mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Fikk et par feil på EU kontrollen! - Ledd Slakk i fremre tverrgående bærearm venstre side bakstilling. - Slakk i fremre opphengsforing høyre side bakstilling. Noen som har et bilde av dette eller et mere koonkret navn på delene?
*MrB* Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Litt vag beskrivelse der, men du kan jo se på denne figuren: Fremre tverrgående bærearm er item 6, mens opphengsforing i bakstilling egentlig høres ut som traversforing. Muligens en av foringene i bærebroen (item 14)
mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Takk for svar! Ringte fra verkstedet nå fro jeg skulle ha prisoverslag! Forstod det sånn som at det var en traversforing! Mye jobb å bytte bytte? Skulle ha 6800kr for å bytte dette ink en firehjulskontroll. Syns det var litt stivt å tenkte hvertfall bytte den armen selv!
*MrB* Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Er litt plukk å bytte traversforinger, så mesteparten av prisen ligger nok her. jeg ville også definitivt byttet alle når traversen først er nede.
mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Dem skulle ha 3400 for å bytte denne, det er vel for delen og jobben! Så skulle de ha over 2000 for den andre. Men koster jo under 400kr på koed, så det blir gjort selv! Skal ta med et bilde ned så jeg får vite eksakt hva det er jeg skal bytte, så slengr jeg bare inn en bestilling på delene! Disse skal vel gå greit å presse ut evnt?
hillmar Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Trenger ikke å ta ned traversen for å bytte traversforingene hvis man har riktig verktøy... Men er enig i at du burde bytte alle når du først er i gang. Men uten spesialverktøy er det litt værre...
Otis Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=188 Funker veldig bra om man litt redusert tilgang til diverse verktøy.
mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Denne som måtte byttes ja! Er det vædrt å prøve å bytte disse selv? Har tilgang på alt av vanlig verktøy osv men må gjøres på gulvet eller over en grav. Så vet ikke hvor mye gål det vil bli? hehe Noen som har byttet disse selv uten spessialverktøy? Er dette et eget bmw verktøy eller har di fleste verkstedene disse?
mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Er det da disse jeg trenger? www1095 på denne siden: https://www.koed.no/2.1.asp?anker=boksa ... anker_5325
Otis Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Stemmer det. www1095. Jeg skiftet de med den fremgangsmåten som jeg linket til på autopower.se Kurant jobb, men man kan godt være 2 på denne jobben. Ihvertfall med det verktøyet, blir litt lettere da! Må smøre gjengene på gjengestaget godt! Jeg smurte ikke så ofte/mye og den spiste gjengene i stykker på M16!
mathiaslind Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Får bare prøve å se hvordan det går da! Har ikke sett under bilen enda, men skjønner det vel fort når jeg jekker den opp.! Gjorde du alt dette med hjulene på bilen? Kan traversen bare legges på paller og slippes ned?
Haug530D Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Dyrt, men sikkert verdt det: http://www.jhmbuttco.com/acatalog/info_TST0024.html
Otis Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Får bare prøve å se hvordan det går da! Har ikke sett under bilen enda, men skjønner det vel fort når jeg jekker den opp.!Gjorde du alt dette med hjulene på bilen? Kan traversen bare legges på paller og slippes ned? Gjorde dette mens bilen var på bukk. Skal det gjøres uten bukk, så må du få den høyt nok opp slik at du får litt arbeidsrom. Skal du kjøpe det verktøyet som haug523 linket til så sparer du ikke mange kronene på å gjøre det selv. Men det vil jo bli litt lettere såklart da. Men det fra autopower funker ganske bra det å. Billig er det uansett.
mathiaslind Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 Hva brukte du til å presse inn di nye foringene med? Vil det gå med en garasje jekk eller lignende? Fikk foringene pluss en haug med andre deler fra koed i dag å tenkte å ta en tur på biltema i morgen og prøve å bytte dem i helga!
Otis Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Fikk montert foringene ved å smøre de godt inn med grease, og deretter slippe ned bilen på foringene med en treklosse under bilen. De smetter på plass av bilens vekt, bare de er smurt godt nok inn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå