Gå til innhold

Useriøse selgere burde blitt utestengt

ww2
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke nok folk til å gjennomføre det (moderatorene har allerede hendene fulle)

Ja det kan jeg godt forstå,men kansje hvis det hadde blitt en liten medlemsavgift?Burde kunne stole på folk her inne,kansje litt naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol aldri på noen du aldri har møtt(satt litt på spissen), og ALDRI betal på forskudd.

Er alltid 2 sider av en sak, så det å stenge medlemer ute er nok ikke så lett bare pga at noen sier det.

Men er enig i at de som svindler bør stenges ute når man kan bevise det, dog ikke alltid så lett på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk gjør jobben sin før de handler med enkelte brukere så burde det ikke være problem. Å ta hånd om useriøse selgere er svært vanskelig, siden moderatorene svært sjelden har de fulle fakta. Og man kan ikke bare stenge noen ute om de ikke er online ofte og ikke kommer med en redegjørelse ovenfor forumet/moderatorene. Det blir jo omtrent som å leke konfliktråd, som er meget tidkrevende.

Men derimot, brukere som har MANGE negative feedbacks burde kunne gis mye hardere ultimatum. Da det er hevet over enhver rimelig tvil at vedkommende ikke har alt på det rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol aldri på noen du aldri har møtt(satt litt på spissen), og ALDRI betal på forskudd.

Er alltid 2 sider av en sak, så det å stenge medlemer ute er nok ikke så lett bare pga at noen sier det.

Men er enig i at de som svindler bør stenges ute når man kan bevise det, dog ikke alltid så lett på internett.

+1

Og vertfall ikke betal forskudd da du aldri har møtt han/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere er inne på, så er det alltid flere sider av en sak, og det er bortimot umulig for oss å være dommer. Stenger vi ute medlemmer, så har man færre muligheter for å få kontakt med han/henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig, men når man selger noe vil man heller ikke sende pakken først. Postoppkrav er kanskje litt sikrere, men man kan fint bli lurt der også.

Jeg godtar bare forhåndsbetaling når jeg selger her inne, men jeg forhåndsbetaler selv også om det er noe jeg ønsker å kjøpe, da jeg nettopp krever dette selv.

Selv om man også kan bli lurt av "kjente" brukere og helt nye brukere kan være engelen selv, så ser jeg alltid litt på historikken til brukeren før jeg evt. handler.

Et underforum der man kunne hatt en tråd pr. bruker kunne vært noe mener jeg. Kanskje litt rotete, men et lite søk så finner man somregel rett tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhåndsbetalt flere ganger her. og én av sikkert 100 ganger har jeg fått problemer (Les: Girkasse med 2 års leveringstid). Har alltid sjekket opp rundt brukerene jeg handler hos og forhåndsbetaler ikke til folk med f.eks bare 24 innlegg. Nå har vi og en ganske omfattende tråd med brukerenes positive og negative omtaler, slik at man på en lettere måte kan unngå folk som gjentagende skaper problemer ved handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...