Gå til innhold

Hjelp!!! Evt motorras E61 520d 2007mod

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dimensjonen på lageret endres med 25 hundredeler pga sliping.

Samme som for eksempel når man borrer opp motorer, da bestiller man stempler med økt dia.

AHA! Thanks. :D

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Veiven var boss.Sylinderservice hadde sett på den.

Har nå bestilt ny motor på egen regning. Ble nesten like dyrt med overhaling som ny motor. 2/3deler av prisen faktisk.

Så alle dere med m47 motor,håper ikke dere får samme problem som jeg!!

Skrevet

Dette hadde jeg ikke gitt meg på.

En så ny bil med ikke akkurat mange km (for biltypen å være) skal ikke ha problemer med motoren så tidlig. Og om du har tatt alle servicer på ett bmw verksted, så skal du ialfall klage.

Dette du forteller gjør meg faktisk litt nervøs for min egen. Har samme årsmodell og motortype :(

Skrevet
Dette hadde jeg ikke gitt meg på.

En så ny bil med ikke akkurat mange km (for biltypen å være) skal ikke ha problemer med motoren så tidlig. Og om du har tatt alle servicer på ett bmw verksted, så skal du ialfall klage.

Dette du forteller gjør meg faktisk litt nervøs for min egen. Har samme årsmodell og motortype :(

Som nevnt tidligere i tråden så er oljeskifte minst en gang i året viktig. Og følge BMW sine intervaller er et sjangsespill. Alt for lenge mellom oljeskiftene. Jeg selv kjører mellom 10 og 12000 i året og bytter hver vår. Det hender jeg også tar et skifte på vinteren også, med filterbytte self også.

Skrevet

Du trenger ikke overdrive heller. En kollega av meg kjørte 1.000.000 km (ja, en million kilometre) på en MB 190 2,0. Han skifta den samme Esso mineralolja hver 10.000 km. Motoren gikk fremdeles kjempefint uten høyt oljeforbruk eller ulyder. En syntetolje er vesentlig mer holdbar og smørende enn mineralolje.

Skrevet

Jeg har ingenting å fare med her desverre...egenimport. garanti og reklamasjon er glemmesak.

Mest sannsynlig så er det dysen som har vannet ut oljen med diesel og deretter så har ikke motor fått god nok smøring som igjen ga havari på råde,lager og veiva. Og en annen faktor er kaldkjøring. Så nå har jeg en gammel mondeo som blir brukt til kaldkjøringen så skal bimmeren få ta seg av langkjøringen....hvis jeg tør kjøre BMW lenger!

Anyway så kommer det sikkert snart en E-61 med ny motor og ny M-pakke tilsalgs billig!

Skrevet
Rart å reparere bilen for så å selge den igjen. Det er jo da du burde ha hatt den.

Rart? Er dritt lei hele bilen. Nå har også en kompis sin e60 fått ulyder. Aldri mer Bmw diesel på meg.

Skrevet

Jeg mener, nå er den jo fikset. Ny motor å greier. Det går jo ikke i stykker på nytt igjen.

Skrevet
Jeg mener, nå er den jo fikset. Ny motor å greier. Det går jo ikke i stykker på nytt igjen.
Får muligens beholde den en stund,får jo 2 års garanti på motoren.
Skrevet

Lurt! Du taper bare penger på å selge den nå, bruk den i 2 år og heller selg den 1 mnd før garantien går ut eller noe. Da er du på den sikkre siden, selvom jeg vil tro at denne motoren vil holde en stund.

Skrevet

Trist at det ikke lot seg fikse stigln, hadde håpet at det lot seg gjøre og reparere motoren, men at dette var siste utvei var litt kjedelig.

Du vil jo få en suveren bil i mange år fremover og med ny motor så har du mange mange mil med ren kjøreglede, selv om dette kanskje har en litt bismak.

Ønsker deg all lykke til med motor, og håper du kommer med en oppdatering når du er ferdig med innstalasjonen, vet du forresten hvor lang bestillingstid det var på motoren.

Skrevet
Trist at det ikke lot seg fikse stigln, hadde håpet at det lot seg gjøre og reparere motoren, men at dette var siste utvei var litt kjedelig.

Du vil jo få en suveren bil i mange år fremover og med ny motor så har du mange mange mil med ren kjøreglede, selv om dette kanskje har en litt bismak.

Ønsker deg all lykke til med motor, og håper du kommer med en oppdatering når du er ferdig med innstalasjonen, vet du forresten hvor lang bestillingstid det var på motoren.

Heisann,takk for sympati :D

3-5virkedager leveringstid på motor.

Dette var ikke siste utvei,,,

men siden jeg måtte dekke det selv så tok jeg dette valget.

kostet ikke mange kronene mer for ny motor enn overhaling av den jeg hadde.

Skrevet

Mest sannsynlig så er det dysen som har vannet ut oljen med diesel og deretter så har ikke motor fått god nok smøring som igjen ga havari på råde,lager og veiva.

Hadde du peilepinnen oppe i perioden før havariet? Hadde nivået steget på pinnen eller luktet det diesel eller lignende eller var det kanskje ikke så store mengder diesel at det viste på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...