Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en artikkel på vg-nett der de har testet og fått ett førsteintrykk av den nye Audi A6`en. Den faller litt igjennom sammenlignet med 5-serie og merc E-klasse..

Det som jeg stusset litt på er nederst i artikkelen der de sammenligner bilens tall sammen med hovedkonkurrentene.

Prisen, krefter, moment og vekt er så og si de samme.. Men på akselerasjon svinger tallene noe ekstremt..

BMW`en er sekundet foran audien, mens den er over halvannet sekund raskere enn volvoen opp til hundre.

Noen som har noen ide om hvorfor disse tallene er så forskjellige (går ut fra basismodellene har manuellgir)

Som BMW mann, er jo dette go`lesning..! :)

Skrevet

Smak og behag, en BMW enthusiast ville valgt en bmw 5 serie og en audi enthusiast ville valgt Audi.

Blir selvfølgelig glad når jeg leser at bmw får gode anmeldelser

Skrevet
Aftenpostens utsendte mender at den nye A6´en er hakket morsommere å kjøre enn den nye 5-serien.

http://www.aftenposten.no/bil/biltester ... 034045.ece

Da burde han ha tatt seg en kjøretur i en F10 etter å ha kjørt A6en for å friske opp opplevelsen! Kjører selv A6, "gamle" typen riktignok men den er ikke like gøyal som f eks E60 å kjøre! Så hvis ikke Audi virkelig har tatt noen voldsomme grep så tviler jeg på at nye A6en slår F10 på kjøreegenskaper, jeg synes i allfall det er rart!

Skrevet

En tilsvarende orginal audi vil aldri være/ha bedre kjøreegenskaper/morsommere å kjøre enn tilsvarende org BMW uansett.

Skrevet

Audi når aldri BMW opp til knærne når det gjelder komfort, kjøreegenskaper og kjøreglede! En understyrt Audi er like gøy å kjøre som en Hyundai Accent..

Skrevet

Aftenpostens anmelder skriver jo "for første gang.." i sammenligning kontra 5-serien. Det kan selvsagt diskuteres, men hvorfor skulle det være helt utenkelig? Dessuten.. kjøreglede i to tonns familiebiler? Njaaa... skeptisk!

Synes A6'en så fin ut - spesielt interiøret er helt konge. Var noen såpestykker utvendig tidligere, men det kommer seg der og.

Forøvrig.. til trådstarters spørsmål så kan det være forskjell på oppgitte tall, og hva bilen faktisk gjør. I tillegg kan giringen være forskjellig, f.eks kan en bil nå 100 i 2. gir og kan da få bedre 0-100 tid enn like sterk som må gire til 3..

Skrevet

Jeg vet jo ikke noe om den nye, men kan hvertfall bekrefte at min 06 535d er bedre å kjøre enn mine foreldre sin 05 A6 3,0tdi..

Tenker ikke da på at den går bedre for det er jo en selvfølge...

Men for det første har jeg bedre stoler, styringen på min er i en helt annen klasse, hvordan den oppfører seg på både svingete, humpete vei osv er også mye bedre på bmw'n.

Men girkassen i Audi'en synes jeg girer på en bedre måte!

Min mor har jo ikke stort peiling på bil men har hele tiden sagt at hun har aldri kjørt noen bedre bil enn sin egen Audi og hver gang hun kjører en annen bil så synes hun ikke den kan måle seg. Helt til jeg kjøpte Bmw'n og hun prøvde den.............. Rett og slett en helt fantastisk bil å kjøre mente hun!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...