Gå til innhold

Hvilke motor i nyere 3 serie?

Share

Anbefalte innlegg

Som topic. Lurer på en nyere familiebil enn E46'en (320it, 2,2) vi har idag. Spørsmålet er da hvilke praktisk forskjell er det på de 318d(122/143(136)) og 320d? Har kjørt 118d med 136hk og den fungerer jo fint der. Får jo en 06/07 318dt for rundt 200' nå. Ryker vel på nærmere 100' til om man skal ha 143 eller 320dt. Er det verdt pengene?

Kan selvsagt tenke bensin eller 5'er også, men igjen blir fort prisene en god del høyere.

Tar imot innspill med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic. Lurer på en nyere familiebil enn E46'en (320it, 2,2) vi har idag. Spørsmålet er da hvilke praktisk forskjell er det på de 318d(122/143(136)) og 320d? Har kjørt 118d med 136hk og den fungerer jo fint der. Får jo en 06/07 318dt for rundt 200' nå. Ryker vel på nærmere 100' til om man skal ha 143 eller 320dt. Er det verdt pengene?

Kan selvsagt tenke bensin eller 5'er også, men igjen blir fort prisene en god del høyere.

Tar imot innspill med takk!

Er ikke SÅ stor forskjell på 318d og 320d. For å si det sånn sa fant jeg og en kompis dette ut da vi lurte på det samme som du :)

Så har du jo evt. datachip til 318. Det er jo 2 liter dette også så da henter du ut like mye som en 320d. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet da?

Jeg har kjørt E90 318d med 136hk. Den flytter greit på seg den. Den gamle 122hk-versjonen har jeg kun kjørt i E87 (1-serie). Flyttet seg helt ok den og, men opplevdes som mer masete.

Skal du dra campingvogn og/eller ofte har tungt lastet bil kan jeg forstå dieselargumentet. Ellers hadde jeg valgt 320i før 318d. (sannsynligvis før 320d og). Dessverre har 320i ingen sekser lenger, men fortsatt langt finere gange og karakterestikk enn dieselene. F.eks. denne så grei ut:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27883562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes da 320d og 318d er to helt forskjellige motorer hva angår effekt! Kreftene tar liksom slutt så fort i en 318d virker det som, med en gang man kommer over 120 km/t så begynner det å bli triste saker. Men det er klart at til vanlig bruk i hverdagen så henger jo en 318d helt fin med, og som tidligere nevnt så kan jo alt chippes :wink: Men hvis du har mulighet så ville jeg strukket meg til en 320d, man får da det lille ekstra skyvet :) Eller hvis du vil ha god trøkk hele veien så gjør du som meg og velger 325d, der har du nok effekt enten du ligger i 60 km/t eller 150 km/t :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du derimot en 330d kommer du kanskje til himmelen og med en 335d oppnår du sikkert nirvana... :-s

Det beste kompromisset er dog 318d med 136 HK. 320 Nm mellom 1750 og 2500 rpm er mer enn godkjent til alminnelig bruk i Norge. Skal det være en nogenlunde fornuftig mening med diesel bør du gjøre det billigst mulig ellers går vinningen opp i spinningen. Mye effekt er kjekt å ha, men det er dyrt og faren for å miste lappen er overhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du derimot en 330d kommer du kanskje til himmelen og med en 335d oppnår du sikkert nirvana... :-s

Sant det! Men 330d og 335d blir jo litt overkill når fyren i utgangspunktet vurderer 318d mot 320d. I tillegg til at disse bilene i Norge koster flere millioner med vårt fantastiske avgiftsystem.

En 325d er ikke så dyr og er hakket hissigere en 320d, men hvis ikke effekten spiller noen rolle så.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt 318d 122hk og chippet den. Da går den like bra/ bedre enn 320d 163hk. Har kjørt mye av alle disse e91. Styr langt unna 4 erne i e90/91.. det håpløse. Finns ikke kraft eller kjoreglede i noen av, selv 320si er slappere enn den du har pr dags dato. Bråker og stygg motorgange, dårlige motorer med div feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...