multipro Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 jeg lurte på hva min 525d skal lade i org trykk ?? da bilen min drar greit opp til rundt 100km/t så daffer den helt av, fra 120 opp til maxfart på 170 tar det år.. må bruke 7,4 km med tunell for og få maxsfart.. har dålig tro på at dette er rett .. ved forbikjøringer virker det som det tar en evighet.. synset også det er litt mye "sus" fra truboen.. skal inn og måle trykk og skjekke slanger. hadde vært fint og få vite org. trykk.. og vist noen har noen forklaring på problemet, så yar jeg mot alle svar:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 smart å kjøre i 170 km/t i en tunell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet April 27, 2011 Forfatter Share Skrevet April 27, 2011 ikke noe problem, har kjørt en audi 80 cupe med 2.2. turbo i 290km/t i en tunell. så 170 e liksom ikje nåkka i forhold.. men det va ikje det som va spørsmålet.. men takk for at du tok deg tid till og svare på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Har samme problemet på min E46 320D! Når jeg byttet fra 15" vinterdekk (som stod på bilen når jeg kjøpte den i feb.) og over til 18" med lavprofiler, går den bare godt opp til ca. 100km/t og så går den som en bøtte med drit videre. Men mtp. at den går greit opp til 100kmt og har jevnt trykk rundt 3000rpm hele veien opp dit, så virker det for meg som om automatkassen må programmeres for bytte til sommerhjul eller noe sånt. Altså, den girer til riktig tid, men virker som om kassen er drevet feil. F.eks. som ved mopeder som er drevet for enten toppfart, eller akselerasjon. Syntes det er rart om turboene våre plutselig skal miste trykk i 4. og 5. gir. Håper det er noen kloke hoder her inne, som vet litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Snakk med TRF-Racing eller sjekk ut dieseltråden under Teknisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Min lader ca 1,4bar ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 ok.. er det 525d me org. trykk ? vist det er det så takk for svaret.. noen som vet hvor og hvordan man kan måle trykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Tror det skal være originalt trykk ja så vidt jeg vet, har chip i nå, men den lader fortsatt det samme som før. Virker som den bare får mere diesel. Du må på med en turbotrykksmåler for og sjekke trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Les diesel-tråden, der står drt nåk svar på aklurat det du lurer på.. Der står forøverig sikkert mye annet du kan ha nytte av også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 bmw325turbo: det høres noe høyere ut enn originalt (uten at jeg sjekka en sen kveld), dersom bilen din er chipppa "ordentlig" så er trykket stilt opp. ellers et bra poeng fra Alpejohn trykk måles ved å montere måler, eller å lese via diagnosestikket med dertil egnet utstyr. Les tråden, og kom med andre symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2011 beklager seint svar. bilen er fortsatt treig. som sakt går "greit" o-100 men dærfra ræva. den er heller ikke så turtallsvillig. sell med slakk nedåverbakke. den kommer men seint.. har prøvd og koble ut lmmèn var ingen forskjell med eller uten .. den var kanskje litt treigere fra 800 rpm tell ca 1500rpm. hr du noe mere forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 det er ikke slik man sjekker lmm. dersom du ikke får gjort noe med dette selv, så sett den til noen med riktig utstyr og ferdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Jeg sjekka trykket på 530'en her en dag, brukte DIS. Ved full gass lå den på ca 2 bar av og til 2,1 Har du ikke tilgang til utstyr så lever den til bmw og be dem sjekke med diagnose etter feil, og eventuelt turbo trykk. Enkelt og greit.. Beste hadde jo vært om du hadde hatt dis, og kobla opp og tatt en kjøretur, kunne fått mye info da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 alpejohn.. det er nok fordi den måler atmosferisk trykk og du har ca 1 bar -1.1 bar i ladetrykk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 er det noe galt med min siden den gir nesten 3 bar map da? hahaha.. edit: dette kan forsåvidt ikke leses med DIS. Den leser ikke høyere enn ca 2550 map. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå