Jan Tore Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei! E39en er så godt som solgt. Litt vemodig, men jeg er veldig glad i å ha litt ekstra under panseret, så jeg så vel det egentlig komme. Jeg er jo blitt BMW entusiast på de få årene jeg har hatt lappen, men ser få alternativer som samsvarer med mine kriterier. Jeg ser hovedsaklig etter bil i prisklassen mellom 200.000-250.000. Om jeg finner en bil jeg er førnøyd med til mindre, er jo det bare bra, men jeg kan også gå noe opp for å kjøpe "drømmebilen". Jeg har sett litt på Audi S4, som virker som et godt alternativ. Mange har gått et stykke. Gjerne rett over 200.000km. Det er gjerne på den km-standen at slitedeler som må byttes kommer på rekke? Jeg har også snust på E46 330i, men tror ikke denne stiller sterkt nok motormessig. Så, kom med forslag og synspunkter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Du nevnte ikke noe angående bilens alder, så kanskje E36 M3 hadde vært noe? Hadde nok valgt det selv, skulle jeg brukt 200k+ på en motorsterk bil! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27951590 Kanskje ikke en farge som du liker, men ellers et godt alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 e36 m3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Skrev ikke noe om alder nei. Har hatt to E36, og føler kanskje de er litt utdaterte. Det er heller ingen praktisk helårsbil/bruksbil. Jeg tenkte kanskje mer på biler rundt 2000, selv om nyeste E36 faktisk er 97/98. Edit: Hva tror dere skjer med prisene på E39 M5 fremover? Mtp. lanseringen av F10/F11 M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Om du mener E36 M3 er utdatert så kan du bare skrinlegge gamle S4 med en gang. Med høy km stand kan det også potensielt bli en dyr bil å eie. Du sier heller ikke noe om hva slags bil du vil ha. Stor sedan? Coupe? Roadster? Z3 M-Coupe kan jo være noe? Eller en Porsche Boxster S? Forøvrig er E46 330i en enormt bra bil. Den går GODT. Vil påstå du er noe bortskjemt om ikke den er rask nok. Du kan nok klare å skaffe en ombygget E39 M5 om du strekker deg litt. SS Performance har jo seriøst ombygde biler inne stadig vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaaali Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 e39 m5 ombygd ha no gått nedmot den prisen du er ute etter ombygd. eg vil ha meg det hadde ikkje det vert for att eg har annet billån. kjørte til gøteborg via sogndal fra ålesund i fjor midtvinters med e39 540 sedan det var ein behagelig opplevelse på vinterføre mildt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Om du mener E36 M3 er utdatert så kan du bare skrinlegge gamle S4 med en gang. Med høy km stand kan det også potensielt bli en dyr bil å eie.Du sier heller ikke noe om hva slags bil du vil ha. Stor sedan? Coupe? Roadster? Z3 M-Coupe kan jo være noe? Eller en Porsche Boxster S? Forøvrig er E46 330i en enormt bra bil. Den går GODT. Vil påstå du er noe bortskjemt om ikke den er rask nok. Du kan nok klare å skaffe en ombygget E39 M5 om du strekker deg litt. SS Performance har jo seriøst ombygde biler inne stadig vekk. Jeg skrev ikke noe om karosseri fordi jeg er åpen på det punktet. Jeg hadde jo tidligere en E36 med 3l S motor fra USA, og den gikk jo godt. Men jeg føler det skal så lite last til før de blir "trege". Dette kan dog ha noe med at man blir vant til bilen, og den ikke oppleves like rask etter hvert som man har hatt bilen en stund. Det skal jo også nevnes at M3 3.0l er raskere enn E46 330i på papiret. Tror kanskje jeg får ta å prøvekjøre en E46 330i. Så får jeg bestemt meg om det er et alternativ eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Man venner seg til alt. Selv en E39 M5 vil nok oppleves som gradvis mindre rå og spennende om man kjører den hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheamus Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Man venner seg til alt. Selv en E39 M5 vil nok oppleves som gradvis mindre rå og spennende om man kjører den hver dag. F.eks nestebil er en 320i igjen så føler den så slapp og treeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Man venner seg til alt. Selv en E39 M5 vil nok oppleves som gradvis mindre rå og spennende om man kjører den hver dag. Det er det jo ingen tvil om. Det finnes jo alltids et ESS kontor oppi nord om man skulle bli lei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Kan ikke skjønne annet enn at E46 330i må være en kjempebil. Men ikke mange av dem der ute for tiden. Kunne godt tenkt meg en selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Jeg tror så absolutt det er en god bil. Har alltid hatt sansen for E46. Spesielt coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Er jo mye å velge i når det kommer til motorsterke biler. Spørs jo bare hva man vil ha da, men jeg ville iallfall ha sett på disse: Audi S8 blir aldri feil, som denne med lav km stand og faceliften! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26820781 Eller denna E39en her, bør jo være bra purtningmon på denna siden den har ligget ute til salgs på Finn i 10 år nå http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25533586 Hvis ikke denna festlige 3-serien her da med sterk motor, firehjulstrekk og manuellgir! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27308512 Gøyal bil behøver ikke koste så mye, selv ikke i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 E34 540ia Sterk V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25937085 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå