Bjørn 320 Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Har akkurat erstatta den gamle E36'en med 116i E87, 2008-modell Der er det automatiske køyrelys, som virkar ved at det i dagslys kun er angel-eyes som lyser, og nærlyset skrur seg på f.eks når eg køyrer inn i ein tunnel. Spørsmålet er om det er lov å køyre med kun angel-eyes i dagslys, eller om eg kan risikere å få bot for dette. Takk for alle svar
wicky124 Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Er lov så fremt dette er originalt fra produsent...Det heter vel DRL?
Bjørn 320 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 Det er originalt ja, ser også at f.eks Audi har lignande opplegg.
Bjørn 320 Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Bump...Fleire som har innspel/kunnskap om dette?
SweetBMW Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 HVis du ser på ringene, så er den innerste ringen litt sterkere enn de andre. Disse er godkjent som kjørelys på dagen. Eldre 5 og 1 og 3 serie som ikke har forskjellig styrke i ringene er ikke godkjent.
Bjørn 320 Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Jo, kanskje litt sterkare når du seier det. Alle ringane er også langt sterkare når dei er brukte som køyrelys, sammenligna med når dei er brukt som parklys.
Bjørn 320 Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Dette er fullt lovlig og orginalt, tut å kjør! Takk for det Ein litt anna ting ang. samme sak. Er det "skadeleg", fører det til stor slitasje på xenon-pærene ved å skru dei av og på, f.eks om ein køyrer ut og inn av mange tunnelar, som på E18 gjennom Vestfold?
Reef89 Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Dette er fullt lovlig og orginalt, tut å kjør! Takk for det Ein litt anna ting ang. samme sak. Er det "skadeleg", fører det til stor slitasje på xenon-pærene ved å skru dei av og på, f.eks om ein køyrer ut og inn av mange tunnelar, som på E18 gjennom Vestfold? Det slites ikke stort, men alt slites jo så klart ved av og på heletiden.
cityhopper Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Ein litt anna ting ang. samme sak. Er det "skadeleg", fører det til stor slitasje på xenon-pærene ved å skru dei av og på, f.eks om ein køyrer ut og inn av mange tunnelar, som på E18 gjennom Vestfold? Nei, tror ikke du trenger bekymre deg for det. Å "flashe" kjapt med fjernlysene når du i utgangspunktet bruker kjørelysene/DRL, sliter betraktelig mer på pærene.
inflames662 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 HVis du ser på ringene, så er den innerste ringen litt sterkere enn de andre. Disse er godkjent som kjørelys på dagen.Eldre 5 og 1 og 3 serie som ikke har forskjellig styrke i ringene er ikke godkjent. Noen som vet når dette kom på 3-serie? Hva tenker du på med eldre 3-serie, mener jeg ikke har dette på min 06 e-90....
Hansh Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 HVis du ser på ringene, så er den innerste ringen litt sterkere enn de andre. Disse er godkjent som kjørelys på dagen.Eldre 5 og 1 og 3 serie som ikke har forskjellig styrke i ringene er ikke godkjent. Noen som vet når dette kom på 3-serie? Hva tenker du på med eldre 3-serie, mener jeg ikke har dette på min 06 e-90.... Kom vel med faceliften på dagens 3-serie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå