Casle Skrevet April 4, 2011 Share Skrevet April 4, 2011 Har en 120d som nå står på 16" 205 dekk, her finner jeg jo korrekt lufttrykk i manualen... Men sommerdekkene er 18" M-sport M208 med 215/40/18 foran og 245/35/18 bak, noen som vet hva lufttrykket i disse skal være, samme som for de originale dekkene? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 4, 2011 Share Skrevet April 4, 2011 Du må nok ha litt meir luft. Prøv med ca 2,5bar framme og 2,7bar bak. Du får justere etter slitasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Hmm, jeg er litt usikker på dette.. I døra på kjerra mi står det at den kun skal ha 2bar foran og 2.4 bak med 18". Jeg fylte 2.2 foran og 2.5 bak nå. Har litt breiale 17" og er litt breial selv Om noen har noen bedre råd tar jeg imot de, kjipt å slite feil på nye/dyre sommerdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 et sinnsykt godt triks er å se i dørstokken på bilen. kan være lurt å følge "full bil" tabellen. Finn dimmensjonen som er nærmest din (mtp volum i dekk) og begynn der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Full bil tabell for 18" meeener jeg var 2.5 foran og 2.9 bak. Kan sjekke det når jeg drar ut. Da har jo trådstarter en liten pekepinn kanskje.. Jeg mener det er i overkant mye, men burde jeg prøve dette på mine 17" og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 det er ikke 17 eller 18 som avgjør dekktrykket, men dimmensjonen totalt sett. (lav profil krever mer luft osv, men man må huske at profile er % av bredden) dersom dine dim ikker er i nærheten av noe som er angitt blir det visuell kontroll pluss prøvekjøring, deretter følge med på slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Ja, vet at det er profilen som avgjør og at profilen er % av bredden Får vel bare kjøre litt og se hva som skjer. Nå har jo disse bmw'ene en tendens til å slite dekk på innsiden, spesielt bak. Sikkert ikke feil med litt ekstra luft heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Noen med en facelift 120d som kan sjekke hva det står på lappen i døråpningen? I døra på min pre-FL står det 2.3/2.5 (halv last) og 2.7/2.9 (full last) for 18-tommerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Sånn ser det ut på en 123d: Tror jeg hadde prøvd med 2.4/2.7, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Casle Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 Ahh, perfekt... Min dørkarm sier 2,3 foran og 2,5 bak men det er for pre-facelift 18", altså med 205 dekk foran og 225 bak. Men jeg har felgene til den faceliftede 1-serie, altså samme som på bildet. Da bør jeg altså ha 0,1 bar mer luft bak... ganske nærme som det er altså. Takker for hjelpen til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå