Gå til innhold

Bensin prisene nå idag, har de egentlig blitt billigere?

marjoh
 Share

Er du enig i at bensin er billig idag?  

76 stemmer

1. 1. Er du enig i at bensin er billig idag?

• Ja, veldig billig.
      1
    • Nei, Alt for dyrt.
      50
    • Ikke dyrt, men kunne vært noe billigere.
      23
    • Gjør ikke noe om prisene kun stiger litt til.
      2

Anbefalte innlegg

Bensinprisen er relativt lik i Danmark og Norge. Når man justerer for valutakursen ender man opp på samme prisen pr liter...

På det sentrale østlandet er det jo en del ubemannende stasjoner, og som oftest er det prisforskjell fra de store stasjonene på ca 10 øre.

Men en stasjon i Sarpsborg er ofte billigere i helgene, vi snakker da fort 1,20kr mindre pr liter enn standard E6-pris.

Frykter tilsvarende tilstander her i landet dersom FRP begynner og åpne for privatisering i alle ender.

Nå er ikke det norske helsevesen veldig imponerende pr dags dato.

Veiene forfaller, og er verre enn noensinne her i sør. Og ingenting vil bli gjort med det heller...

Men, jeg skjønner jo at folk fra Nord-Norge er fornøyde med AP. Nesten alle i landsdelen går jo snart på uføre- eller ledighetstrygd, så selvsagt er de storfornøyde - sitte på cafe og få betalt for det.

Et random bilde jeg tok i desember 08.

Skjedd litt siden da, tror jeg tok dette bildet pga høy pris. :P

Nå må vi ikke bli usakelige da...Du tok nok bildet pga lav pris.

9.20 har ikke vært normalpris siden 2004.

Ja, svenskene har noen få steder dyrere drivstoff enn her hjemme (jeg fyller ofte i Gøteborg, det er billigere enn norsk pris).

Så hardbarkede APere kan argumentere med at svenskene betaler mer for bensin mtp lønninger, men selvfølgelig blir det glemt at vi nordmenn i tillegg må betale enorme engangsavgifter (bare slått av Danmark), årsavgifter, omregavgifter samt bompenger.

Og dette er KUN bilavgifter...man kan jo fortsette med moms, formueskatt, eiendomskatt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min faste ubemannede bensinstasjon (Uno-X) her i Århus ligger et par hundrede meter fra en Statoilstasjon. Dieselprisen mellom disse stasjonen kan variere med så mye som 1,5 kroner pr. liter, men stort sett er forskjellen rundt 40 øre pr. liter. Det er nesten aldri noen som fyller drivstoff på Statoilstasjonen... all omsetning skjer via kioskvarer og vaskehallen. Apropos denne vaskehallen.... et gullvask program med det hele koster ca. 170 danske kroner. I nabobyen (Odder) ca. 20 Km sydover får man det samme gullprogrammet for 70 kroner. Mandag tom. onsdag er det hverdagstilbud på det samme programmet til 35 kroner. Slik virker konkurransen på enkelte varer og tjenester her i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan er det med omreg. avgift og årsavgift i danmark? er den like høy som i Norge? fergene er jo relativt dyre. Dyrere enn i norge vil jeg si. Også har de nesten ikke bompenger. Men de har jo fått igjen et godt utbygd motorveinett for alle milliardene de betaler i engangsavgift.

Her i landet får vi jo ikke igjen en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg skjønner jo at folk fra Nord-Norge er fornøyde med AP. Nesten alle i landsdelen går jo snart på uføre- eller ledighetstrygd, så selvsagt er de storfornøyde - sitte på cafe og få betalt for det.

Hva f*** er det der slags oppgulp? Kjenner jeg blir kraftig provosert av en slik naiv tankegang. Jeg kan si med en gang at det er minst like mye uføre i sør som i nord. Mest sannsynlig mer på grunn av folketall så det der kan du holde deg for god for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike uttalelser er jo veldig saklige. For å quote deg selv.

Nå må vi ikke bli usakelige da...

Skal jeg følge i samme saklige tone, tipper jeg på at jeg (Fra Nord-Norge) betaler mere skatt i år enn hva du har i inntekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FRP, enkelt og greit fordi jeg liker det som dem har på agendaen! Samme hva dere andre måtte si så er dette mitt politiske ståsted og det jeg kommer til å stemme til neste valg! Punktum :!:

Og ja! Drivstoff prisene er for høye og bilene for dyre! For å fornye bilparken så må prisene ned og man må fjerne vekt og hk avgiften på nye biler da dagens biler blir stadig tyngre av alt sikkerhetsutstyret og da må ha sterkere motor. Og det er skamlig at man i ett så rikt land som Norge ikke har firefelts motorvei i det minste fra Olso - Kr sand - Stavanger- Bergen! Ikke kom med at naturen og alle fjellene gjør det til en vanskelig oppgave, i Østerike og Sveits klarte de det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har satt deg inn i hvilke andre ting FRP har på agendaen enn bare vei og bilavgifter?

For all del, jeg er på ingen måte uenig i at bilene er alt for dyre, og at veiene er alt for dårlige, men det problemet ligger ikke hos dagens regjering, helt siden de begynte å pumpe olje ut av sjøen skulle oppbygningen av Norges infrastruktur vært prioritert i høyere grad enn hva det tidligere har vært. Dog bør folk være klar over, at man revolusjonerer ikke infrastrukturen på 4 år. Med tanke på hvor mye vei som er under oppgradering pr. i dag, virker det for meg som at de har begynt å ta for seg denne oppgaven.

Problemet for meg ligger i hvor bl.a FRP skal hente pengene. Selvfølgelig bryr ikke du deg om hvor mye penger som går til eldreomsorg, skoler, sykehus etc. i dag, men etterhvert vil du nok merket hvis all FRP's politikk ble gjennomført.

Forøvrig kan man jo ikke unngå å være nysgjerrig på hva som hadde skjedd om de kom til makten. ;)

En ting som ihvertfall er positivt med deres oppslutning pr i dag, er at de resterende partier kanskje får ut fingeren før de blir kastet ut av regjeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som ihvertfall er positivt med deres oppslutning pr i dag, er at de resterende partier kanskje får ut fingeren før de blir kastet ut av regjeringen.

Tror ikke det er så aktuelt lenger. FrP har stupt i oppslutning (forståelig nok). Partiet må selv ta skylden for at de ikke evner å få folk til å stemme på de. Store ord og fagre løfter som enhver med halv hjerne skjønner at det får de aldri til. Med litt mer edruelig politikk og sympatisk leder (Siv Jensen er utgått på dato) så kunne situasjonen vært annerledes. Pr i dag vet jeg ikke hvem jeg ville stemt på. Heldigvis er det en stund til neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du forsåvidt rett i. Hadde helt glemt den siste "episoden". Forøvrig hadde jeg nok håpet på Høyre om det først skulle bli en blå regjering.

Er ikke så lett å stemme her i landet, men det tror jeg egentlig ikke det er noen steder. De fleste stemmer ganske "egoistisk", og da kan man aldri være enig i mere enn halvparten av politikken et parti fører. Dog lar jeg meg ikke friste av løfter om bensinpriser og billig sprit. Det er piss i havet i den store sammenheng.

Det er helt utrolig å høre på, når folk sier at de byttet ut sin 40 000 kroners bil med 1.8 bensiner til fordel for en 400 000 kroners bil med 1.8tdi fordi de skal "spare på bensinutgiftene".. Logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp sank jo i oppslutning før de siste episodene (ja, det var visst en til...). Rart at godt voksne folk ikke klarer å holde pelikanen i ro.

Høyre fikk seg en ripe i lakken ved å stemme for DLD. Men som du sier.....umulig å vite hva man skal stemme. Det eneste jeg vet er at SV og Sp får aldri min stemme.

Man får bare gå på magefølelsen og håpe det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV og Sp har jeg heller ikke spesielt sansen for.

Dette med DLD har jeg egentlig ikke satt meg helt inn i, hvor dypt går dette datalagringsdirektivet, og hva er det egentlig av data som blir lagret?

Personlig kan jeg ikke se for meg at jeg produserer så mye data jeg ikke ønsker at politiet (?) skal se, til at jeg har valgt å engasjere meg så mye i den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satt meg så mye inn i det jeg heller, men mener å ha sett at dataene blir lagret en viss periode og at det må søkes om innsyn (av politiet?). Har vel neppe så mye å si for menigmann, men det overvåkingsspøkelset liker jeg ikke tanken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo selvfølgelig prinsippet rundt dette ved å bli overvåket, men for meg personlig, om dette direktivet førte til at ett drap/kidnapping/voldtekt av barn ble oppklart eller kanskje til og med unngått, har jeg på ingen måte noen problemer med at disse data blir lagret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...