Gå til innhold

Forsikring e46 323. DYRT.

slettbas
 Share

Anbefalte innlegg

Ringe å hørte på forsikring her om dagen å fikk sjokk.

Bilen skal stå på moren min, fikk først pris på 24 000 men han ''skulle'' trikse og mikse så fikk han den ned til 17 000.- skal ha lån på bilen så skal ha fullkasko..

Vi har alt vi eier hos dette forsikringsselskapet.

Er det virkelig så dyrt? eller åssen er dette...

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er vel å ringe rundt til flere aktører for å høre.

En annen ting som spiller inn er om din mor har noe opparbeidet bonus. Alderen til sjåføren spiller ogs en rolle, da det er dyrere og forsikre biler med førere under 23år eller hva det er..

Det kan vel også være at ulykkesstatistikken samt tyveri/skader er stor på en sånn type bil. Sier ikke at det er det, men det kan være det. Noen selskaper har også en "svarteliste" der de har en del modeller de i grunnen ikke ønsker å forsikre, og setter derfor prisen høyt.

Ta en en ringerunde og høre med flere selskaper, det ville jeg startet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan for noen priser :shock: er dere svartelistet hos forsikringsselskapene eller? :P

sjekket forrige uke forsikringen på en 325 e90..kom på rundt 12.000 med fullkasko.. :roll:

Jeg har 12 400,- i året på min E90 325d i IF, på meg som er 21 år! Det var det samme som det kosta å ha A6en jeg hadde på min far, og med han på 325en så hadde det kosta 4300,- i året! E39en som jeg hadde kosta 5200,- i året på min far hos IF! Og alle disse summene inkluderte såkalt "Superforsikring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk ringe rundt og høre om forsikring på min bil for å se hva slags priser jeg får som 21 åring på E92 320i.

Får vel noen overraskende dårlige priser med full kasko. Så kanskje like greit å ha den registrert på høvdingen i huset, og betale 4 000 i året med fullkasko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe å hørte på forsikring her om dagen å fikk sjokk.

Bilen skal stå på moren min, fikk først pris på 24 000 men han ''skulle'' trikse og mikse så fikk han den ned til 17 000.- skal ha lån på bilen så skal ha fullkasko..

Vi har alt vi eier hos dette forsikringsselskapet.

Er det virkelig så dyrt? eller åssen er dette...

Takker for svar

Dette er juletilbud jo :mrgreen:

På kompisen min sin e46 320ci 00mod med 0%bonus og som nettopp hadde fått lappen skullle if ha 53.000kr DELKASKO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ågerpriser kalles for "avvisningstilbud". Forsikringsselskapene er ganske enkelt ikke interessert i å ha dere som kunder med mindre premien er såpass høy at selskapene umulig kan tape penger på utstede en forsikringspolise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså ingen med hodet rett skrudd på kjøper forsikring til OVER 20 000,- i året full kasko TIL EN NORMAL BIL!

min E61 525D 05 modell til meg som er 26 straks : 7500,- full kasko Nemi forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa kalkulatoren hos Nemi forsikring nå,

det ble kr 26 401. Betaler 11000 hos gjensidige. Kjørelengden er 30 000km.. 60%

Men jeg sjekka for gøy forsikring hos NAF i dag, det ble faktisk et par tusen billigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...