inflames662 Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 funker også å kjøre fort og blåse av vannet... hehe, da er bilen ren og fin før eventuelt claying og polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 hehehe nei bare spyle med såpe, vann, tørke ruter med nal, også gi bånn gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Glad jeg vasker bilen min selv ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Er det mulig??? hadde det vært første april i dag så hadde jeg trodd dette var en spøk.. Håper ikke eieren betalte for det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Er det ikke slik alle disse "jallavaskerene" holder på da? er ei slik sjappe oppe i Bodø. En gang jeg gikk forbi, så jeg at de smallt døra på en relativt ny Golf, rett i en av betongsøylene inne i hallen. Himmelen hadde ramlet ned før jeg hadde latt noen av det slaget vaske rustholken min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det finnes dem som har peiling på bilvedlikehold og ikke! Dem som bruker vaskenal, pusseskinn, svamp og vasker bilen i maskin om vintern har ikke mye greie på hvordan man vedlikeholder bilen riktig! Dem som vasker bilen med vaskehanske, microfiberhåndkle og håndvasker bilen hele året er iallfall interessert i å ta vare på lakken. Min bil kommer ikke i nærheten av innvandrersjapper, vaskenaler, grove svamper og annet fjas! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det er ganske godt gjort å få det der til med nal, men vil anta det går hvis man er veldig hardhendt. Bruker nal på min og iblant, men er veldig lett på hånden uten noe form for trykk. Det finnes jo forskjellige typer av disse nalene også. Min er medisinsk silikon fra Swissvax. Også viktig at bilen er helt ren. Slurver man med vasken og bruker nal etterpå, så får man svi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det er ganske godt gjort å få det der til med nal, men vil anta det går hvis man er veldig hardhendt. Bruker nal på min og iblant, men er veldig lett på hånden uten noe form for trykk. Det finnes jo forskjellige typer av disse nalene også. Min er medisinsk silikon fra Swissvax.Også viktig at bilen er helt ren. Slurver man med vasken og bruker nal etterpå, så får man svi. Denne nalen fra Swisswax har flere proffe poleringsfolk på forumet til www.detailersclub.no sagt at det er noe drit og at de ikke bruker denne på bilene sine, og de skjønte heller ikke hvorfor swissvax hadde dette produktet i sortimanget sitt. Det sier litt... En ting var positivt med denne nalen i følge dem, den passet fint til vask av husvinduene o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 kan legge til at svampene de bruker ser ut som om de er stjålet i søppla på en eller annen oljerigg glad jeg gidder å vaske bilen min selv, for da er det min egen skyld hvis det blir riper, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Herre jesus. Hadde gått av skaftet om de hadde gjort noe slik med min bil. Dette er åpenbart folk som ikke vet hva de driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 godt gammeldags pusseskinn tror jeg er tingen, husker faren min hadde ekte katteskinn når jeg var guttunge på 70 tallet, men i dag tror jeg syntetisk pusseskinn funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Kanskje litt OT, men er det noen her som vet om det er mulig å få kjøpt en "startpakke" eller noe, fra f.eks Meguiars? Skulle hatt litt smått til sesongen. Tenker da på hele sjiten, inkl. polering, clay, voks etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 MG har en 3-Step pakke, som har lakkrens, polish og en syntetisk voks/sealer. Funker fint for mannen i gata. I tillegg har de sett med quick detailer/claylube og clay. http://shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G1016 http://shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-DC123 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det er ganske godt gjort å få det der til med nal, men vil anta det går hvis man er veldig hardhendt. Bruker nal på min og iblant, men er veldig lett på hånden uten noe form for trykk. Det finnes jo forskjellige typer av disse nalene også. Min er medisinsk silikon fra Swissvax.Også viktig at bilen er helt ren. Slurver man med vasken og bruker nal etterpå, så får man svi. Denne nalen fra Swisswax har flere proffe poleringsfolk på forumet til http://www.detailersclub.no sagt at det er noe drit og at de ikke bruker denne på bilene sine, og de skjønte heller ikke hvorfor swissvax hadde dette produktet i sortimanget sitt. Det sier litt... En ting var positivt med denne nalen i følge dem, den passet fint til vask av husvinduene o.l Litt rart at de har det inne hvis det er så dårlig ja. Men disse bilpleierne bruker vel ikke nal uansett gjør de? Jeg ser ikke sånne riper på min bil. Er bare å titte på bildene i linken under her og se om du ser dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det er ganske godt gjort å få det der til med nal, men vil anta det går hvis man er veldig hardhendt. Bruker nal på min og iblant, men er veldig lett på hånden uten noe form for trykk. Det finnes jo forskjellige typer av disse nalene også. Min er medisinsk silikon fra Swissvax.Også viktig at bilen er helt ren. Slurver man med vasken og bruker nal etterpå, så får man svi. Denne nalen fra Swisswax har flere proffe poleringsfolk på forumet til http://www.detailersclub.no sagt at det er noe drit og at de ikke bruker denne på bilene sine, og de skjønte heller ikke hvorfor swissvax hadde dette produktet i sortimanget sitt. Det sier litt... En ting var positivt med denne nalen i følge dem, den passet fint til vask av husvinduene o.l Litt rart at de har det inne hvis det er så dårlig ja. Men disse bilpleierne bruker vel ikke nal uansett gjør de? Jeg ser ikke sånne riper på min bil. Er bare å titte på bildene i linken under her og se om du ser dem. Sier ikke at produktet er noe driit, men er ikke det beste for lakkens skyld. Sålenge man ikke legger mye trykk på nalen evt bruker nalen kun til vinduene så burde dette gå greit. Uansett, jeg klarer ikke å se for meg selv at jeg noen gang kommer til å bruke en nal på bilen min. Bruker idag CG Wolly mamoth som trekker til seg alt av vann på hele bilen uten at jeg trenger å vri den opp. Og jeg vil tro at en skikkelig tørkeforkle (for bil) er betydelig bedre enn å bruke en nal. Bilen din ser flott ut, uten tvil. Men er man litt rask, og ikke vasker bilen 100% ren så vil en nal UTEN TVIL lage en del riper. Og det er en grunn for at detailer folka ikke bruker naler, og det er av den enkle grunn. Man vil få riper etter tid. Nå skal det sies, disse jallasjappene er nok ikke 100% nøye og drar garantert en del møkk over lakken med nalene de bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå