Gå til innhold

Bensin prisene nå idag, har de egentlig blitt billigere?

marjoh
 Share

Er du enig i at bensin er billig idag?  

76 stemmer

1. 1. Er du enig i at bensin er billig idag?

• Ja, veldig billig.
      1
    • Nei, Alt for dyrt.
      50
    • Ikke dyrt, men kunne vært noe billigere.
      23
    • Gjør ikke noe om prisene kun stiger litt til.
      2

Anbefalte innlegg

Jeg begrunner det med at det har vært snakk om mange endringer de siste fire årene jeg heller ikke har sett noe til. Som du kanskje så i innlegget mitt er jeg samtidig skeptisk til en ren FrP regjering, også evt sammen med høyere, men er fortsatt ganske sikker på at de ikke vil klare å gruse økonomien vår iløpet av en periode. Endringer skal fortsatt gjennom Stortinget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nøyaktig denne "La dem prøve" mentaliteten som dessverre regjerer blandt FRP velgere. Tror ikke folk er klar over hvor godt Norge klarte seg igjennom finanskrisen i forhold til mange andre Europeiske land. Er ganske sikker på at resultatet ikke hadde vært det samme med FRP i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke sansen for FrP, men jeg tror faktisk ikke at partiet i regjeringsposisjon hadde gjort en større forskjell fra eller til i forhold til Norge vis a vis finanskrisen. Norges unike posisjon i denne sammenheng skyldes forhold som ikke direkte påvirkes av regjeringen... som f.eks statens solide økonomiske fundament. Dette har motvirket behovet for en større sparkerunde i bl.a offentlig sektor og det har sørget for å gi arbeidsoppdrag til bygg og anleggsentreprenører samt industrien. Det er spesielt på disse områdene at vi her i Danmark har opplevd og opplever stor arbeidsløshet. Og med arbeidsløsheten kommer en kraftig reduksjon av privatforbruket og dermed påvirkes også bl.a servicenæringene og butikker negativt. Dette utvikler seg til en negativ økonomisk spiral og når også statens skatteinntekter svikter tvinges regjeringen til økonomiske reformer som f.eks en økning i pensjonsalderen og en generell reduksjon av velferden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke sansen for FrP, men jeg tror faktisk ikke at partiet i regjeringsposisjon hadde gjort en større forskjell fra eller til i forhold til Norge vis a vis finanskrisen. Norges unike posisjon i denne sammenheng skyldes forhold som ikke direkte påvirkes av regjeringen... som f.eks statens solide økonomiske fundament. Dette har motvirket behovet for en større sparkerunde i bl.a offentlig sektor og det har sørget for å gi arbeidsoppdrag til bygg og anleggsentreprenører samt industrien. Det er spesielt på disse områdene at vi her i Danmark har opplevd og opplever stor arbeidsløshet. Og med arbeidsløsheten kommer en kraftig reduksjon av privatforbruket og dermed påvirkes også bl.a servicenæringene og butikker negativt. Dette utvikler seg til en negativ økonomisk spiral og når også statens skatteinntekter svikter tvinges regjeringen til økonomiske reformer som f.eks en økning i pensjonsalderen og en generell reduksjon av velferden.

Jeg velger å tro at vi ikke behøver å takke FRP for statens økonomiske fundament under finanskrisen.

Hadde de hatt makt i årene før krisen, og gjennomført den politikken de skriver om i dag, hadde det ikke vært mye igjen i kassen etterhvert som ting begynner å knipe. Deres forslag for avgiftskutt i hytt og gevær, uten å ha noen formening om hvordan de skal hente inn de tapte inntektene virker for meg alt annet enn bærekraftig. Oljefondet er jo bare en liten buffer i den store sammenhengen.

Jeg skal si meg enig i at FRP har ett og annet godt poeng, samt at AP på ingen måte er et perfekt parti, men blandt det utvalget vi har av partier her til lands er det AP som jeg personlig synes har det mest har det mest gjennomtenkte partiprogrammet. Skulle det mot formodning bli blått i fremtiden håper jeg ihvertfall det er Høyre som blir stående på pallen. Siv Jensen har ingenting som statsminister å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP har blitt et kjedelig parti. Jeg har veldig sansen for Carl I. Hagen, og likte hvordan han stod på på 90-tallet. Men med Siv Jensen har det blitt et AP 2 med veldig stor fokus på pensjonister og helse- og omsorg. Hadde neppe merket noe til dem hvis de hadde havnet i regjering, samme svadaet år ut og år inn uansett.

Selv håper jeg på 15% boligrente og et skikkelig boligkrakk, sånn at folk med normalt, lave inntekter faktisk kan kjøpe seg et hus uten å bruke 6-7 brutto årslønner, noe som er galskap.

Angående bensinprisen, så blir den drevet opp av hensynsløse spekulanter. Når oljeprisen var 140 dollar fatet kostet bensin fra 10.80-12.80 pr liter, nå koster den 14.40 med 125 dollar fatet.

Det er IKKE mangel på olje i verden. Saudi-Arabia har ila 60 år utvinnet ca 1/6 av ressursene, og Norge fant et nytt felt forrige uke (samt Lofoten). Det er ingen logisk grunn til at oljeprisen er så høy som den er, da oljetstatene fortsatt har store ressurser som er relativt lette å utvinne. Problemet er det politiske spillet som rævkjører oss vanlige slitere for avgiftskroner, og deres hjernevasking om global oppvarming samt nødvendigheten av hybridbiler og elbiler. God gammeldags skremselspropaganda med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP har blitt et kjedelig parti. Jeg har veldig sansen for Carl I. Hagen, og likte hvordan han stod på på 90-tallet. Men med Siv Jensen har det blitt et AP 2 med veldig stor fokus på pensjonister og helse- og omsorg. Hadde neppe merket noe til dem hvis de hadde havnet i regjering, samme svadaet år ut og år inn uansett.

Selv håper jeg på 15% boligrente og et skikkelig boligkrakk, sånn at folk med normalt, lave inntekter faktisk kan kjøpe seg et hus uten å bruke 6-7 brutto årslønner, noe som er galskap.

Angående bensinprisen, så blir den drevet opp av hensynsløse spekulanter. Når oljeprisen var 140 dollar fatet kostet bensin fra 10.80-12.80 pr liter, nå koster den 14.40 med 125 dollar fatet.

Det er IKKE mangel på olje i verden. Saudi-Arabia har ila 60 år utvinnet ca 1/6 av ressursene, og Norge fant et nytt felt forrige uke (samt Lofoten). Det er ingen logisk grunn til at oljeprisen er så høy som den er, da oljetstatene fortsatt har store ressurser som er relativt lette å utvinne. Problemet er det politiske spillet som rævkjører oss vanlige slitere for avgiftskroner, og deres hjernevasking om global oppvarming samt nødvendigheten av hybridbiler og elbiler. God gammeldags skremselspropaganda med andre ord...

Helt enig,akkurat som jeg skulle skrevet det selv :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig denne "La dem prøve" mentaliteten som dessverre regjerer blandt FRP velgere. Tror ikke folk er klar over hvor godt Norge klarte seg igjennom finanskrisen i forhold til mange andre Europeiske land. Er ganske sikker på at resultatet ikke hadde vært det samme med FRP i regjering.

Jeg mener du tar feil.

å den la dem prøve mentaliteten om frp du messer så om er typisk at kommer fra en AP velger.

folk stemmer ennå AP av gammel vane.. nye generasjoner er på tur inn og heldigvis dør de gamle ut så vi kan modernisere oss litt...

Vi vil ikke ha Jens' private venner til å leke seg med oss lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at drivstoffavgiftene trolig forblir like høye enten det er en rød eller blå regjering i Norge. Danmark har en blå regjering og drifstoffavgiftene (og dermed pumpeprisen) har i den siste tiden prosentvis steget mer eller mindre like mye som i Norge. Forskjellen er at pumpeprisen for drivstoff i utgangspunktet var litt lavere her i Danmark.

Hvorfor var pumpeprisen for drivstoff i Danmark litt lavere? Forklaringen er sammensatt, men primært er konkurransen fra ubemannede bensinstasjoner større i Danmark enn i Norge (les: lavere kostnader). Det er også kortere avstander mellom bensinstasjonene og kundene kan derfor lett shoppe rundt etter det beste tilbudet. Slikt er konkurransefremmende.

Danmark er forøvrig selvforsynt med olje og importerer derfor ikke drivstoff fra andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du tar feil.

å den la dem prøve mentaliteten om frp du messer så om er typisk at kommer fra en AP velger.

folk stemmer ennå AP av gammel vane.. nye generasjoner er på tur inn og heldigvis dør de gamle ut så vi kan modernisere oss litt...

Vi vil ikke ha Jens' private venner til å leke seg med oss lenger.

Problemet er vel at folk ikke tenker lengre enn sitt eget vel og ve. Flytt til statene, som velstående nordmann vil man ha det helt utmerket der borte. Skulle det derimot skje noe med deg, får du kjapt større problemer. Frykter tilsvarende tilstander her i landet dersom FRP begynner og åpne for privatisering i alle ender.

En gjenganger blandt FRP velgere jeg kjenner, er at de generelt bryr seg lite om politikk, har aldri lest et partiprogram, og når de leser om FrP's populistiske saker i dagbladet (Eller se&hør for den saks skyld) stemmer de like greit på disse. Dette istedet for å faktisk sette seg inn i programmene til de forskjellige partiene for så å ta en informert avgjørelse. Jeg vet jeg kategoriserer folk litt med dette innlegget, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bensinprisene på 15,20 i Sverige igår. Dette var rett ved Uddevalla.

Så vi skal nok ikke klage gitt, selvom prisene i Norge er avskrekkende.

15.20 svenske er 13.20 Norske. 13.20 er jo nesten billig i Norge nå for tiden.

Men du har helt rett. Vi skal ikke klage over at det er så kjempe mye dyrere i Norge. Husker før når det var flere kroners forskjell på Norge og Tyskland. Forskjellen i dag er mye mindre, men så betaler vi noen "få" prosenter mer i avgifter bil enn andre land i Europa (unntaket er danmark). Så jeg vet ikke jeg. Totalt sett er bilhold i Norge veldig kostnadskrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...