Gå til innhold

Juks med km.stand for 50% av tysk importerte biler??

Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Er sikkert mere enn 50% også... Hvorfor er nesten alle biler fra tyskland (og andre land) gått så grusomt kort... ? Og alltid eid av en gammel dame/mann.

Nei km.stand på import biler har jeg aldri stolt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du på seriøse aktører i Tyskland eller useriøse kebabsjapper? Tar du et søk ser du at det stort sett ikke finnes eldre enn 3-4år gamle biler hos BMW, Mercedes og Audi.

De fleste 2007-2008 modellene har kjørt rundt 60-80tkm noe som er en normal kjørelengde. Mange har også kjørt opp mot 100tkm som er mer unormalt, men km står de inne for..

VG sier jo selv at snittet er 20tkm årlig.

At det er 50% som er skrudd er garantert overdrivelse.

Det blir garantert trikset like mye med kmstand på biler her i Norge som ellers i andre land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man skeptisk så er det beste å la vær å kjøpe den bilen .. Eller så kan man ringe verkstedet som har utført servicen og stemplet og sjekke at det stemmer. Så kan man jo også sjekke koble seg til styringsenheten for å sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man skeptisk så er det beste å la vær å kjøpe den bilen .. Eller så kan man ringe verkstedet som har utført servicen og stemplet og sjekke at det stemmer. Så kan man jo også sjekke koble seg til styringsenheten for å sjekke

Koble deg på styreenheter sier du, men hva skal du sjekke der?

Tror du det er vanskeligere å stille tilbake f.eks EWS eller en annen styrenhet enn selve kombiinstrument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er nesten alle biler fra tyskland (og andre land) gått så grusomt kort... ? Og alltid eid av en gammel dame/mann.

Ser man f.eks på mobile.de så er det jo ikke som om alle bilene har trillet merkelig kort eller er eid av eldre folk. Det er bare det at siden prisen i Norges i stor grad bestemmes av avgitene, så betaler man lite ekstra totalt sett for å hente en som er fin og har lav km-stand.

Ellers enig med Ellingsen - har ingen tro på at nordmenn er noe mer ærlige enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg vil anslå at mer enn halvparten av de dyre bruktimporterte bilene jeg har hatt her, har fått tilbakestilt kilometerstanden, sier Huse til VG.

Og vips så blir overskriften i VG; Juks med kilometerstanden på én av to dyre bruktimportbiler. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble deg på styreenheter sier du, men hva skal du sjekke der?

Tror du det er vanskeligere å stille tilbake f.eks EWS eller en annen styrenhet enn selve kombiinstrument?

Ja, å matche disse er veldig vanskelig og det er derfor lett å se avvik. (på nyere bil og seff ikke gamle biler som e30e34 og e36 hvor 99% er skrudd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå det på eldre biler, men har vært så "godtroende" at jeg trodde det var litt vanskeligere på nyere biler. Samtidig som at man på mange bare setter nøkkelen i en leser, så leser de bilens historikk, men dette kan da fuskes med etter hva jeg skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå det på eldre biler, men har vært så "godtroende" at jeg trodde det var litt vanskeligere på nyere biler. Samtidig som at man på mange bare setter nøkkelen i en leser, så leser de bilens historikk, men dette kan da fuskes med etter hva jeg skjønner?

Ja, men det er som sagt veldig vanskelig å få eksakt/100% lik kmstand/tall i hjernen og f.eks speedometeret hvis man begynner å kauke det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...