Gå til innhold

En liten sammenligning av Schmiedmann, GS og KOED

xibriz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man skal bestille litt, så lønner det seg jo helt klart, men hvis man bare skal bestille noe småtjafs til noen hundrelapper, så får man jo frakten i tillegg. Aldri handlet hos Koed, men blir jo å vurdere når det er såpass prisforskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker GS og Koed.

Ikke så overraskende prisforskjell synes jeg, men hvis det er noe som haster så er erfaringen at GS har mye raskere leveringstid.

(Hvertfall til der jeg bor)

Service er forøvrig ikke noe å klage på hos noen av de.

Kjempefornøyd med begge parter :)

Og Lasse Ellingsen:

Koed har jo rabattavtale også!

Det er jo også varierende prisforskjell på noen produkter og på enkelte ting er det veldig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS er jo ikke så mye dyrere, du må ikke betale frakt eller vente 2-3 uker for varene pluss at jeg for min del har en del prosenter, som gjør at Koed vil bli mye dyrere. Så for min del som bor i Bergen kjøper jeg kun hos GS :)

Alle butikkene har bmwccn medlemmer rabatt ved fremvising av gyldig medlemkort/e-post.

Ble ikke overrasket over testen egentlig men hadde bmw orginal butikk vært med tror jeg faktisk ikke de hadde vært så langt unna de 2 dårligste på denne testen. Det er forøvrig rabatt på bmw butikk også ved medlemskap i bmwccn.

Om jeg har tid handler jeg på koed. Ellers handlet jeg tidligere på gs, men grunnet plassering av Schmidmann på Rud i Bærum blir det enkler handle der og i tillegg kjenner jeg gutta der så servicen blir så også bedre for min del. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig overrasket. Fordeler og ulemper er det nok hos de fleste.

GS har et utrolig bra apparat på transport og leveranse, og bra service. Og ikke minst egne produkter.

Koed har et enormt bruktdel lager, bra support, men en del leveranse tid, og litt blandet erfaring på kvalitet ang. uorg. deler.

Schmiedmann er kanskje ikke brukt hos så mange, men her er det gutter som virkelig brenner for faget og de hjelper med det meste.

De begynner litt på nytt i år, og dette er nok den første sesongen hvor Schmiedmann gutta virkelig kjører på og viser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange rabatter får man hos koed da? Jeg har 20-25% hos GS.

Det er varer du henter over disk da?

For jeg har gjentatte ganger blitt nektet BMWCCN rabatt på GS (nett) og da jeg har bestilt over tlf med begrunnelsen i at BMWCCN ikke utlverer medlemsopplysninger/lister til GS. Har hørt motstridende historier fra BMWCCN om at GS ønsker mer enn bare navn og medlemsnr (reklamesending) og det er derfor de ikke sender (?).

Personlig skulle jeg gjerne hatt den jævla rabatten for Bavaria/GS har justert opp til ranspriser på det meste av orginal/OEM style deler.

På Koed har jeg BMWCCN rabatt og de er alltid billigst på ALT jeg har søkt opp av delenr det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...