Gå til innhold

Min nye E90 325d

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kommet meg tilbake til BMW igjen i form av en E90 325d fra 2008 :) Planen var lenge å kjøpe 525d med facelift men jeg kom plutselig over denne og det ble nærmeste ett impulskjøp! Bilen hadde gått 86 000 km og var tidligere eiet av ett voksent ektepar i Kristiansand (med garasje :wink: ) som bytta 325en mot en ny F10 530d! Bilen levde sitt første år i eie hos BMW AG i Tyskland før den kom til Norge og har i løpet av sine 86 000 km blitt nøye fulgt opp med servicer hos BMW verksted, noe jeg kommer til å fortsette med! Er så langt strålende fornøyd med bilen, er liksom noe med den gode BMW følelelsen og den er faktisk mye bedre å kjøre enn A6en jeg hadde før! Går som ei kule gjør den også, har sjelden vært borti en bil som bare fortsetter å dra like godt selv om man passerer 130 km/t, det er litt sånn at 200 km/t ikke lenger er så fjernt :wink:

Øvrig utstyr er :

- Skinn

- Glass takluke

- Bi xenon

- Adaptive kjørelys

- Keyless go

- Navigasjon med DVD funksjon

- CD Veksler

- Alarm

- Lyspakke

- HIFI høytaler system

- Tocuh lock

- Automatisk blandbart speil i coupe

- Fjernlys assistent

- Park senssor

- Regnsensor

- Nedfellbart baksete

- To soners klimatronic

- Oppvarmet frontrute

- M-sport mulifunksjonsratt

Og noe mer også som jeg ikke kommer på i farten, pluss standardutstyret da :wink:

Planer for bilen er:

- Blå skiltlys (Montert)

- "Blackline" baklykter (Montert)

- M-sport girkule

- M-sport interiørlister

- Krom eksos stusser (Montert)

Kunne også godt ha skrevet på M-sport og sportseter men jeg tror jeg skal begrense meg litt der! Her er iallfall noen mer kleine mobilbilder jeg tok i skumringen i dag, hadde nettopp vært å vaska bilen da jeg fikk ideen om å ta noen bilder men det kommer bedre etter hvert :)

8ma0i2uim4o10gocp338.jpg

d1mp50gk6y6q6upd17el.jpg

cgfjvvhnxrnhn8n7nevb.jpg

k988huhtgg1p5hlpnveo.jpg

Beviset på at detta er litt med en de 318 og 320 hvermannsen kjører rundt i! Detta er en med riktig antall sylindre :wink:

afjyfgv7zwfoj7u6beac.jpg

Som sagt så skammer jeg meg over bildekvaliteten men bedre bilder kommer

qs9ttsj1ok4mbt8qo6aj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare gratulere med bmw igjen. Det virker som du er storfornøyd selv ;)

Takker! Er ganske fornøyd ja, føler liksom at jeg har kommet hjem igjen etter at jeg bytta Audien i denna :)

Så gule lysa dine foran var? Har du bytta dem ut?

Nei det er bare det kleine kameraet på mobilen som får de til å se litt gule ut! Er vanlige orginale pærer i lysa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grombil! :)

Disse er nydelige å kjøre og sekserdieselen er nyydelig med manuell kasse (store ord fra meg da jeg egentlig er anti diesel..)

Jeg ville egentlig ha gått for sportsseter som 1. pri mtp oppgraderinger..

Det er trossalt der man tilbringer tiden i bilen og sportsetene er så ufattelig mye bedre enn std stoler i E9x!

M sport utvendig gjør jo mye det og, men det er jo ikke akkurat en stygg bil uten M sport heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der kom eksosstussene på au ja, håper du er fornøyd ;) du fikk jo en greiere pris av meg og ;)

er kjempeflott bil fredrik! kanskje litt senk på denna og litt kvitere lys i ringer og tåkelys, så kan denna fort bli enda tøffere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og takker folkens! :) Skulle nok hatt sportseter og M-sport men jeg tror jeg legger lista litt lavt til å begynne med så får vi heller se etterhvert! :wink:

Fin bil! Men som du sier, mangler sportsseter!

Lov å spørre hvor mye du endte opp med å gi for denne?

Jeg leita jo opprinnelig etter E60 til rundt 350 -400 000 kr da jeg kom over denna, trodde E90 325er lå en del høyere men denna skulle forhandleren i Kristiansand har 339 000 ,- for! Var den billigste og i tillegg best utstyrte jeg fant på Finn da så jeg tok den en prøvetur og blei imponert :wink:

Flott bil! :)

Men feil drivstoff, og burde hatt sportseter og M-pakke :lol:

Jeg har også alltid likt bensin best, men når jeg etter hvert måtte fylle til over 14 kroner litern på en tørst A6 så mista jeg smaken, men innrømmer gjerne at bensinsekser lyden er et stort savn selv om ikke diesel sekser lyden er så gal den heller :)

der kom eksosstussene på au ja, håper du er fornøyd ;) du fikk jo en greiere pris av meg og ;)

er kjempeflott bil fredrik! kanskje litt senk på denna og litt kvitere lys i ringer og tåkelys, så kan denna fort bli enda tøffere :)

Ja de pynta veldig de stussene der, kommer snart innom igjen :) Du har forresten ikke et par skiltplater å avse eller få kjøpt, kan ikke kjøre rundt med SK Autoimport skiltplater! Da er det bedre med Bavaria :wink:

btw Fredrik! jeg har blackline lykter til din bil. helt orginale BMW!!!

Hvor mye skal du ha for dem og er de hele og pene? Hadde egentlig tenkt å kjøpe de hos Bavaria men tror de skulle ha 3700,- eller noe for helt nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...