Leif-Tore Mellemstrand Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Hei Jeg går og grubler på å bytte ut min E46 316i - 03 modell Sedan, med en E90 320 DAT - 2006/2007 modell. Så det jeg egenligt lurer på om det er andre som byttet disse 2 bilene ut med hverandre og har blitt skuffet eller fornøyd? Er det dårlig med plass her eller? Vi er en familie på 3 (et barn). Og kjerringa klager stort sett hele tiden på hvor dårlig plass der er i bilen.. Og det er det og, så hu har et poeng der Og hun har selvfølgelig lyst på en flerbruks bil som f.eks Touran eller Zafira.. =( OG jeg selvfølgelig nekter å gå med på å kjøre en flerbruksbil (som jeg kaller blikkbokser) av slik kalliber! Hu vil hellar ha en 5ar av samme modell om hu skal gå med på BMW. Men det tar har jeg ikke rå til akuratt nå. Så jeg prøver og overbevise henne med at vi kan begynne med en 3ar og heller bytte ut denne etter 2-3 år. Planen er da og impotere denne bilen fra Tyskland så da kan jeg ha bilen et par år uten tapet mye på bilen!
Jørgen Lie Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Jeg har hatt både E46, og har nå en E91, altså stasjonsvogn Jeg synes E9X har bedre plass enn E46. Min far vurderte lenge en E46, men da han fikk prøvekjøre bilen til en kompis, så slo han det fra seg pga førerplass. Han er ca 1.84m høy. Han bruker også min bil når jeg er på sjøen, men synes denne har mye mere plass enn E46, noe jeg er helt enig i.! Bak i E91 har man jo et kurant bagasjerom. Usikker på hvor mange liter det rommet, men her er nok god plass til barnevogn/trillevogn og en bag etc.. Samtidig kan man jo så klart legge ned setene etter ønske, om dette er nødvendig. Ellers er jeg i alle fall meget fornøyd med min E91 320d.. Den har M-pakke og det meste av utstyr. God å kjøre, og et respektabelt dieselforbruk. Motoren fungerer bra til daglig bruk, og holder i alle fall til min kjørestil Kan også nevne at jeg tom en service her rett over nyåret (50.000km-service), og ble overrasket over at det ikke var så dyrt. Kom på ca 3500,- for service, med olje og filterskift, samt full sjekk av hele bilen, og pollenfilter mener jeg det var
*MrB* Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Min far vurderte lenge en E46, men da han fikk prøvekjøre bilen til en kompis, så slo han det fra seg pga førerplass. Han er ca 1.84m høy. Jeg er 1,90 høy (og ikke direkte smal), og har aldri hatt noen problemer med førerplassen i E46. (Eller noen andre BMW'er for den saks skyld). Nok av justeringsmuligheter, og bra med plass. Baksetet er noe helt annet. Der er verken E46 eller E90/91 særlig imponerende. Tilstrekkelig, men ikke mer. E90/91 er vel en liten cm eller to lengre og breiere i baksete og bagasjerom, men det er ikke mye.
Jørgen Lie Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Mulig det er en smakssak, men jeg synes det er mindre plass i E46 til knærne i forhold til E9X i alle fall.. Opplever også at d er noe mere plass bak i E9X.. Det er vel generelt en noe større bil, så...
oyoz Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Jeg bytta fra E46 316i sedan til E91 320d M-Sport i forbindelse med vårt første barn og er storfornøyd. E91 er ikke veldig stor til stasjonsvogn å være, men jeg har til gode å ikke få plass til det jeg må ha med (noe som vanligvis inkluderer ski, sykkel og en masse fjellutstyr). Jeg vurderte å gå rett på 5-serie, men det ble rimelig uaktuelt når F1x kom, synes plutselig E6x ble litt gammeldags. Dessuten er det viktig å ikke oppgradere for tidlig, må jo ha en unnskyldning til å kjøpe ny bil når unge nummer 2 kommer også E90 er ikke noe særlig til oppgradering med tanke på plass, da hadde jeg heller kjøpt en takboks til min E46.
Leif-Tore Mellemstrand Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Takk for svar selvfølgelig mente jeg E91 og ikke E90, min feil Litt forskjelig svar å få, men skal selvsagt ta de med meg. Kjerringa vil bare ha en bil med stor plass og driter i hvilke merke den har så jeg sliter big time med å overbevise henne med at en 3ar er en kjempe bil :/ finnes det noen tester der 3aren E91 scorer bra som jeg kan slå i bordet med?
