Dix Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Jeg må ha en bil som passer til motorsag, traktorkjettinger, hjorteslakt, bikkjer og sånt. Har noen erfaringer med Peugeot Partner? Jeg er egentlig skeptisk til alt som kommer fra froskespiserlandet, men de har jo fått til cognac, Concorde og Brigitte Bardot, så da kan vel ikke alt være like håpløst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 fattern hadde en som jobb bil i mange år. startet å gikk hele tiden den. aldri noe problemer. han hadde først en 1,9 sugediesel, så fikk han en 2.0 hdi trur jeg. var stor forskjell på de motorene dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Så faktisk på nye Peugeot Parnter i går, tirsdag. Var ikke mye fransk komfort der i gården. Lite justeringsmuligheter på setene, også har de prestert å forsøke å lage en treseter noe som fører til 2 dårlige seter + et ok førersete. Går for Caddy jeg... Maxi, med 4x4! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Partner er greie biler det,dog litt liten plass dersom du er lang. Har både 1.9 sugediesel og 1.6Hdi 4x4,ingen problem på flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Er på min 3 partner nå.2011 mod.4x4 lang utgave.Helt kurante biler,lite feil.Bruker litt frostvæske,frontlys pærer ryker ofte.Trege biler faktisk,må gire endel,og ræva toppfart..Den jeg har nå er 1.6hdi 90 hk 4x4 Dangel 3 seter.Den i midten er bare tull egentlig,bruker den til å skrive jobb papirer på,mobilene ligger der,osv osv.De de to andre var 1.6 hdi 75 hk forhjulsdrift.90 hk går merkbart bedre,så gå for 90 hk,og gjerne 4x4,den funker helt ok på vinterføre med piggdekk.De med forhjulstrekk er ræva på vinterføre,jeg har mye verktøy+endel tunge ting baki bilen,og forhjulsdriften kom ikke seg av flekken iblant,pga lasten bak. Send meg pm hvis du har flere spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Hvis du kjøper 4x4 så sørg for guds skyld for å følge serviceintervalene ellers kan det fort ryke 50000 på skift av transferkasse og mellomaksel dangel-fabrikken ligger i tsjekkia og der bygger de bil på den mest primitive måten Hvis du går for en litt eldre modell så sjekk etter slakk i bakstillinga. Er nålelagre i bærearmene og når de får gå med litt slakk noen mnd så ruster spindelen de sitter på og da er det bare å bytte hele bakstillinga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Ja det er sant,4x4 dangel systemet er ikke noe å skryte over faktisk.Er bygget på en veldig jalla måte.Jeg har byttet mellomaksel på min,da hadde den gått 40000,på garanti vel å merke..Bilen rister også endel med 4x4,fordi mellomaksel ikke er helt sentrert.Fordelen er at du kan skru 4x4 selv fra bilen,en bryter.Bruker mindre suppe å da..Og på vinteren så er bakstillingen jævla stiv,fjører ikke i det hele tatt baki når det er 15 - blå..Er som å kjøre hest å kjerre på dårlig underlag,hehe Så nei det er ikke noe fransk komfort i bilene.Men de er grisebillige i innkjøp.Kjenner en selger som kun jobber med de,og han sier at Peugeot Norge kun tjener 1500-2000 kr per solgte bil.Siden de er så kraftig redusert i pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Har du det nye karrosseriet du da? Viste ikke at den kunne kobles ut på dem, slutta på bertel o steen før den kom fra dangel men de nye er jo faktisk gode å kjøre, hvertfall med forhulstrekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Har en 2005 Partner med 2,0HDI i familien, egentlig en veldig kurrant bil. Har nå gått 149k km, og hatt lite problemer. Bare generelt vedlikehold, og et reimhjul som hadde gått i oppløsning, samt en fjær som hadde knekt foran. Går helt greit, drar faktisk greit nok med tung henger og. Generelt liten hengervekt dog, og som sagt ubrukelige på vinteren med litt utstyr baki eller henger. Utrolig lettkjørte biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Har kjørt en del Peugeot Partner i Posten som bud. Modell er rundt 2006 tror jeg, (posten bruker mest Partner, Ford connect og Renault kangoo) og må si at partner er den bilen jeg liker minst av de tre. Den er elendig på vinterføre forhold til Ford Connecten, og det er de bilene vi har oftest inne på service, veldig ofte pga. frostvæske lekkasje og også clutchproblemer, men det kommer mest av at bilen blir brukt som den blir. Dørene (sidedører og bakdører mest) har også en tendens til å "ryke", på den måte at de ikke kan åpnes. Og du bør ha et meget solid budsjett på frontlyspærer, disse ryker MINST annenhver måned, av og til oftere. Kangooen er vel så og si samme bil som Partner.. Men som sagt, dette er postbiler, og blir sjelden pent behandlet. Bilene har gått mellom 25-50.000 km og enkelte av de føles som om de har gått 300.000++ Hvis jeg skulle valgt varebil til daglig bruk i jobben ville jeg kanskje valgt en Caddy 4x4 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Jeg har bytta x antall girstenger og låsekasser på partner postbiler, det er fordi det blir røsket i stykker rett og slett sjelden noen av de problemene på privatbiler. Ellers så ryker fjærer og fjærskåler foran og reimhjulet på veiva til multireima. Og når reimhjulet ryker så glepper gjerne regreima over noen hakk da får den VELDIG hard gange! Hovedlyspærene ryker ofte fordi de franske bilene lader litt mer enn våre tyske, derfor er det et problem på partner, expert og 307. Kan løses ved å montere en motstand... Knotete å bytte pære på venstre sida på partner men har noen triks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtx405 Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 hva er forskjellen på en 1,6 hdi på 75 hk og en på 90? hvor ligger forskjellen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 citroen berlingop hdi er vel omtrent samme biulen, kjørte det i en periode, overraska over bensinforbruket, 0,45 på langkjøring, dro helt greit, og var helt ok komfort, var webasto også på den, så var varm og god på en kald vinterstid. starta uansett og ingen problemer. Tror dette kunne vært det beste alternativet, hvis du vil bruke 50.000,- + så kjøp deg en 4x4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Kabel, Snedker og Eriksen skal på en 16000 Km lang roadtrip Danmark-Mongolia i en Peugeot Partner. Dette er dansk galskap og morro på høyt nivå... http://stiften.dk/aarhus/til-verdens-en ... gt-peugeot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Berlingo er akkurat samme bilen men har mindre utstyr som standard, så er gjerne litt billigere enn partner. Renault Kangoo IKKE et psa produkt, deler ingenting med partner/berlingo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå