Gå til innhold

E28Fredrik's 524td


E28Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

tja, får vel oppdatere litt for å holde liv i tråden :)

det nærmer seg lakkering. og jeg fant ut at jeg ville ta ut asfaltmattene i gulvet for å se etter skjult rust.. det var jeg jammen glad for at jeg gjorde for der fant jeg ett bittelite rusthull ved setebraketten..

20121110_154038.jpg

det syntes ikke fra undersiden, før jeg skrapa vekk kittet.. bittebittelite hull! det må vekk! :P

20121110_154053.jpg

skjært bort kreften:

20121110_155542.jpg

20121110_160530.jpg

sveiset!

20121110_165623.jpg

etter noen timer med skraping og gnikking med ei fille og tynner ser det slik ut:

IMG_3540.jpg

IMG_3544.jpg

IMG_3545.jpg

IMG_3547.jpg

neste dagene som kommer nå går nok til litt vasking og skrubbing for å gjøre klart til grunning med epoxygrunning nærmere helga.. så får vi se om det blir en litt mer spennende oppdatering da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig artig og se denne ferdig lakka! mulig det står i teksten her ett sted. Men hvilken farge blir det på den?? :D

blir morro det ja! :) men nå blir den bare lakka under og i gulvet inni dag :)

så skal det pulverlakkerte understellet monteres i vinter.. så håper jeg det blir utvendig lakkering til våren :) i fargen Burgundtrot Metallic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdags update :)

midt i oppløpet før lakkering, oppdaget jeg at jeg hadde glemt at jeg hadde knekt en skrue i de kobber-tappene til å feste drivstoff/bremserørene i! så dette måtte gjøres noe med! disse har jo selvfølgelig gått ut av produksjon! så da måtte jeg finne på noe...

etter noen telefoner til Far kom jeg plutselig på at jeg jobber på ett maskinerings verksted!! (daaah)

så da var jeg igang å måle og kladde litt: tegnet her i huj og hast på telefonen :P

Screenshot_2012-11-17-18-19-28.png

fjernet den gamle tappen

IMG_3568.jpg

dro på jobben og fant fram en passende bolt! :P

IMG_3549.jpg

fikk satt det opp i dreiebenken og klar for litt dreiing

IMG_3554.jpg

IMG_3555.jpg

IMG_3556.jpg

IMG_3562.jpg

IMG_3563.jpg

IMG_3566.jpg

voilla!! :P

men! hvordan skal jeg få denne til å sitte!? hadde ikke lyst til å bruke sika! så fant fram noe sølv lodding på jobben.. leita på youtube etter ett lynkurs og satte igang :P

IMG_3574.jpg

IMG_3575.jpg

IMG_3576.jpg

reparert! :))

så! etter litt pussing, vasking og luring.. var jeg i sving med epoxy i sprøyta :)

IMG_3577.jpg

IMG_3578.jpg

IMG_3580.jpg

IMG_3581.jpg

IMG_3585.jpg

IMG_3587.jpg

IMG_3588.jpg

IMG_3590.jpg

IMG_3593.jpg

her er kobbertappen som er reparert :) ser jo veldig bra ut da?

IMG_3598.jpg

sånn! det var den lørdagen.. hadde ett håp og litt karosserikitt og farge i morgen.. men rakk ikke bil lakkereren som har lakken i dag.. får se om jeg tar en telefon til han i mårra ;)

men! nå er det middagselskap! :) håper noen har hatt glede av denne oppdateringen :)

ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo veldig bra ut! Blir moro å følge med videre nå..

Er jo liksom avsluttningen på rustsveisingen når epoxy`n blir lagt.. Og det kan jeg tenke meg er deilig.. :wink: (Gleder meg til jeg skal gjøre det samme også..)

takk for det :) tror nok jeg må ringe lakkereren for å få henta lakken i mårra så jeg får litt farge på her.. er godt å få på epoxyn ja.. det er da man endelig kan se seg ferdig med sveiseapparatet ;)

ja, det gleder jeg meg til og :) følger nøye med på prosjektet ditt også :)

Å! For en deilig update :-D
Nyyydelig fint arbeid du gjer! :)

Mvh

Dette ser jo veldig bra ut!
fantastisk arbeid!! :D
Makan til gjennomført og grundig jobb. Flink du! Bøyer meg i slipestøvet! God helg, det har du fortjent 8)

takk for det ;) morro at dere følger med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...