bj0rnar88 Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27988886 noe jeg burde være ekstra obs på med denne? og noen som vet hva det blir for og få hengerfeste på denne på billigst måte? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere biltype Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Kjedelig og lite intressant vanlig E39. Min far har en 98 modell 525TDS som har gått 180 000km. Full m5 optikk, 2001 lykter, tonede ruter, takvinge,rondell 18", alle servicer, glacier grun farge, elektrisk skinn , alle dekk nye, osv... 120 000,- SEND pm ved interesse. Denne er helt lik utvendig utenom farge og felger http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27908223 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Generelle E39 kjøpetips: http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Hadde heller kjøpt en 01-03 525d en ei gammal 525TDS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Det er en annen konstruksjon når det gjelder motoren, og ja, en eldre, men min far klager ikke på hverken lyd, forbruk, effekt osv.. men klart, er man vandt til 2010 teknologi rundt motoren sin og bytter til 97 teknologi er det selvfølgelig ett sprik....men hvor mye forskjell en normalt bil intressert merker ifra den "gamle" TDS`n til D`n trådstarter viser til er vel marginalt med mindre man har ekstremt god innsikt og krav til motor. i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Ser fin ut, prisen er også ok i mine øyne. Skjønner ikke hvordan en kan anbefale overpriset tds dings istedet for denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 120 000,- er overpriset for en bil som har gått 180 000km, har alle servicer, kvitteringer på ca 150 000 på alt som er gjort de siste 7 årene samt full M optikk / 2001 optikk, elektrisk strøkent skinn interiør, osv osv ?? Det er faktisk også fabrikksny girkasse som ble satt inn for noen år siden. Det synes jeg faktisk nesten er en fornærmelse. Det eneste som trekker ned denne bilen er at det er en 97 modell og at det burde vært facelift med "facelift" motor. men som nevnt tidligere så tror jeg ikke man merker så stor forskjell med mindre man har høyt kunnskaps nivå rundt disse motorene eller ekstreme krav. men som sagt, det er min mening og trådstarter kjøper selvfølgelig akkurat den bilen har lyst på, men jeg mener at den bilen i annonsen var veldig "kjedelig" og det var ingenting som vekket noen slags "følelser" i meg. Men igjen, mine tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Det eneste som trekker ned denne bilen er at det er en 97 modell og at det burde vært facelift med "facelift" motor. Når det gjelder E39 er dette faktisk en faceliftmotor. Den første utgaven hadde modellbetegnelsen 525tds og hadde en M51D25 motor på 143 HK. Faceliften kom som 2001 modell (525d) og hadde en M57D25 motor på 163 HK. Med andre ord en helt annen og mye mer moderne motor. E39 fikk aldri mer effekt når det gjelder M57D25 motoren. 177 HK fikk 525d først som E60/61. Jeg likte den aktuelle bilen... sjekk den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Om prisen er så bra burde den vel være solgt? Mener ikke å være frekk eller no men får man ikke solgt er som regel prisen for høy. Er ikke noe bedre jeg hehe, tror fortsatt E46en min er verdt 200', men er vel en grunn til at jeg fortsatt har den. Gå for en 01-> med common rail, kurrant motor til sitt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Den aktuelle bilen er en '01 E39 525d med common rail. 163 HK ved 4000 rpm og 350 Nm mellom 2000 og 2500 rpm. E39 525tds yter 143 HK ved 4600 rpm og 280 Nm ved 2200 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 det var en å så på bilen før meg, å når jeg kjørt bilen inn i gården hans etter prøveturen sto nestemann klar. å tlf til eieren ringte to ganger når vi snakket om bilen, så var ikke noe å si på interessen. jeg har prøvd bilen, å har sakt jeg skal ha den gleder meg til og bli bmw eier virka som en god bil. så nå er det bare å få tak i krok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 har prøvd 525tds med 143 hk tidligere å den var ikke akkurat noe sprek, så ble positivt overaska over draget på 163 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Så jo grei ut den. Lite utstyr dog, og litt kilometer men grei pris. E39 er billige biler for tiden, så 120000 for en 525TDS er overpris hvis du har håp om å selge den i nær framtid. Hadde gitt maksimalt 80-90 for en GODT utstyrt preface med perfekte fargekomboer og større motor slikt markedet er nå. Jeg synes M57en er en utrolig god motor i E39, godt drag, men mye slitedeler som byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 hvilke slitedeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Slitedeler er vel feil ord, men swirlflaps, turboer, dyser som har indre lekkasjer, veivhusventilasjon, glødeplugger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå