hao Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 1serien fungerer fint på vinterføre den, men jeg ville også vurdert nye Golfen som jeg syns kanskje er hakket bedre på vinterføre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg hadde 2008 utgaven av piggfri X-ice fra Michelin, men de likte jeg overhodet ikke. Prøvde tilsvarende fra Continental, og bilen ble mye bedre! Selgeren på dekksjappa sa også at X-ice var ubrukelig (etter at jeg hadde kjøpt de der faktisk.. Han husket meg tydeligvis ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Har hatt mange forskjellige biler opp gjennom årene. Flere som ble kalt kjelker eller spølebøtter. Bodde i fjellet og var avhengig av god fremkomst. Fant da ut at forskjellen lå i dekk og selvfølgelig frem og bakhjulsdrift. Trengte nødvendigvis ikke være de dyreste dekkene heller. På en E34 prøvde jeg med dyre dekk og ble ikke fornøyd. Byttet så til Kumho noe som viste seg å være veldig gode på den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Ja, dekkene mine er "gode" ennå, men selfølgelig - det hadde blitt noen hakk bedre med nyere dekk. Jeg vet at dette er alfa omega med bakhjulstrekk.Jeg liker også generelt bakhjulstrekk vinterstid - men savner det ikke når jeg skal opp bratte bakker. Da konkurerer framhjulstrekk deg ut nokså lett. Om du har ikke har sandsekker i bagasjen naturligvis. Men hvem gidder kjøre rundt med det.. Jeg vil påpeke at jeg er veldig fornøyd med min 1-serie, men er framkommelighet vintertid det viktigste argumentet (noe jeg hentyder i topic) - mener jeg at det finnes bedre alternativ. Uenig? Jeg er enig. Og har helt nye hakka 7 pigg på. Synes bilen er litt for lett bak på vinterføre, men går greit. Blir fort litt bortskjemt på vinterføre om man har kjørt bil med 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 om det blir 1 serie så blir det -06 eller -08mod 118d eller 120d.Hu kjører nå min 318is coupè og er nærmest nervevrak ved hvert snøfall, jeg er redd coupèn har skremt henne sålangt bort fra merket BMW som det går an Hva med å bruke det gamle trikset med et par sandsekker i bagasjerommet. Jeg kjørte rundt med slike da jeg på 80-tallet hadde et par Mercedes-Benz 190E´er. Det er utrolig hva 20-25 Kg kan gjøre hvis de er plassert direkte over bakhjulene. Fremkommeligheten er egentlig det minste problemet, da jeg har 25% diffsperre samt stereoanlegg på 40kg i trunken Det er mer det at bilen lever litt mer på glatt føre, muligens diffen sin feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Fremkommeligheten er egentlig det minste problemet, da jeg har 25% diffsperre samt stereoanlegg på 40kg i trunken Det er mer det at bilen lever litt mer på glatt føre, muligens diffen sin feil OK... jeg klarer meg også fint med ASD + vinterdekk i dimensjonen 195/65-15. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg liker 1-eren min godt, jeg også, men jeg tror den er mye bedre for en som er litt interessert i bilkjøring og er vant med bakhjulstrekk enn for en som kanskje ikke liker at det slenger litt bak. Skal du komme deg fram med 1-serien på vanskelig føre må du bruke DTC-knappen, og da blir den litt mer krevende å kjøre enn en Golf eller lignende, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg hadde 2008 utgaven av piggfri X-ice fra Michelin, men de likte jeg overhodet ikke. Prøvde tilsvarende fra Continental, og bilen ble mye bedre!Selgeren på dekksjappa sa også at X-ice var ubrukelig (etter at jeg hadde kjøpt de der faktisk.. Han husket meg tydeligvis ikke) Hadde gamle X-Ice på 7eren en vinter, syns det fungerte bra. Har X-Ice2 på 1eren, og de fungerer fint. Continentalene har blitt så myke nå at det er som å kjøre på tyggegummi, i likhet med Nokian. Liker det ikke. Selv X-Ice2 kan finne på å blinke litt på antispinnen når en drar ut på motorveien i 3-4. gir, enda verre på Nokian og CVC5. Hadde forøvrig både CVC2 og CVC3 på tidligere biler, var veldig fornøyd med de, men de ble sinnsykt myke fra 3 til 5. Så på 1ere på Finn senest i går, da lå det fem 1-serier med FWD... om det blir 1 serie så blir det -06 eller -08mod 118d eller 120d.Hu kjører nå min 318is coupè og er nærmest nervevrak ved hvert snøfall, jeg er redd coupèn har skremt henne sålangt bort fra merket BMW som det går an Ser du holder til i Rogaland, vi skal nok selge vår 118d LCI 143hk (MY08/prod 07/09), så du kan jo ta kontakt hvis det er interessant. Har passert 90.000km, alle servicer hos BMW, neste EU i 2013, svart bil med svart sportsinteriør og M-aerodynamic spoiler på bakluka, isofix foran og bak, navigasjon, dobbel klima, multifunksjonsratt, regnsensor, efficientdynamics, nye X-Ice2 på originale 16" i sept/okt, nye Goodyear Eagle F1 Asymmetric på nye 17" i mai/juni, avtakbart hengerfeste, parkeringssensorer bak (faktisk veldig kjekt på disse bilene i Golf-klassen, dårlig oversikt bakover), BMW Assist og BMW online, bluetooth og sikkert mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Jens Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Har samme erfaring med CVC5 som Gunnar, de er veldig myke og det kjennes som man kjører på "tyggegummi". Har forøvrig en E36 med dekkdimensjon på 185/65-15, og sammen med Bilstein B12 senkesett fungerer det dårlig. Bilen er faktisk mer behagelig å kjøre med 17" og 215/45 dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Er du en god bilfører så er det samme om bilen drar på fram eller bak hjulene . Gode dekk er løsningen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Min egen 118d m-sport 2007 med dunlop piggdekk er drit god å kjøre med på vintern,da må seff DTC være på.Ikke slipper den så lett,og ikke danser den hele tiden på glattføre.Nå er den på en liten lakkeringsjobb og jeg har en leiebil.Det er en 116d 2010 mod.Med DTC og piggfrie dunlop dekk.Den er helt for jævlig å kjøre.Land bremselengde,rompen slipper hele tiden,og rett og slett nervøs på vintern.Er 100% sikker på at dekkene har skylda her.Men uansett,konge bil på vintern med gode dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Fremkommeligheten er egentlig det minste problemet, da jeg har 25% diffsperre samt stereoanlegg på 40kg i trunken Det er mer det at bilen lever litt mer på glatt føre, muligens diffen sin feil OK... jeg klarer meg også fint med ASD + vinterdekk i dimensjonen 195/65-15. ASD?? Er du på merc eller BMW nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Min egen 118d m-sport 2007 med dunlop piggdekk er drit god å kjøre med på vintern,da må seff DTC være på.Ikke slipper den så lett,og ikke danser den hele tiden på glattføre.Nå er den på en liten lakkeringsjobb og jeg har en leiebil.Det er en 116d 2010 mod.Med DTC og piggfrie dunlop dekk.Den er helt for jævlig å kjøre.Land bremselengde,rompen slipper hele tiden,og rett og slett nervøs på vintern.Er 100% sikker på at dekkene har skylda her.Men uansett,konge bil på vintern med gode dekk Nettopp! ALT for mange har fått opplevelsen av BMW ødelagt på grunn av dårlige dekk. Forhandlerne utstyrer de jo med håpløse dekk i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 ASD?? Er du på merc eller BMW nå?? Takker... selvfølgelig mente jeg ASC+T (Automatic Stability Control and Traction). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Jeg hadde 2008 utgaven av piggfri X-ice fra Michelin, men de likte jeg overhodet ikke. Prøvde tilsvarende fra Continental, og bilen ble mye bedre!Selgeren på dekksjappa sa også at X-ice var ubrukelig (etter at jeg hadde kjøpt de der faktisk.. Han husket meg tydeligvis ikke) Hadde gamle X-Ice på 7eren en vinter, syns det fungerte bra. Har X-Ice2 på 1eren, og de fungerer fint. Continentalene har blitt så myke nå at det er som å kjøre på tyggegummi, i likhet med Nokian. Liker det ikke. Selv X-Ice2 kan finne på å blinke litt på antispinnen når en drar ut på motorveien i 3-4. gir, enda verre på Nokian og CVC5. Hadde forøvrig både CVC2 og CVC3 på tidligere biler, var veldig fornøyd med de, men de ble sinnsykt myke fra 3 til 5. Så på 1ere på Finn senest i går, da lå det fem 1-serier med FWD... om det blir 1 serie så blir det -06 eller -08mod 118d eller 120d.Hu kjører nå min 318is coupè og er nærmest nervevrak ved hvert snøfall, jeg er redd coupèn har skremt henne sålangt bort fra merket BMW som det går an Ser du holder til i Rogaland, vi skal nok selge vår 118d LCI 143hk (MY08/prod 07/09), så du kan jo ta kontakt hvis det er interessant. Har passert 90.000km, alle servicer hos BMW, neste EU i 2013, svart bil med svart sportsinteriør og M-aerodynamic spoiler på bakluka, isofix foran og bak, navigasjon, dobbel klima, multifunksjonsratt, regnsensor, efficientdynamics, nye X-Ice2 på originale 16" i sept/okt, nye Goodyear Eagle F1 Asymmetric på nye 17" i mai/juni, avtakbart hengerfeste, parkeringssensorer bak (faktisk veldig kjekt på disse bilene i Golf-klassen, dårlig oversikt bakover), BMW Assist og BMW online, bluetooth og sikkert mer.. Hehe, 8stk som har huka av for forhjulsdrift http://www.finn.no/finn/car/used/result ... 2FMAKE=749 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå