E28Fredrik Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 tja, får vel oppdatere litt for å holde liv i tråden det nærmer seg lakkering. og jeg fant ut at jeg ville ta ut asfaltmattene i gulvet for å se etter skjult rust.. det var jeg jammen glad for at jeg gjorde for der fant jeg ett bittelite rusthull ved setebraketten.. det syntes ikke fra undersiden, før jeg skrapa vekk kittet.. bittebittelite hull! det må vekk! skjært bort kreften: sveiset! etter noen timer med skraping og gnikking med ei fille og tynner ser det slik ut: neste dagene som kommer nå går nok til litt vasking og skrubbing for å gjøre klart til grunning med epoxygrunning nærmere helga.. så får vi se om det blir en litt mer spennende oppdatering da AdrianK reagerte på dette 1
norbakken Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Dette ser bra ut, blir gøy å se bilder med lakk på, blir plutselig mer "bil" da
Pedi Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Det golvet der var det jaggu ikke mye å sette fingen på. Morro!
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 Blir veldig artig og se denne ferdig lakka! mulig det står i teksten her ett sted. Men hvilken farge blir det på den??
E28Fredrik Skrevet November 14, 2012 Forfatter Skrevet November 14, 2012 Mjørgen skrev: Blir veldig artig og se denne ferdig lakka! mulig det står i teksten her ett sted. Men hvilken farge blir det på den?? blir morro det ja! men nå blir den bare lakka under og i gulvet inni dag så skal det pulverlakkerte understellet monteres i vinter.. så håper jeg det blir utvendig lakkering til våren i fargen Burgundtrot Metallic
E28Fredrik Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 lørdags update midt i oppløpet før lakkering, oppdaget jeg at jeg hadde glemt at jeg hadde knekt en skrue i de kobber-tappene til å feste drivstoff/bremserørene i! så dette måtte gjøres noe med! disse har jo selvfølgelig gått ut av produksjon! så da måtte jeg finne på noe... etter noen telefoner til Far kom jeg plutselig på at jeg jobber på ett maskinerings verksted!! (daaah) så da var jeg igang å måle og kladde litt: tegnet her i huj og hast på telefonen fjernet den gamle tappen dro på jobben og fant fram en passende bolt! fikk satt det opp i dreiebenken og klar for litt dreiing voilla!! men! hvordan skal jeg få denne til å sitte!? hadde ikke lyst til å bruke sika! så fant fram noe sølv lodding på jobben.. leita på youtube etter ett lynkurs og satte igang reparert! ) så! etter litt pussing, vasking og luring.. var jeg i sving med epoxy i sprøyta her er kobbertappen som er reparert ser jo veldig bra ut da? sånn! det var den lørdagen.. hadde ett håp og litt karosserikitt og farge i morgen.. men rakk ikke bil lakkereren som har lakken i dag.. får se om jeg tar en telefon til han i mårra men! nå er det middagselskap! håper noen har hatt glede av denne oppdateringen ha en fin kveld!
Pal Ostgard Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Dette så jo veldig bra ut! Blir moro å følge med videre nå.. Er jo liksom avsluttningen på rustsveisingen når epoxy`n blir lagt.. Og det kan jeg tenke meg er deilig.. (Gleder meg til jeg skal gjøre det samme også..)
Trond.S Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Makan til gjennomført og grundig jobb. Flink du! Bøyer meg i slipestøvet! God helg, det har du fortjent
E28Fredrik Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Pål Østgård skrev: Dette så jo veldig bra ut! Blir moro å følge med videre nå..Er jo liksom avsluttningen på rustsveisingen når epoxy`n blir lagt.. Og det kan jeg tenke meg er deilig.. (Gleder meg til jeg skal gjøre det samme også..) takk for det tror nok jeg må ringe lakkereren for å få henta lakken i mårra så jeg får litt farge på her.. er godt å få på epoxyn ja.. det er da man endelig kan se seg ferdig med sveiseapparatet ja, det gleder jeg meg til og følger nøye med på prosjektet ditt også Mjørgen skrev: Å! For en deilig update Kjakan skrev: Nyyydelig fint arbeid du gjer! Mvh TRF-Racing skrev: Dette ser jo veldig bra ut! bedmund skrev: fantastisk arbeid!! Trond.S skrev: Makan til gjennomført og grundig jobb. Flink du! Bøyer meg i slipestøvet! God helg, det har du fortjent takk for det morro at dere følger med!
bmwmaxi Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 Du kan også bruke møbel skruer. Finner ikke akkurat de riktige i farta. Men disse får du i alle størelser og i mesing. http://biltema.no/no/Bygg/Festeelemente ... stk-86746/ Døra kom fra meg ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå