Gunnar Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Som de fleste vet har det vært ganske dødt på sidene med unntak av forumet og kalenderen det siste året. Har nå planer om å få litt gang i ting igjen, og vurderer å få på plass artikkel/nyhetsseksjonen vi hadde før. Nå blir det ikke inne i forumet, men på egne sider, og presentert på forsiden i tillegg. Alt kan gjøres via et webgrensesnitt mye som en enkel Word-variant (f.eks. Wordpad for de som kjenner til den), så de fleste skal kunne klare dette. Der kan det og legges inn bilder. (Det er også mulig å legge redigere HTML direkte i denne editoren, så de som har litt mer kjennskap til slikt kan gjøre det direkte i HTML eller lokalt på egen maskin og lime inn koden om det foretrekkes.) Forutsetninger er interesse for BMW og bimmers.no og OK skrivekunnskaper (liker ikke for mye skrivefeil). Det kan også hende at en kan få presseakreditteringer til diverse events (om det dekkes for bimmers). Har hatt det på noen store messer selv, så det burde la seg gjøre igjen om noen har lyst til slikt. Men vi begynner enklest mulig, f.eks. ved å skrive noen små nyheter om ting som foregår i BMW-verdenen. Jeg har iallfall hatt tilgang på BMW sitt pressesenter med titusenvis av høyoppløselige bilder, og dette er også der pressemeldinger med bilder og info om nye modeller kommer aller først. Håper det fortsatt lar seg gjøre å skaffe tilgang der, men det får vi se på etterhvert. Noen som kunne tenke seg å prøve litt på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Fredrik er selvskreven gjeste-forfatter i mine øyne! Fint tiltak Gunnar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Da blir det mye porsche-nyheter he he.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 316 er heller ikke å forakte! Refererer til fiat historien hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Nå er det vel strengt tatt ikke 316 som har skrevet den fiat historien, den er klipp og lim fra bilforumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Ja, denne jobben får fredrik ta seg av, han har veldig entusiastiske innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Er vel egentlig litt enig og uenig...Blir sikkert mye porsche prat... men han kan jo ordlegge seg..Men det kan vel virke litt gammeldags og "utdatert" måten han skriver på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Er vel egentlig litt enig og uenig...Blir sikkert mye porsche prat... men han kan jo ordlegge seg..Men det kan vel virke litt gammeldags og "utdatert" måten han skriver på... Nå er vel måten Fredrik skriver på godt norsk, så hva som er så gammeldags med det forstår jeg ikke. Det ville ikke tatt seg ut å skrevet artikler og nyheter med kebab-norsk eller alt for mye slæng.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Er vel bare det at han bruker for mye nettbasert klipp og lim (men vi skal ikke ta den diskusjonen her...igjen..) Anyway, høres ut som Gunnar er back on track og satser mer på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Er vel bare det at han bruker for mye nettbasert klipp og lim (men vi skal ikke ta den diskusjonen her...igjen..)Anyway, høres ut som Gunnar er back on track og satser mer på forumet Hvis tanken er å få til noe lignende bimmerpost.com så går det mer ut på å videreformidle nyheter og andre trivia i BMW verden, da synes jeg Fredriks saklighet og ryddige språk er midt i blinken!? Men nå er det vel ikke noe vits i å spekulere i Fredriks rolle vedr. dette når han ikke har kommentert det selv en gang...? Veldig trivelig å lese at Gunnar prøver å utvide horisonten til Bimmers.no, kanskje det er lov å øyne et lite håp om "Månedens bil" også!? Jeg melder meg gjerne til disposisjon for å hjelpe til å "utvide" siden. Men skribentvervet tør jeg nok ikke å driste meg ut på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Hvis tanken er å få til noe lignende bimmerpost.com så går det mer ut på å videreformidle nyheter og andre trivia i BMW verden, da synes jeg Fredriks saklighet og ryddige språk er midt i blinken!? Men nå er det vel ikke noe vits i å spekulere i Fredriks rolle vedr. dette når han ikke har kommentert det selv en gang...? +1 Forøvrig er jeg helt sikker på at det er ganske mange her på forumet som kunne bidratt med slike skriv innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Ja, det er nok ikke dumt med mer enn èn person til dette vervet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Ja, det er nok ikke dumt med mer enn èn person til dette vervet! Det er veldig med flere interessenter til dette vervet. Det kan bli både slitsomt og kjedelig å lese skriverier fra en og samme person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2011 -Martin-, Det er jo typisk en av tingene jeg trenger hjelp til, og hvorfor skulle du ikke kunne stille som skribent? Selvfølgelig fint om vi klarer å få til skikkelige nyheter som vi skriver "fra grunnen", men i første omgang er det viktigst å være litt tidlig ute med ting, og en del copy&paste er ikke så farlig da, så lenge en refererer til kilden. Men jeg forventer ikke at en enkelt skal ta alt heller, men kanskje en som vil håndtere månedens bil, en som vil håndtere DIYs, en som vil håndtere nyheter osv., eller om en rett og slett er en gruppe som samarbeider litt. Jo mer vi får til, jo bedre blir det vel her inne? Og at en tar på seg noe nå, betyr ikke at en må fortsette i all evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Martin for president! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå