte en M5 fanger fra Tyskland of fikk en svær regning:

Meirverdiavgift 539,-

Havneavgift 50,-

Fortolling 545,-

Kreditgebyr 85,-

Totalt 1219,-

Synes det var mye i fortollings avgift, noen som har ett svar til hvorfor den er så høy?

Posten tar jo rundt 100,- for fortolling.

Det er Bring Cargo som har fortollet og den ble sendt fra Tyskland med Rhenus freight logistics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar 110kr i geby pluss den vanlige mva selvfølgelig.

Bruker du annet en posten kan du fortolle selv.

https://fortolling.toll.no/Tvinn-Internett

Da er det kun MVA og ingen avgifter ellers

Gjør dette hele tiden selv og det er kjempegreit og enkelt.

Like raskt som feks DHL og posten er det også

Dette var nytt for meg, takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar 110kr i geby pluss den vanlige mva selvfølgelig.

Bruker du annet en posten kan du fortolle selv.

https://fortolling.toll.no/Tvinn-Internett

Da er det kun MVA og ingen avgifter ellers

Gjør dette hele tiden selv og det er kjempegreit og enkelt.

Like raskt som feks DHL og posten er det også

Dette var nytt for meg, takk for tipset. :)

Må spare penger der man kan spare :D

Men blir varene sendt med posten så kommer du ikke unna de 110kr uansett av en eller merkelig grunn.

Så bruker du feks DHL så gjør du dette gratis.

Selvfølgelig også så lenge du bruker jetcarrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte en M5 fanger fra Tyskland of fikk en svær regning:

Meirverdiavgift 539,-

Havneavgift 50,-

Fortolling 545,-

Kreditgebyr 85,-

Totalt 1219,-

Synes det var mye i fortollings avgift, noen som har ett svar til hvorfor den er så høy?

Posten tar jo rundt 100,- for fortolling.

Det er Bring Cargo som har fortollet og den ble sendt fra Tyskland med Rhenus freight logistics.

Ok, svarer meg selv her sendte mail til Bring i går, her er svaret jeg fikk:

God morgen ******

Du, som mange andre, blander oss med Posten.

Vi er ikke det samme som Posten. Vi er eid av Posten Logistikk, men utover dette er vi ikke samme firma. Vi er tidligere NorCargo.

Ja vi har nesten same logo. Posten hoder på med så pakkeløsninger og brev, mens vi har de større forsendelsene som partigods, paller og pakker over 20 kilo.

Vi samarbeider med å få gods ut til kunder, som i hovedsak er firmakunder fra vår side. Det dukker opp noen privatkunder i ny og ne, men det er det disse privatkundene sine leverandører som bestemmer hvordan dette skal komme inn til Norge. Det er som regel privatkundenes leverandører som betaler frakten, og da bestemmer de hvor godset skal gå. Nå reagere du sikket på at jeg skriver at det er din leverandør som betaler frakten, for du har sikkert betalt den til din leverandør. Men det er din leverandør som betaler til transportøren. Hadde du ikke villet betalt frakten til din leverandør med fikset dette med en du har kjennskap til eller en avtale med, står du fritt til å betale frakten til denne evt. transportøren i fremtiden.

Håper du ble litt “klokere”, det er et sammensurium av samarbeider osv., så jeg har stoooor forståelse for at du også er forvirret her. Selv vi som jobber med dette har problemer til tider med å følge med.

Konklusjon: Prisen på fortollingen er såpass høy hos oss, da vi i hovedsak er i forbindelse med firmakunder.

Med vennlig hilsen,

Blocked image

Med vennlig hilsen,

*********

Spedisjonsmedarbeider – Import Tyskland

Tlf. nr: +47 33 36 15 28

Fax nr: +47 33 36 15 01

Bring Cargo Vestfold AS

Borgeskogen 63

N-3160 STOKKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...