S.Hafsmo Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Er E85 billigere enn bensin altså? det var jeg faktisk ikke klar over. Da vil jo en slik konvertering være et alternativ verdt å vurdere. Må vel ha større dyser om du skal bruke E85?
baremats91 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 det eneste man trenger er den boksen med ledningsnett som man kun monterer mellom dyser og motorledningsnett det er det eneste om man skal trimme motoren litt mer så må man nok bytte dyser ja E85 koster jo bare 8,50 for liter'n ca
S.Hafsmo Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Må man ikke ha 30% mere drivstoff i sylinder ved bruk av metanol?
baremats91 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 om man har gasser motor så må man nok det, men de nye typene for E85 konvertering gjør at man ikke trenger å bruker mer drivstoff, og dette justerer seg selv med den konverteringa montert har lest på et annet forum om en som hadde E36 325 som kun økte forbruket fra 0,9 til 1,0 i bykjøring
yeppbiz Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hva med å kjøpe E85 kit fra Ebay? Får ett sett til E39 for ca 1400 kr:-) Mye billigere enn 4400 kr Men så var det kvalitet og godkjenning da? Noen synspunkter? Her er ebay kittet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-Cyl-Vo ... mainQ5f100
baremats91 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 den på ebay må du lodde på kontakter selv, det kittet de har på fuelcat og en anna plass oppi tromsø er modelltilpassede + 2 års garanti på settet
FredrikE24 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Tror ikke jeg ville satset på E85 uten å bytte ut alle slanger, ender med at slangene blir sprøe/harde slik at de sprekker. Dette går jo selvsagt over tid, men jeg veit at dette har vært et problem for dem som har kjørt med det.
Sjøbuse Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 jeg tenkte jeg skulle bygge om M60 motoren min til E85 nå snart, så om du også skulle gjøre det så kan jeg muligens være behjelpelig Men, trenger jeg å kjøre på ren E85 da? Går vel ann å prøve å fylle 15 liter ell noe når jeg har 70 liter på tanken til å starte med? Har lest at man må bytte ut alt av slanger og ikke minst tanken ved å gjøre dette..? det går ann, men om du skal kjøre f.eks 60% E85 trenger du bare å skru på den bryteren, må ikke bytte slanger, men kan være en fordel så lenge bensina har lagt igjen masse dritt der. E85 er faktisk mindre farlig mot slanger og plastikk tanken du har på bilen din enn det bensin er E38 har jo metall tank.
Muztang289 Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Slanger er jo forsatt av plast.. Men ja sjøbuse, en mindre ting å bytte ved evnt. konvertering.. thx for info'n
Muztang289 Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Kjører forsatt på gass.. Er forsatt i tenke boksen ang. dette.. =/
Robin L Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 har lurt mye på dette selv jeg. bilen er tørst.. men på en annen side så kjører jeg den så lite at jeg trur jeg driter i det. deg jeg ikke liker med gass er at bilen blir så ombygd. uoriginal tank, stygt påfyllingshull, flere rør som sikker er kjørt rett i karosseriet med skruer under (rust bombe) , ekstra måler som sikkert blir skrudd RETT i dashbordet. off, nei... villet heller prøvd e85 as. men hvor mange plasser selger de det???? rørene under bilen er jo stål de også, så blir jo ikke så mange slanger å bytt ut
baremats91 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 har lurt mye på dette selv jeg. bilen er tørst.. men på en annen side så kjører jeg den så lite at jeg trur jeg driter i det. deg jeg ikke liker med gass er at bilen blir så ombygd. uoriginal tank, stygt påfyllingshull, flere rør som sikker er kjørt rett i karosseriet med skruer under (rust bombe) , ekstra måler som sikkert blir skrudd RETT i dashbordet. off, nei...villet heller prøvd e85 as. men hvor mange plasser selger de det???? rørene under bilen er jo stål de også, så blir jo ikke så mange slanger å bytt ut burde hvertfall flushe bensinsystemet for dritt når man skal begynne å kjøre med E85, problemet med bensin er at den etterlater mye dritt i slanger og rør, noe som E85 løser opp, mange som sier E85 "spiser" opp plastikk og gummislanger, men det er nok ikke sant, fakta er at bensin er mer skadelig enn E85 mot plastikk og gummi. https://www.statoil.no/FrontServlet?s=s ... Menu=0_0_2 en liste over hvor det selges E85 http://www.fuelcat.de/tankstellenin-eur ... wegen.html
Robin L Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 yee, en liten 3 timers tur for å fyll tanken ja. da tror jeg det utgår gitt. dumt ikke flere selger dette altså. men det blir vell flere etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå