Warsteiner Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 BMW Car Club Norway Hedmark/ Oppland BMW CCN Hed/Opp har gleden av å invitere til åpent banetreff på Vålerbanen: Søndag 18. september kl. 1300-1900! Da er det bare å ta med seg familien og komme, det koster ingen ting og se på. Kjøring koster: 600kr for BMW CCN medlemmer.( det vil være mulig og melde seg inn i BMW CCN på stedet) 800kr for alle andre. Innsjekk kl. 1100 Det blir Avholdt to førermøter Første kl.1230 Da er alle som har hatt møte klare til og kjøre kl.1300 Andre kl.1500 Kantinen vil være åpen. INFO: Bilen skal være i god teknisk stand og ting som f.eks ikke går igjennom en EU-kontroll skal være i orden. Vi kommer til å sjekke kokepunkt på bremse væske at batteri osv sitter ordentlig og støymåling. Så håndbrekk bør så absolutt være i orden, fint å ha en nødbrems om bremsene svikter. På dette treffet blir det sporvalg/ kjøreferdighets kjøring. Prøveskilt Stålskilt – må ha vognkort, kjøreseddel og dokumentasjon fra forsikringsselskapet på at du har forsikring som gjelder på Vålerbanen den datoen. Plastskilt – Dokumentasjon fra Trafikkstasjonen på at du kan kjøre her den datoen. Her er også regler for dagen: Alle skal gjennom teknisk kontroll med bremsevæske, støy og lekkasje. Maks støy er 90dB. Hjelm er påbudt. Regler for frikjøring 1. Bilen skal være registrert med skilter, og i teknisk god stand 2. Biler med 90 dB eller mer vil ikke få kjøre på banen 3. Ingen løse deler inne i bilen, eller i bagasjerommet 4. Kjør alltid med nærlyset tent 5. Dørene skal være ulåste 6. Vinduer og være steng det sitter personer. Soltak kan være vippet opp i bakkant. 7. Sikkerhetsbeltet skal være meget godt tidsrammet 8. Fører og evt. passasjer skal benytte hjelm 9. Slipp fram de som vil forbi – hold til høyre så vidt mulig 10. Når du vil gi signal til andre – bruk lyssignal 11. Å snu eller rygge på banen er selvsagt strengt forbudt 12. Funksjonærens anvisninger SKAL følges, likeså eventuelle flaggsignaler 13. Slicks er forbudt 14. Piggdekk skal være godkjent for bruk på offentlig vei 15. Passasjer i forsetet tillatt – sikkerhetsutstyr som for fører. 16. Det skal kjøres ”idealspor”, drifting er ikke tillatt 17. Personell fra NT vil påse at reglene ved banen overholdes og kan ved overtredelser ilegge leietaker bøter, nekte biler å kjøre eller stoppe hele arrangementet. 18. Det er ikke tillatt å benytte kjøretøy med prøveskilt, såfremt disse ikke har en utrykkelig godkjenning fra sitt forsikringsselskap eller Statens Vegvesen hvor kjøring på bane inngår. 19. Cabriolet skal ha veltebøyle og taket skal være lukket 20. Det er ikke tillatt å benytte lisensierte kjøretøy Banen vi har bestilt er 2 og 3. (den røde linjen) Ved spørsmål kan Even kontaktes på mail eller tlf. Mail: even_enge@hotmail.com Tlf: 99 57 43 79
-Martin- Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Jeg kommer gjerne! Men 18. September? det er jammen lenge til!
ZhilleN Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Ja det var lenge til, men kommer vel en tur fordet
NA Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Ja, det er lenge til. Men vi liker å være ute i god tid så folk har muligheten til å merke denne datoen i kalenderen så vi ikke kommer ut for "desverre har jeg planer da" Så folkens: Sett av denne datoen til en veldig morro og lærerrik dag på bane!
engen90 Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Dette skal jeg klare å få med meg. Flott at det blir meldt om i god tid
Warsteiner Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Skrevet Juli 11, 2011 Alle er hjertelig velkommen til en hyggelig dag på vålerbanen
Jørgen-A Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 ang ting som ikke går gjennom eu. betyr det att det ikke er lov med større motor vist det ikke står i vognkort?
NA Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Altså, er bilen din EU godkjent og på hvite/grønne skilter så tar ikke vi en teknisk kontroll for å se hva slags motor du har. Har du ikke skilter så kreves prøveskilt der det står banekjøring vålerbana på kjøreseddel. Dette er et krav som vålerbana stiller som vi bare må rette oss etter.
destroyy Skrevet Juli 11, 2011 Skrevet Juli 11, 2011 Er det no mulighet for å prøve litt skråkjøring også? eller er det kun spor ?
Warsteiner Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 http://www.facebook.com/home.php#!/even ... 4486712830
hagenisse Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Ikke utenkelig at jeg dukker opp! 2+3 er gromt.
Jås Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Skriver her såpass jeg finner igjen tråden...kunne tenkt meg hit ja!
JE Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Arg.. kunne dere ikke hatt det en dag tidligere.. kjørte på dette treffet i fjor, og er konge med 2+3! jaja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå