Gå til innhold

E60 520i starter ikke (kjent problem ?)

A320
 Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen startet jeg bilen men stoppet den igjen i samme øyeblikk, bilen sto i tre dager og da jeg da skulle starte ville den ikke.

Starten går rundt men den tenner ikke, har opplevd dette tidligere at den har vært veldig tung startet etter slike start stopp sekvenser (f.eks kald bil startes for å kjøres inn i garasje og blir da veldig tung starta ved neste start forsøk).

Hvar inne på en tråd der en mente at dette var et kjent problem ?

Noen som har tips ang dette ?

Mvh en som trenger bil :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungstartet var min også under kalde forhold. Løsningen var da og bytte tennplugger selv om Idriven sa det var 35000 til de skulle byttes. Den funksjonen i idriven er bare tull, den er lager for europa land med syden klima:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo gjerne slik at en kald motor som startes, og stoppes like etterpå gjerne blir sure/råe og blir tungstartet etterpå. Har en 520iA E39 her hjemme som jeg opplevde det samme med. Kjørte den inn i garasjen, var minusgrader ute, og var plussgrader i garasjen i tillegg. Skulle mye kinning til før den gikk igjen et par dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jævelskapen starta igjen :D

Den nekta på lørdag og søndag men idag måtte den gi tapt, nå går den som ingen ting har hent......

Det må være et eller annet som slår seg vrang på disse når de får disse start stop sekvensene :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Vet det er en gammel tråd, men slik er min nå! Jeg har brukt den som vanlig, til og fra jobb og div. småkjøring. Helt uten problemer! Men i går, etter jeg hadde parkert den for å spise middag, så ville den ikke starte når jeg skulle ut å kjøre igjen.. Trodde først det var batteriet som var gåent, da dette er det som sto i bilen da den var ny (2004). Jeg byttet dette i dag, men til ingen forandring.

Jeg målte strømmen på starteren, og det viste 11.46 V. Prøvde også å "kakke" starteren i gang, uten hell.

Ingen problemer ved trillstart.

Har tilgang til bukk på mandag, så får demontert "dekselet" under bilen for å se om starteren er gåen.

En ting jeg faktisk ikke har sjekket, er tennpluggene...! Dette pga. de ble byttet for 1000km siden. Kan de allerede ha fått noe skade av noe slag? Feil på vare liksom..

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at pluggene ikke har noe med det å gjøre! Men siden det er lyd fra starter, og den får strøm.. Burde det ikke da være noe annet?

Er nok innslaget i starteren som ikke slår inn, siden den ellers lager lyder, så ja det høres ut som om starteren din har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at pluggene ikke har noe med det å gjøre! Men siden det er lyd fra starter, og den får strøm.. Burde det ikke da være noe annet?

Er nok innslaget i starteren som ikke slår inn, siden den ellers lager lyder, så ja det høres ut som om starteren din har tatt kvelden.

Går an å nappe ut startern å åpne den å rengjøre spola og magnetene!! Måtte gjøre dette på en Yamaha 150hk (4takt) samme opplegg på bilstarter.. Evt bytt ut startern, du vet du får pant på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...