KKise Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Nei høres ikke helt ut som trøbbelet mitt det der altså.
Kennethe34 Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Jeg syntes fremdeles det du beskriver høres veldig ut som en lambdafeil. Anbefaler deg å ta diagnose å kontrollere om lambda regulerer. Om den ikke gjør det, så kontrollerer du ledningsnett, er det ok så er enten sonden defekt, eller så er det motostyreenheten (sannsynligvis).
S.Hafsmo Skrevet April 7, 2011 Skrevet April 7, 2011 Synes og det høres ut som lambda feil. Denne er tross alt deaktivert ved fullt gasspådrag, og det er jo da bilen din fungerer. Dog er det lett å se seg blind på slike problemer.
KKise Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Kennethe34: Jeg skal en tur til Fliid i morra å se litt, kanskje en kommer et sted videre. Det er så rart også, for det vedvarer ikke, det kommer og går og nå før de siste par dagene har jeg kjørt og alt har vært nogenlunde greit før det slo seg helt vrangt nå. Sjekket også i dag falskluft en gang til, samt jeg skrudde ut pluggene for å se på fargen, og den så ganske grei lysebrun ut på alle pluggene. S.Hafsmo: Ja stemmer, både lambda og lmm blir ignorert ved full gass, skal til Fliid i morra som sagt for å få et par "utenforstående" øyne til å se litt.
pedlex Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Har en 325 som har akkurat samme problemet!! fungerer fint på 6000+ rpm, men på tomgang er den helt galen. må holde den igang ellers så stoppe den.
KKise Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 Min stopper ikke, den bare nekter å adlyde på gassen annet enn flatt jern, om jeg holder inne clutchen ligger den å småjager raskt på 4-500rpm.
vegard89 Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 prøvd å koble av lmm? bare for å se om bilen oppfører seg anderledes? om det ikke skjer noe som helst i det du kobler den ut, så er den mest sannsynelig deff. bare et tips
KKise Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 Det har jeg prøvd gitt, samt å rense den med elektronikkrens.
iittala Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Coiler kan også være et tips. Jeg har erfart liknende symptomer ved tre defekte coiler. Dog gikk den ikke klokkerent på fullgass heller, bare bedre enn på andre gasspådrag. Fryktelig slitsomt å kjøre langt med..
KKise Skrevet April 9, 2011 Forfatter Skrevet April 9, 2011 Coiler kan også være et tips. Jeg har erfart liknende symptomer ved tre defekte coiler. Dog gikk den ikke klokkerent på fullgass heller, bare bedre enn på andre gasspådrag. Fryktelig slitsomt å kjøre langt med.. Ja pendler mellom Skien og Brevik hver dag så blir litt lei. MEN, i går var jeg en tur hos Fliid for å ta en diagnose og diskutere problemet litt. På forrige diagnose fikk jeg lambdafeil samt feil på lambdaregulering. Vi antok at det var gamle koder siden jeg aldri sletta noe etter jeg bytta den, men når jeg var der i går så fikk vi opp lambdafeil igjen, men ikke regulering. Plugget av lambdaen og kjørte i hele går kveld og litt i dag, ikke antydning til at motoren dør ut, kun nøkking og ujevn tomgang man får når man kjører uten lambda. Så der tror jeg vi har den, får bestille meg en ny en å prøve igjen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå