Gå til innhold

Hvorfor M

RemiE39
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå vi ikke bli som amerikanere der størst er best. Hvis E82 er konebil er det pokker så mange fine biler som går under det begrepet (inkludert E30)...

Egentlig en interessant problemstilling. Hvis kriteriene er sporty bruksbil under 300k er nok E36 M3 og Porsche 964 blant de beste valgene du kan havne på. Porsche 996 (1998+) synker som stein i bruktmarkedet, og man kan nok få en slik til 300k om ikke så lenge. 996 er nok bedre enn 964 som ren bruksbil (dog er 964 C4 den beste vinterbilen), men kan bli dyrere i drift på lang sikt.

E36 M3 er uten tvil en bedre bruksbil enn E30 M3, og ruster mindre.

Lotus blir for ekstremt som bruksbil - da må du nok skaffe deg en CarinaII som backup igjen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vi ikke bli som amerikanere der størst er best. Hvis E82 er konebil er det pokker så mange fine biler som går under det begrepet (inkludert E30)...

Egentlig en interessant problemstilling. Hvis kriteriene er sporty bruksbil under 300k er nok E36 M3 og Porsche 964 blant de beste valgene du kan havne på. Porsche 996 (1998+) synker som stein i bruktmarkedet, og man kan nok få en slik til 300k om ikke så lenge. 996 er nok bedre enn 964 som ren bruksbil (dog er 964 C4 den beste vinterbilen), men kan bli dyrere i drift på lang sikt.

E36 M3 er uten tvil en bedre bruksbil enn E30 M3, og ruster mindre.

Lotus blir for ekstremt som bruksbil - da må du nok skaffe deg en CarinaII som backup igjen :mrgreen:

300 tusen på en e36 m3 er galskap :lol:

da kjøper man heller en e30m3 som kan stå i garasjen og luftes på gode sommerdager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kjøper man heller en e30m3 som kan stå i garasjen og luftes på gode sommerdager :D

Joda, enig i den - derfor jeg skrev UNDER 300k.

Ser ikke helt vitsen i og kun pusekjøre E30 M3 på gode sommerdager - det er den ikke fin/bra nok til i mine øyne.

Kjøp en E46 323Ci som bruks, og en 911 3.2 eller Lotus Elise til kosekjøring - totalt ca 300k. Dog må du ha baller til å vedlikeholde begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt vitsen i og kun pusekjøre E30 M3 på gode sommerdager - det er den ikke fin/bra nok til i mine øyne.

Kjøp en E46 323Ci som bruks, og en 911 3.2 eller Lotus Elise til kosekjøring - totalt ca 300k. Dog må du ha baller til å vedlikeholde begge to...

ja så det sto under nå :oops:

har e46 320 coupe e36 m3 3.2 coupe e36 3.2 banebil e30m3turbo har nok å bruke pengene på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

996 er en god del dyrere enn 964, og har flata litt ut i verdi nå, siden 997 ligger såpass mye høyere i pris. På samme måte som E92 M3 og E46 M3.

Ja, du får 996 ned i 350.000 med litt pruting, men da har den enten Tiptronic, er neger-utstyrt eller har gått tur-retur månen.

Skal du ha en "riktig" 996 med fornuftig stand og manuellt gir, som ikke er fra 97-98 med påfølgende barnesykdommer, må du nok ut med en bra bit over 400.000 fremdeles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt hatt sansen for 996 selv om den absolutt er en fin Porsche. 997 er såpass mye mer gjennomført at 996 helt kommer i skyggen. Fenomenet ligner faktisk ikke så rent lite på utviklingen 924 vs. 944.

993 er derimot en ganske artig modell og i praksis en prototype på 996. Det nye understelet er bl.a på plass og med det fikk 911 kjøreegenskaper som på en sikker måte kunne klare langt høyere effekt enn tidligere. 993 er også den siste modellen med Porsches tradisjonsrike luftkjølte boxersekser... bare lyden ved pådrag er nesten verdt alle pengene modellen koster.

Med mindre man er veldig interessert i en tidlig utgave av Porsches Tipronic gearkasse og/eller 4x4 er 964 i 911 sammenheng en temmelig redundant modell. Jeg ville heller ha satset på en av de siste årgangene av den klassiske G-modellen (1973-89).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men man nærmer seg faretruende 300k på E36 M3 3,2 med litt oppgradering.

Min bil kom inn til Norge for 270000 ifjor, og da er det ikke mye igjen til 300k.

Men den har dog gått lite, og er i veldig bra stand. Ved alternativ beregning ble beløpet noe redusert, men det ++ har forsvunnet i oppgraderinger.

Ja jeg kunne kjøpt en av coupeene som kommer under 200k innimellom, men en coupeutgave tiltrekker som kjent gjerne eiere som virkelig bruker redskapen hardt. Det har vist seg på de fleste jeg har sett på, og hvor de heller ikke har hatt råd til å vedlikeholde bilene godt nok. Bilene har blitt billige i innkjøp, men ikke alle som kjøper disse har kalkulert inn vedlikeholdsbudsjettet..

Fordelen med å kjøpe en slik er jo at jeg ikke hadde hatt "dårlig samvittighet" for å ribbe å sette inn bur. Det er den jeg har nå for bra til.

Ja, jeg kunne ha kjøpt E30 M3 også for samme sum, og jeg har absolutt vurdert det! Men siden jeg ikke har skikkelig garasje selv idag, så utgikk det. (Samt at jeg ikke hadde hatt samvittighet til å bruke den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo helt Glemt vekk m3 GT den er jo noe får seg selv, og en av mine drømmebiler når det kommer til fornuftige priser.

Hva er spesielt med E36 M3 GT bortsett fra at den har en en todelt oljepanne (dual-pickup oilpan og duocentric oil pumps), et par ekstra lepper og en variabel spoiler bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men man nærmer seg faretruende 300k på E36 M3 3,2 med litt oppgradering.

Min bil kom inn til Norge for 270000 ifjor, og da er det ikke mye igjen til 300k.

Men den har dog gått lite, og er i veldig bra stand. Ved alternativ beregning ble beløpet noe redusert, men det ++ har forsvunnet i oppgraderinger.

Ja jeg kunne kjøpt en av coupeene som kommer under 200k innimellom, men en coupeutgave tiltrekker som kjent gjerne eiere som virkelig bruker redskapen hardt. Det har vist seg på de fleste jeg har sett på, og hvor de heller ikke har hatt råd til å vedlikeholde bilene godt nok. Bilene har blitt billige i innkjøp, men ikke alle som kjøper disse har kalkulert inn vedlikeholdsbudsjettet..

Fordelen med å kjøpe en slik er jo at jeg ikke hadde hatt "dårlig samvittighet" for å ribbe å sette inn bur. Det er den jeg har nå for bra til.

Ja, jeg kunne ha kjøpt E30 M3 også for samme sum, og jeg har absolutt vurdert det! Men siden jeg ikke har skikkelig garasje selv idag, så utgikk det. (Samt at jeg ikke hadde hatt samvittighet til å bruke den)

Ja det er ikke lønnsomt å ta inn en e36 m3, du skal jobbe hard med å få 270 for bilen når du skal selge den

At coupe eiere tar mindre vare på bilene sine, er noe av det rareste jeg har hørt! en coupe ligger jo også høyere i pris en sedan. i england får du en strøken e36 m3 får 50 levert i norge! bare så synd de er høyrestyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...