Fredrik Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Vi har hatt vår 2003 E46 318d Touring siden våren 2004 og selvfølgelig har vi kikket på E91 flere ganger de senere årene, men vi synes ikke at E91 gir tiltrekkelig med fordeler i relasjon til E46 Touring til at modellen er verdt de ekstra pengene. Foran merker man ingen forskjell når det gjelder plass og bak er forskjellen marginal. Som Cosmo påpeker handler det om en centimeter eller to både i lengderetningen og i bredden... altså intet som betyr stort i relasjon til barn og barneseter. BMW visste hva de gjorde.... barnefamiliene skulle kjøpe en E61 etter å ha hatt en E46. E91 har noen liter mer bagasjeplass, men i E46 Touring kan man lettere utnytte plassen pga. en høyere vinkel på taket i forhold hvor bakdøren er hengslet. Skal du laste mye og høyt er helt klart E46 Touring å foretrekke. E91 er nyere, hurtigere og mer økonomisk... that´s it... ellers er E46 Touring stadig en utmerket bil...
Fredrik 90 Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Kan anbefale disse bilene på det sterkeste! Selv så var det E60 jeg skulle ha men etter å ha prøvd 3-serien (E90 riktignok) så var jeg overbevist om at det ikke var en trang liten sedan! De er gode å kjøre og har greit med plass, bagasjerommet i min sedan er riktig nok ikke kjempestort men man får greit inn en barnevogn. Bakseteplassen er er bra både på E46 og E90/91 synes jeg, selv om E46 føles trangere foran. 320d er også en flott motor med greit overskudd i 3ern, litt knapp i 5-serien men passer perfekt i E90/91. Er du lur så vurderer du selvsagt 325d som ikke kan sammenliknes med 320d i annet enn drivstoff forbruk. Her får du nok av krefter i alle bruksområder og et forbruk som tross ytelsene ikke er ille. Men man klarer seg lenge med 320d når det er sagt
Fredrik Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Men man klarer seg lenge med 320d når det er sagt Hva folk klarer seg med er høyst individuelt. Vår E46 318d Touring har kun 115 HK og vi har objektivt sett aldri manglet krefter, men vi kjører også stort sett i lovlige hastigheter. Det er mye irrasjonelt snobberi når det gjelder motorer og utstyr.
Leif-Tore Mellemstrand Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Men uansett vinner jeg noe plass så lenge det er en E46 sedan jeg vil bytte ut med en E91. men blir kanskje liten når barn nr 2 kommer?
inflames662 Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Tror ikke plassen blir så mye større. Min far titta selv på e91 for noen år siden. Når han da satt bak rattet var det veldig liten plass bak, men når jeg nå selv har e90 synes jeg ikke plassen er noe problem. 4 voksene menn med bagasje bød i hvertfall ikke på noen problemer med tanke på plass når jeg sist var på langtur.
Leif-Tore Mellemstrand Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 I e46 går ikke noe barnevogn inni bak. Mens det går fint i en E91. Då er det vel bedre plass ?
Fredrik Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Det går fint med en barnevogn bak i en E46 Touring, men det må ikke være av den gammeldagse store "kasse" typen og hjulene må kunne tas av. Vår yngste som nå er 7 år gammel har vokst opp med vår E46 Touring. Vi er 4 i familien + en hund og så langt har bilen fraktet oss 6-7 ganger til Sydfrankrike på sommerferie. Det er mye tullete status og påstander når det gjelder hvorvidt en E46 Touring kan brukes som familiebil eller ikke. Det kan den i mange tilfeller og det handler mest om hva slags innstilling man har.
Leif-Tore Mellemstrand Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Hehe.. Ja da, har aldri protutert på det men når har jeg E46 Sedan. En barnstol og en barnevogn og mor & far i bilen så er den full. Og i tillegg viss far sitter fremme i passasjer sette har han knea i frondt ruta =o Derfor er far nødt til å kjøre som selvfølgelig er en glede utenom når han har bakrus
Jan Tore Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Selvfølgelig er det mer plass i en E91 enn en E46 sedan. Det sier seg jo selv. Men som sagt over her, er det nok ikke store forskjellen på E46 Touring og E91.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå