700hp Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Tok vask på bilen min i dag, gullvask uten børster så når jeg satt i bilen hørte jeg en lyd under bil og når bilen var ferdig vaska gikk jeg ut og såg at fronten hadde sprukket etter under spylingsmaskinen;( Så kom sjefen er og ha sa at di ikke sto ansvarlig får dette, men det står jo ingen plass at bilen ikke må være så så lav... bilen har bare m-sport. hva ska jeg gjøre.....?????? Mod.Edit (S.Hafsmo): Endret topic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Det du skulle ha gjort er og spørre om du kan få en bilvask UTEN underspyling, det er nemling underspylingsarmene til maskinen som går under bilen og er den for lav smeller de borti, stopper ikke av hindring de, men plasten gjør. Fikk skade selv på mitt sideskjørt p.g.a den ene armen gikk under og dro seg ut igjen i spenn på skjørtet. Erstatning er vell bare og legge bak seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 står at all vasking er på eget ansvar, så med mindre maskinen ikke kollapser over bilen din så dekker de ingenting... av skade blir man klok, ikke bestill med underspyling neste gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 De underspylings armene bruker jo å være fjærbelastet da, ellers så hadde de jo dratt med seg dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 En kollega av meg fikk skadet lakken på bilen sin under vask og fikk kr 15.000 i erstatning, så jeg vil ikke si helt bastant at det er eget ansvar det går på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Det kommer veldig an på. Står jo på noen maskiner, at spoilere, takstativ, antenner, speil osv skal skrues av om mulig, og at dette ikke dekkes ved evt skade. Men det er bare å høre med stasjonssjefen, da vanlige ansatte ikke kan svare for dette. Det er jo rart at det ikke er noen "minimum høyde" på bilene da, da det er maksimum høyde og bredde. Hør med stasjonen det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Sjekk med forbrukerrådet eller NAF-advokat, hvis du er medlem. Greit for stasjonene å skrive at du vasker på eget ansvar, men jeg er ikke sikker på om det holder juridisk sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
700hp Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 Setter iallefall advokat på di eg så får me se hva som skjer. De er jo plikta til å skrive noen høyden vil nå jeg si, da kan du iallefall ikke legge skyll på noen andre en deg sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Med mindre det står noe om minimum høyde eller lignende så hadde jeg nok krevd erstatning ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 hehe.. du må ha god råd om du kan sette advokat på saken, isteden for å kjøpe ny leppe håper du vinner saken hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusea Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 jobber selv på bensinstasjon, å den underspyler armen er fjørbelastet, så den vil trekke seg tilbake så fort den møter hinder. har hatt mange lave biler inne i vaskehallen, å ingen av dem har fått skade pga underspyling, for hver gang så har armen gått tilbake. Men vis det er en veldig gammel maskin så kan hende at fjørene på underspylerarmen er hard evt utslitt, da kan den skade frontfangeren på siden og sideskjørtet. Å all vask skjer på eget ansvar, har man skiboks og ikke kjøper skiboks vask, så er det bilens eier sin feil at skiboksen blir ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
700hp Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 har gratis advokat så eg tenke ikke på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Å all vask skjer på eget ansvar, har man skiboks og ikke kjøper skiboks vask, så er det bilens eier sin feil at skiboksen blir ødelagt. Hvor er knappen for "frontfanger-vask" da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
700hp Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 hehe veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Vaske gjør man for hånd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå